امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 تير 1394 - 08:37
با نگاهی به پیامهای منتشر شده در فضای مجازی

اتحادخبر: برنامه ماه عسل که چند سالی است با هدف معرفی چهره های مثبت جامعه از شبکه سه سیما پخش می شود، در رمضان امسال به دلیل دعوت از برخی چهره های خاص با حواشی و اعتراضاتی روبرو بوده است.

اتحادخبر: حضور یکی از اعضای خانواده ای از دشتستان در برنامه ماه عسل، واکنش های منفی زیادی را در فضاهای رسانه ای و شبکه های مجازی استان در پی داشته است.

به گزارش «اتحادخبر»، یکی از اعضای این خانواده یازده نفره که گفته می شود تا دو سال پیش هیچ کدام دارای شناسنامه و اسناد هویت ملی نبوده اند، دو روز پیش در ویژه برنامه ماه عسل که در عصرهای ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود، حضور یافت.

«پیغام» در گزارشی نوشته: ظاهرا حضور این فرد به ابتکار اداره کل ثبت احوال استان یوشهر و به دعوت تهیه کنندگان این برنامه، با هدف نشان دادن اهتمام مسئولان ثبت احوال برای شناسنامه دار کردن همه خانوارها حتی در دوست ترین نقاط کشور صورت گرفته است اما نحوه حضور این فرد در این برنامه و چینش خاص مهمانان برنامه ماه عسل، باعث وقوع واکنش های منفی مردم استان به ویژه دشتستانی ها شده است.

برخی از انتقادکنندگان به این برنامه، با زیر سوال بردن اصل حضور این فرد در چنین برنامه پر مخاطبی آن را غیر ضروری و فاقد توجیه دانسته اند؛ به اعتقاد این منتقدان حضور یک عضو خانواده فاقد شناسنامه حتی اگر به قصد نشان دادن تلاش ماموران ثبت احوال هم بوده باشد، واجد هیچ جنبه اخلاقی یا الگو سازی نیست که برنامه ماه عسل مدعی است در پی آن است بلکه می تواند علاوه بر تحقیر انسان ها باعث  معرفی مخدوش چهره استان بوشهر در اذهان عمومی شود.

یکی از ساکنان شهر دالکی نیز که نخواست نامش فاش شود، با رد ادعای دورافتادگی این خانواده و قطع ارتباط آن ها با سایر نقاط استان به پیغام گفت فاصله مکانی این خانواده با شهر دالکی نه چندان زیاد و نه مسیر آنها کاملا صعب العبور است و پدر این خانواده نیزسالانه جهت تهیه مایحتاج خویش  چندین بار به دالکی و برازجان رفت و آمد دارد.

به گفته این شهروند، عدم شناسنامه دار بودن این خانواده نه به دلیل صعب العبور بودن بلکه بیشتر به علت یک نگرش شخصی و ناشی از مسایل فرهنگی بوده است بنابر این تبلیفات مسئولان ثبت احوال در باره تلاش هایشان برای یافتن این خانواده چندان با واقعیت ها سازگار نیست.

از سوی دیگر تعدادی از منتقدان نیز نه به حضور این مرد دشتستانی در برنامه ماه عسل بلکه به نحوه چینش مهمانان این برنامه از سوی احسان علیخانی، مجری این برنامه، انتقاد دارند. به اعتقاد آنها قرار دادن یک فرد قاقد سواد و شناسنامه از استان بوشهر در برابر مهمان دیگری از تهران که گفته می شد قصد سفر به مریخ را دارد، با هدف تحقیر شهرستانی ها صورت گرفته و در خوشبینانه ترین شکل آن یک بی سلیقگی آشکار است.

لازم به ذکر است که برنامه ماه عسل که چند سالی است با هدف الگوسازی و معرفی چهره های مثبت جامعه در ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود، در رمضان امسال به دلیل دعوت از برخی چهره های خاص با حواشی و اعتراضاتی روبرو بوده است. همین حواشی اخیرا معاونت صدا وسیما را واداشت تا به شکلی علنی در باره این برنامه به مدیر شبکه سه تذکر دهد.


