امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 شهريور 1394 - 08:42

اتحاد خبر: نشست خبری دهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با حضور مهدی مقدری دبیرکل، محمدرضا بزمشاهی سخنگو و علی ناظم زاده رییس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات حزب و اصحاب رسانه دوشنبه دوم شهریورماه 94  در محل دفتر مرکزی سازمان در اصفهان برگزار شد. مهدی مقدری در ابتدای اظهاراتش گفت: از سال ۱۳۷۶ و پس از اخذ مجوز فعالیت...

 

اتحاد خبر: نشست خبری دهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با حضور مهدی مقدری دبیرکل، محمدرضا بزمشاهی سخنگو و علی ناظم زاده رییس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات حزب و اصحاب رسانه دوشنبه دوم شهریورماه 94  در محل دفتر مرکزی سازمان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش "بوی باران" در این نشست ابتدا توضیحاتی درباره عملکرد و سیاست های حزب توسط دبیرکل و سخنگوی سازمان ارائه شده و سپس به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ گفته شد.

از سال ۷۶ همه کنگره ها را برگزار کرده ایم

مهدی مقدری در ابتدای اظهاراتش گفت: از سال ۱۳۷۶ و پس از اخذ مجوز فعالیت سازمان از وزارت کشور، این تشکل سیاسی در قالب یک برنامه مدون و برنامه‌ریزی شده کنگره‌های رسمی خود را برگزار کرده و همواره جزء منظم‌ترین احزاب فعال و شناسنامه دار کشور بوده است.

وی از تاسیس دفاتر منطقه‌ای حزب در بیش از نیمی از استان‌های کشور خبر داد و افزود: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی به عنوان تنها حزبی که دفتر مرکزی آن در تهران نیست از همه استانداردهای لازم برای تبدیل به یک تشکل سیاسی سراسری برخوردار است و تا به امروز دفتر منطقه‌ای این حزب در ۱۵ استان کشور تاسیس شده و فعالیت‌های تشکیلاتی خود را هم سو با سیاست‌های تعیین شده دفتر مرکزی و کمیسیون‌های دفتر سیاسی “سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی”  آغاز کرده‌اند.

 

۳۰۰ نفر میهمان کنگره خواهند بود

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی  با بیان اینکه روز دوم دهمین کنگره سالانه عدالت و آزادی با حضور ۳۰۰ میهمان از سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: دبیران کل تمام احزاب و مناطق حزب از استان‌های تهران، چهارمحال و بختاری، سیستان و بلوچستان، فارس، زنجان، مرکزی، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، اردبیل، بوشهر و مازنداران در این گردهمایی حضور می‌یابند.

مقدری  از برگزاری اختتامیه این کنگره در جمعه هفته جاری خبر داد و افزود: دراین مراسم که یک روز پس از جلسه داخلی درون حزبی برگزار می‌شود نمایندگان احزاب فعال اصلاح طلب کشور، اعضای دفاتر مرکزی و کمیسیون‌های دفاتر سیاسی و هیئت موسس  سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی و فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان حضور خواهند داشت و بعد از این مراسم نیز روسای دفاتر شهرستانی در قالب کارگروه‌های درون سازمانی به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای حضور پویا و موثر حزب در فعالیت‌های سیاسی خواهند پرداخت.
وی تدوین پیش نویس اصلاح اساس نامه سازمان را یکی از مهمترین دلایل برگزاری دهمین کنگره حزبی در مقطع کنونی عنوان و خاطر نشان کرد: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی فعالیت خود را در فضای تشکیلاتی و سیاسی دهه ۷۰ آغاز کرد و امروز احساس می‌شود که پس از گذشت ۱۹ سال از آغاز فعالیت این حزب، اساس نامه سازمان نیازمند بازبینی و اصلاح دوباره بر مبنای شرایط روز سیاسی است.

 

وی ادامه داد: دهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی در روز جمعه با حضور دو سخنران برجسته کشوری و با شرکت فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشوری و به ویژه نخبگان اصفهان به پایان خواهد رسید.

مقدری در ادامه با بیان اینکه در این کنگره نقشه راه حزب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تبیین خواهیم کرد، افزود: دراین نقشه راه برای همکاری با دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات پیش رو ترسیم خواهد شد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره پیام سید محمد خاتمی به کنگره گفت: این کنگره با هماهنگی وزارت کشور برگزار می‌شود و هیچ نگرانی بابت تامین امنیت آن نداریم و در واقع به عنوان یک حزب سیاسی اگر این کنگره را برگزار نکنیم تخلف کرده ایم ابراز داشت: نیروی انتظامی تامین امنیت این کنگره را بر عهده گرفته است.

سازمان عدالت و آزادی حزب شب انتخاباتی نیست !

رییس هیات اجرایی سازمان عدالت و آزادی با تاکید بر اینکه سازمان خودش را صرفاً سازمان انتخاباتی نمی‌داند و در طول سال فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد، اضافه کرد: در این راستا تعمیق و تبیین اندیشه اصلاح‌طلبی در نظر و عمل از اولویت برنامه‌های سازمان عدالت و آزادی‌ست و از این‌رو نسبت به تربیت و آموزش نیروهای نخبه اقدام کرده است و تاکنون ۵۰۰ نفر را تربیت کرده است.

وی فعال کردن رسانه‌های سازمان عدالت و آزادی را از دیگر فعالیت‌های اخیر دانست و افزود: فعال کردن تارنمای «بوی باران» و همچنین انتشار دو هفته نامه سراسری ارگان حزب با عنوان «عدالت و آزادی» بوده است که در دهمین کنگره سالانه سازمان توزیع خواهد شد.

مقدری با تاکید بر اینکه تلاش سازمان عدالت و آزادی اجماع و اتحاد کامل نیروهای اصلاح‌طلب و تحول‌خواه کشور است، اظهار کرد: این سازمان دنبال این است که کنش انتخاباتی را به سمت پرهیز از انشقاق و چند دستگی در جبهه اصلاحات سوق دهد و بر این اساس شعار امسال کنگره سالانه عدالت و آزادی مبنی بر «صلح و اصلاحات با نوسازی خانه ملت» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر فضای مجلس را به سمت نیروهای اصلاح‌طلب و تحول‌خواه سوق دهیم چشم‌انداز خوبی را در بخش اقصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضع سیاسی استان و ارتباط حزب عدالت و آزادی با بدنه دولت در کشور و استان اصفهان ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود ۲۴۰ حزب در کشور وجود دارد و این در حالی است که تنها ۶۰ حزب در جلسات دولت دعوت می‌شوند که عدالت و آزادی یکی از این احزاب است.

مهدی مقدری ادامه داد: هنوز موتور دولت یازدهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی روشن نشده است که البته بخش قابل توجه آن به دلیل مسائل پیرامون سیاست خارجه بوده است، دولت باید حوزه‌های مرتبط با توسعه سیاسی و فرهنگی را در راستای تحقق توسعه پایدار صورت دهد.

مقدری در توضیح رویکرد حزب عدالت و آزادی پیرامون انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری گفت: ما معتقدیم در حوزه انتخابات خبرگان رهبری احزاب سیاسی باید پرشور در صحنه حاضر شوند، ولی به دلیل تخصصی بودن شرایط انتخابات خبرگان رهبری، به صورت مستقیم ورود پیدا نکرده و در این عرصه همسویی با تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب و تحول‌خواه مرتبط با انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچون مجمع روحانیون مبارز را در دستور کار خود داریم.

 

محمدرضا بزمشاهی: از اعلام مواضع سیاسی مسئولان جز مسئولان نظامی و قضایی استقبال می کنیم

محمدرضا بزم‌شاهی با اشاره به اینکه سازمان عدالت و آزادی مرامنامه خود را در سال ۷۷ تسلیم کرده است، افزود: این مرامنامه همچنان قابل دفاع است و نیازی به تغییر ندارد.

وی با بیان اینکه توجه و گرایش مردم به احزاب مختلف در انتخابات به خوبی نمایان می‌شود، افزود: از این رو هر حزبی که در انتخابات موفق شود مورد اقبال مردم بوده است.

سخنگوی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با بیان اینکه ما معتقدیم اعتدال و اصلاحات در یک مسیر حرکت می‌کنند، بیان کرد: ما اعتقاد داریم که نیروهای اصلاحات و اعتدال همگی به دنبال توسعه علمی کشور هستند و از این رو ضروری‌ست که اتحاد و همبستگی بین این دو حزب به صورت جدی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان عدالت و آزادی در کنار احزاب اصلاح طلب آمادگی خود را برای همکاری با اصولگرایان معتدل که در مسیر عقلانیت حرکت می کنند نیز اعلام می‌کند، افزود: این اقدامات را برای برگزاری انتخاباتی با آرامش در دستور کار قرار داده‌ایم.

بزم‌شاهی درباره میزان ارتباط اعضای عدالت و آزادی با اصلاح طلبان سراسر کشور ابراز کرد: از این رو در تمام استان‌های کشور و به ویژه استان اصفهان بین حزب عدالت و آزادی و اصلاحات ارتباط خوب و سازنده‌ای برقرار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از انتخابات گذشته در ابعاد مختلف مجلس، ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر‌ها با مشکل رد صلاحیت‌ها روبرو بودیم، افزود: علاوه بر این اصلاحات و احزاب آن کمتر فرصت ارتباط گرفتن با مردم از طریق رسانه‌ها را داشتند و از این رو بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادند.

سخنگوی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با اشاره به استقبال از اعلام مواضع سیاسی مسئولان در استان اصفهان بیان کرد: ما از این امر در خصوص تمام مسئولان جز مسئولان نظامی و قضایی استقبال می‌کنیم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
  • پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...