در زیر بخشی از واکنش های بوشهری ها به این موضوع را که در فضای مجازی انتشار یافته،می خوانید:


• سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای علیخانی و همکاران ایشان که در این سالها که از پخش برنامه ماه عسل می گذرد بسیار زحمت ها کشیده اند بنده حقیر جسارت نموده دو مطلب رو عنوان می کنم که دوست دارم به گوش آقای علیخانی برسد ۱-ساختن برنامه به هر قیمتی نباید در برنامه کاری مجری توانمندی چون شما قرار گیرد تا مبادا خدایه نکرده مخاطبین احساس دورافتادی از اعتقادات و هنجارها برایشان تدایی شود ۲-این مشکلات و مسائل اجتماعی که شما به تصویر کشنده آن در طول این چند سال و هر سال به مدت یک ماه هستید سریال بی نهایت قسمتی چشمان ماست که اندر خم حلشان مانده اییم پس ای کاش جایه اظهار درد راه چاره و درمان را رسانه ایی می کردید باز هم خسته نباشید میگم به شما و همکارانتون و براتون آرزوی موفقیت روزافزون رو دارم.


بوشهری دلخون:
آقای علی خانی این جا بوشهره نه شهر غارنشینان
خوب می دانی که اگر یک روز یا حتی کمتر از نیم ساعت لوله گاز از سمت بوشهر قطع بشه شما تهرانی ها فلج و فلج تر می شوید و دیگر این ادعا را ندارین که حتی به خودتون اجازه بدین که توی برنامه ماه عسل و پخش زنده یک شهر با تمدن دیرینه را این طوری جلوه دهی و یک تهرانی را فضانورد نشان می دهی.
مگر همین بوشهر پایتخت انرژی نیست پس چرا این همه نکات مثبت شهرم را رها کردی و فقط گیر دادی به چهارنفر غارنشین؟ مگر ما هنرمند، ادیب و سینما و ورزشکار نداریم؟ مایه ننگ است این عمل شرم آور شما. 
با این امر باعث شدین چهره استان بوشهر را زشت و بد جلوه دهید و هر کسی هم بخواهد به بوشهر سفر کند، شهر من را در ذهنش شهر زامبی ها تصور می کند و نام برازجان عزیز و بزرگ را زشت و بد جلوه دادی. این کار شوخی نیست. رسانه هست و هزار بیننده . چقدر دلم برای شهرم سوخت لحظه ای که شهر من را غار نشین و یک ... تهرانی را فضانورد فرض کردی.
   
• با خنده گفتند که شناسنامه ندارند
آنهاخود  شناسنامه انسان اولیه هستند آنها ابتدایی ترین جامعه « خانواده» را بدون وابستگی به دنیای مدرن تشکیل و اداره کردند. شناسنامه هایشان را سریع آماده می کنید چون برای ... لازم دارید تازه به آنها  منت هم می گذارید!

خنده ندارد آقایان باید بر شماگریست اگر نفت پشت هفت کوه هم بود پیدایش می کردید ولی.....

 البته اقای علیخانی مقصر نیست . مقصر اون مسوولینی اند که پس از سی و چند سال متوجه نشدن در گوششون مردمی زندگی می کنن با این شرایط اسفناک. مسئول این سهل انگاری و ندانم کاری آنهایی هستند که از حقوق بیت المال به نان و نوایی رسیده اند و هنوز نمی دانند که در دنیای پیرامونشان چه می گذرد ؟


• سلام احسان علیخانی عزیز
سپاس که برای بار دوم با دعوت از پایین ترین قشر مردم استان بوشهر تلاش خودتون رو جهت معرفی مردم استان بوشهر بکار بستید .
و سلام و خسته نباشید خدمت مسئولان باهوش و هنرمند استانم که حتی به خودشون زحمت نمیدن فکر کنن با این تصمیمات ... دارن چه چهره زشت و بی فرهنگ و عقب افتاده ای از استان بوشهر که یکی از چند مهد تمدن کشور بوده و هست نشون میدن . و سپاس ویژه از ریاست محترم اداره ثبت احوال که کم کاری و سهل انگاری کارکنانشون رو که منجر به زندگی بی شناسنامه تعدادی انسان به مدت هفتاد و چهار سال رو با خودشون نوزده ساعت رانندگی کردن و بردن پایتخت کشور به رخ همه هموطنان بکشن و ذوقشو بکنن . براستی حتی چند ثانیه اون سلولهای  خاکستری رو ورزش ندادید که ببینید بازخورد و ارزش این کار چیه و آیا این انسانهای بی هویت از دید ما انسان نبودن و شخصیت و شأن نداشتن ؟؟؟
تا کی با این کارهای بی فکر و بی مسئولیت میخواین چهره استانمون رو اینجوری معرفی کنید ؟؟؟ آیا واقعا بعد از اونهمه چهره علمی و ادبی و هنری و صنعتی و ورزشی شاخص و بعد از اونهمه اتفاق جالب توجه و مناسب برنامه ماه عسل ( که البته امسال تلاش اون چند سالشو با اشتباهات مکررش زیر سوأل برد) واقعأ آیا دلیلی داشت که این بندگان خدا رو سوژه تمسخر و تحقیر کنید ؟ از تهران فضانورد بیاد از بوشهر پشت کوهی ؟؟؟ فیلمهای پر شده در بوشهر که بوشهر و بوشهری را آنجور بی فرهنگ و عقب مانده و فقیر و دلقک معرفی می کند کم بود حالا دارید مستند سازی هم می کنید؟؟؟
من بوشهری ام و افتخار می کنم که بوشهریم اما خجالت می کشم به بازخورد این اشتباهات مسئولین استانم حتی فکر کنم . پس التماس می کنم خواهش می کنم کمتر اشتباه کنید .../ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/04/22 - 10:24
1
1
دوستان چرا شما از این زاویه به قضیه نگاه نمی کنید که قرار دادن فردی بی هویت در کنار کسانی که از مکانهای ناشناخته بعنوان صنعت توریسم و گردشگردی حال و اینده روز دنیا استفاده و برنامه ریزی می کنن و در منطقه ما نیز مکانهایی وجود دارد که ناشناخته و قابل برنامه ریزی در این صنعت روز دنیا است و گستردگی و بکر بودن این شهر پهناور را به بینندگان ترزیق می کند و ضعفهایی نیز وجود دارد و به تصویر کشاندن ضعفها و نبود امکانات علی رغم اینکه میتواند تلنگری به مسولین باشد(البته اگه خود را به خواب نزنن)کاری به فرهنگ منطقه ندارد و الا ما باید برزیل و امریکا را بخاطر اینکه بومیان انها به سبک هزاران سال پیش زندگی میکنن بی فرهنگ و عقب افتاده بنامیم./ج
1394/04/21 - 07:19
0
1
این برنامه فی نفسه اشکالی نداشت ولی درکنار آن فرد مریخی و دیگر فرد شیرازی تلاشگر کار زشت و نادرستی بود. در کشور ایالات متحده هم از اینگونه افراد بی هویت و بی شناسنامه وجود دارد.
از اینها بگذریم ، مگر احسان علیخانی از کجا این سوژه را پیدا کرد؟ پس مسئولین شهرستان و استان بودند که این سوژه را به آن آقا معرفی کردند.
و در پایان گفتن و انعکاس وقایع کار بدی نیست. ما مردم ایران عادت کرده ایم که همیشه از خوبیها و نکات مثبتمان گفته شود ولی معایبمان همیشه پنهان بماند. وقتی یک مقام ارشد کشوری قصد عزیمت به استانمان را دارند به آنها میگوئیم که ما این هستیم(واقعیت را نمیگوئیم).همه جا را فرش پهن میکنیم و چنان به استقبالشان میرویم که انگار وارد دنیای دیگری شده است./ص
1394/04/20 - 12:00
0
0
حرمت انسانها امروز باداشتن مدیرانی که برای خودنمایی ومشهورشدن درکادرسیستم مدیریتی این چنین بی حرمتی وبی احترامی بزرگ ونا بخشودنی به انسانهای بزرگ کشورش الخصوص استان بوشهر می کند دورارانتظارنیست زیرادردولت گذشته ازاین بی حرمتیها توست مدیران گذشته بوده ایم تا شاید بتواند درکارنامه مدیریتی خود بااین کارغیرانسانی وبی حرمتی آفتخاری کسب نماید تاچندصباحی دیگر بتواند برصندلی مدیریت بماندحتی با انجام چنین کارغیر انسانی وزیر پاگذاشتن شخصیت دیگران وای برکسانی که درراس مدیریت نیستند چه انتظاری بایدداشت تامجری تهرانی که هیچ شناختی ازاستان دلاور مردان ما ندارد وانسان پاک وصادق رااین گونه بازیچه کارخوددربرنامه ماه عسل می کند فقط باید گفت که باید منتظر جواب حق ازخدا باشیم که ناظر وعادل بی همتا خودش است که بی حرمتی به یک مسلمان ویک انسان ساده را بی جواب نمی گذاردحتی اگر آن انسان مسلمان هم نباشد ولی یک انسان است که آفریده حق تعالی است که خداوندبزرگ دردنیا هیج جیزوهچ کس را بالا تروبزرگتر وباشرفترازآن نه آفریده ماکی هستیم که باید به بهترین وعزیز ترین آفریده خدا توهین وبی احترامی کنیم مطمن باشید خدااین بی احترامی به بنده اش رابی جواب نمی گذارد.
1394/04/19 - 20:59
0
0
به نظرمن مقصر اصلی رئیس اداره ثبت احوال می باشد که تا کنون شناسنامه جهت این افراد صادر نکرده است !!! اما در روستای دور دست تهران هم ممکن است افرادی باشد که تاکنون شناسنامه نداشته باشند : این دلیل بر عقب افتادگی فرهنگی نیست دلیل بر بی توجهی مسئول ثبت احوال دشتستان ست که تا کنون شناسنامه برای این افراد صادر نکرده است !!!!!
1394/04/19 - 09:45
0
0
آقای علیخانی اگر در جنگ جهانی اول افراد مبارزی مانند شهید رئس علی دلواری و شهیدمیرزا محمد خان برازجانی ودیگر مجاهدان استان بوشهر از خاک کشورمان دفاع نکرده بودند کشور استعمار گر انگلیس قصد داشت که ایران را بین خود و روسیه تقسیم نماید بنا براین سرزمین ما استان بوشهر مهد دلیران وسرزمین شیران می باشد : جای تاسف است که شما تاریخ دلاوران استان بوشهر را مطالعه نکرده اید که بدانی در جنگ جهانی اول سلحشوران استان بوشهر در مقابل توپ وتانک مبا رزه نمودند ، شما گذشته پر افتخار استان را نادیده گرفته ای. شناسنامه نداشتن افرادی را مورد تمسخر قرار داده ای بنابراین جای تاسف است از این سطح فرهنگ
1394/04/17 - 18:26
0
3
نصف حق ماست. از ماست كه برماست.
وقتي فردي كانديدا مي شود همه دنبالش مي افتند و كوركورانه بعضي ها راي مي دهند. و پايتخت انرژي و اما سيلندر گاز را 6500 تومان مي خريم. باز هم مي گويم حق ماست. وقتي با تكنولوژي پيشرفته نفت را هر جا باشد پيدا و استخراج مي كنند ولي افرادي كه خسته از دنياي پرزرق و برق، آرام در گوشه اي مشغول زندگي و ومحروم از ساده ترين امكانات زندگي ،‌دادان شناسنامه به آنها براي خود پيروزي بزرگ و مجري برنامه هم با لحني صحبت مي كنند كه گويا ذره اتم را شكافته اند. كم كاري مسئولان ثبت احوال را اكنون پيروري براي خود مي دانند. راستي ژاپن چگونه ژاپن امروزي شده است !
1394/04/17 - 11:11
1
2
کار غیر اخلاقی و ........ این است که رئیس فلان اداره صرفا جهت معرفی خود و کسب شهرت در یک برنامه پربیننده یک انسان به تمام معنا صادق را از کوههای غرب دشتستان بلند می کنه برمی داره میبره اونجا تو برنامه ماه عسل و مورد تمسخر مجری برنامه قرار میده آنهم در برنامه ای که تقریبا اکثر ایرانیان مخاطب آن هستند و در حضور چشم میلیون ها بیننده آقای علیخانی ازش می پرسه چند سالته و اونم با سادگی و صداقت میگه : نمیدونم 4 یا 5 سال . شما ناراحت نشدید؟ قلبتون درد نگرفت؟ وجدان درد نگرفتید؟ اصلا در اون لحظه چه احساسی داشتید؟ 
1- آیا سرماه یه های انسانی استان بوشهر و شهرستان دشتستان که در شرایط سخت و گاها از دل همین کوهها ، کم بودن که از سخت ترین شرایط به اوج رسیدند؟
2- آیا معرفی شهر برازجان با چنین شاخص های به صلاح ما دشتستانی ها است؟ دیگران فضا نورد معرفی می کنند و تو از صداقت چنین انسان های پاکی برای کسب شهرت.
3- واقعا شما باور می کنید که خانواده ای 74 سال با شهر هیچ ارتباطی نداشته اند؟ من خودم از اهالی همین منطقه هستم هرگز چنین داستان مسخره ای را باور نکنید فاصله کوه راهوال تا شهر دالکی کمتر از 3 کیلومتر و تا جاده تنگ ارم کمتر از یک کیلومتر است به راحتی با چشم غیر مسلح هم میشه شهر را دید فرضا که شهر نیامده با مردم که مراوده داشته نه اینکه هیچگونه زندگی اجتماعی نداشته بلکه فقط به شهر رفت و آمد نداشته.
4- اگر به فرض شما رابطی هم داشته اند نباید تو این ممکلت یه نفر زودتر این باخبر می شد. اصلا تو کجا بودی که نمی دونستی تو شهرت یه عده بی شناسنامه زندگی می کنند؟
5- صدمه و خدشه ای که از بابت چنین کار ناسنجیده ای به وجهه اجتماعی استان بوشهر در کشور ، شهر برازجان در استان و منطقه بلوک در شهرستان وارد می شود با سالها تلاش نخبگان نیز برطرف نخواهد شد.
6- چه بسیار نخبگانی در زمینه های ورزشی ،هنری و علمی ، دقیقا از دل همین منطقه هستند که به افتخاراتی جهانی و کشوری دست یافتند. آیا شایسته نبود که بجای معرفی یک آدم ساده و صادق که احتمالا در شرایط معمولی هم نبود این جوانان دشتستانی را به برنامه ماه عسل معرفی می گردید تا ضمن معرفی با اقتدار شهرستان، شاید فرجی هم در آینده شغلی و اجتماعی این عزیزان اتفاق می افتاد؟
7- بیش از 50 نفر با مدرک دکترا و 15 نفر فوق تخصص فقط از بخش ارم در این جامعه مشغول خدمات رسانی به جامعه می باشد آیا شایسته نیست که چنین افرادی با که شرایط سخت همزمان کار و زندگی و تحصیل به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتند به برنامه معرفی می شدند تا الگویی برای جوانان ما باشند 
8- آیا مسولین استانی و شهرستانی باید دست رودست بذارند تا وجهه اجتماعی شهرمان چنین نادانسته خدشه دار گردد.
9- آقای فلانی که با افتخار چندتا شناسنامه و کارت ملی صادر کرده به عواقب وحشتناک اجتماعی و روانی و هویت ملی همشهریانش فکر نکرده بود؟
10 - به هر حال من که با تمام وجودم احساس درد و رنج و حقارت نمودم کاش راهی برای جبران این خسارت روانی بود . با حضور کوتاه در فضای های مجازی می توان از بازخود این اتفاق با خبر شد و به دنبال راهی برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی شد.
1394/04/16 - 13:24
1
6
عليخاني ....... !من واقعا متاسفم براي مردم خودم و کشور خودم که تو هنوز اجازه داري برنامه اجرا کني! براي پيدا کردن سوژه برنامه سازي بايد حرمت انسانها را زير پا بذاري؟! چرا به خودت همچين اجازه اي دادي؟
شهر خودت بهترين جا براي پيدا کردن سوژه هست اگر خوب دفت کني! نميخوام ذکر کنم ولي همه مي دانند
برازجان شهر با فرهنگ و داراي مردم شريف و مهمان نواز ، زحمت کش ، باغيرت ، انسان دوست و همگي داراي هويت و شناسنامه انسانيت هستند. اگر نميدانستني حالا بدان و حد خودت را نگه دار! همين افراد روستايی و ساده که از نظر شما شناسنامه ندارند و به تمسخر ميگيري بسيار شريف تر از افرادي هستند که نميخوام تعميم بدم به شهروندان يک شهر که معروف هستند به رفتارهاي زشت و خلاف شئونات اخلاقي
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...