امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1393 - 19:20
دردنامه سرگشاده نخبه دشتستانی به سید مهدی موسوی نژاد:

این فرزندکوچک دشتستان، مردمان اصیل و رشید دشتستان را با تمام یاخته ها و یافته هایش می شناسد و می داند که این مردم صبور و سربلند با تمام دردهایی که در دل دارند، عزت خود را پاس داشته اند و به مدد همین عزت ازلی ابدی، از نماینده ی خدمتگزارخود انتظار دارند بیش و پیش از آنکه به تکلیف کلافهای سردرگم و بافته های باطل جبهه های ناپایدار حزبی، گروهی...

اتحاد جنوب: سید محمد امین جعفری، یکی از جوانان نخبه دشتستانی استان بوشهر نامه ای سرگشاده به نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نوشته است.

به گزارش اتحاد جنوب؛ سید محمد امین جعفری، جوان برتر فرهنگ و هنر ایران در سال 87، برنده مدال طلای بیست و سومین جشنواره جهانی ایده ها و فن آوری های نوین علمی در ژنو سوئیس، برنده مدال نقره مسابقات جهانی ایده ها در سئول کره جنوبی، شاعر و نویسنده برتر سی جشنواره، کنگره و همایش ملی و بین المللی شعر و داستان را در کارنامه افتخارات خود دارد. وی هم اکنون مشاور ویژه استاندار فارس در امور اجتماعی است.

متن نامه سرگشاده این جوان نخبه دشتستانی به موسوی نژاد به شرح ذیل است:

جناب آقای سید مهدی موسوی نژاد

نماینده ی مردم نجیب، عزتمند،فرهیخته، صبور و بزرگوار دشتستان در مجلس شورای اسلامی

ضمن عرض سلام و سپاس از کلیه ی تلاش هایی که در جایگاه بلند مرتبه، وزین و ارزشمند نمایندگی مردم عزیز و بزرگوار دشتستان درمجلس شورای اسلامی برعهده گرفته اید، اینجانب  ،جوانی رشدیافته در دامان پرمهروسرشار از عطوفت دشتستان عزیز هستم.

یکی از هزاران درخت بالنده ای که ریشه در این خاک پاک دارد و سربر آسمان می ساید، جوانی که تمام کاشته ها،داشته ها،خواسته ها و خاسته هایش  را به این خاک آسمانی مدیون است و به نمایندگی از جوانان برومند و آبرومند این نجیبستان ایستادن بر قله های بسیاری را با چشمانی پر از اشک شوق تجربه کرده است.

به نمایندگی از خیل کثیر نخبگان سربلند دشتستان این دردنامه را نگاشته ام تا تمام سطرهای سربلندتاریخ این جغرافیای پاک را گواه  بگیرم که  در برهه ای سرنوشت آفرین نماینده ی مجلس  و سایر ملتزمان خدمت به این خاک را از خواب به بیداری و تلاش شایسته تر فراخوانده ام.

 جناب موسوی مردمان نجیب و سربلند دشتستان، در آن انتخابات پشت سرگذاشته شده، امانت لطف و امان خدمتگزاری خود را بر شما سپردند تا از یک سو نماینده ی نمایان دردها، رنج ها و کاستی های حیاطشان باشید و از سوی دیگر نماد و آیینه ی بیداری و آگاهی حیات شان.

 شما را به نمایندگی از بیداری خود به خانه ی ملت فرستادند تا همه ی خواب ها و خواب آلوده ها را بیدار کنید و به یاد آنها بیاورید که:

اگرچه عده ای غافل با استناد به اینکه درسالهای تلخ و پرملال دهه ی سی و چهل محرومیت رنگ غالب این آب وخاک بوده است و فقط و فقط با توسل به محرومیت این شهر عزیز از حقوق ملی خود و بخاطر گرمای طاقت سوزهوا، این خاک پر افتخار را در شمار تبعیدگاه ها شمرده اند، اما این فهیمستان با وجود مردمانی که مصداق و معیار زنده ی نجابت، شرافت، درایت غیرتمندی، عزتمندی، هوشمندی و ادب هستند و آوازه ی خونگرمی و مهربانی شان تاریخ نوَرد و جغرافیاپیماست، و از سوی دیگر بخاطر اعتلای همه جانبه اش هرگز نباید درشمار و شمول جایی برای تبعیدقرار بگیرد.

 بی تردید و به حقیقت باعث تاسف و تاثر عمیق و جانسوزهمه ی نخبگان و فرهیختگان دشتستانی است که در اقلیم قلم و در خاستگاه فایزها نفس بکشند و در زمینی ریشه بدوانند که حماسه های دلیرانش ایران بزرگ را از گزند دست درازی های اجانب در امان داشته و اینک بخاطر قصور و تقصیرهای غیرمسوولانه ای در دفاع از این حیثیت نفیس رخ داده است ، نام زادگاه و آرامشگاه شان در ردیف بلاد تبعید گنجانده شود.

بدون شک و بطور قطع برای خانواده های معظم شهیدان این شهیدستان تلخ و اندوهبار است که به پاس شمار افتخارآفرین فرزندان خونین کفنشان، این شهر همسايه ی حماسه باشد اما زندگی در آن هنوز در آرا و احکام محاکم در حکم مجازات محسوب و منسوب شود. 

 

جناب موسوی  نژاد

این فرزندکوچک دشتستان، مردمان اصیل و رشید دشتستان را با تمام یاخته ها و یافته هایش می شناسد و می داند که این مردم صبور و سربلند با تمام دردهایی که در دل دارند، عزت خود را پاس داشته اند و به مدد همین عزت ازلی ابدی، از نماینده ی خدمتگزار خود انتظار دارند بیش و پیش از آنکه به تکلیف کلافهای سردرگم و بافته های باطل جبهه های ناپایدار حزبی، گروهی و محفلی دچار شود و بطور مثال همداستان نامه نگاران دلواپس و مدعیان منع عشق باشد، تمام همت و اهتمام خود را نثار همراه و همرای بودن با قاطبه ی مردمش نماید. 

مردمی که در حمله ی هیاهو ها و جنجال ها و در هجوم تاریکی ها، همواره در برگزیدن روشنی ها پیشتاز بوده اند و خواهند بود. 

 

برازجان برازنده ی جان عاشقان و عالمان است و این قلم بی قرار، به نمایندگی از اهل و آل قلم در دشتستان بزرگ،  این سرزمین سرشار از ادب و آیینگی ، مراتب تاسف خود را از قصوری که باعث درج مجدد و هنوز این شهر یگانه، در شمار شهرهایی که حتی یادآور تبعیدند، اعلام دانسته و از شما که افتخار بی بدیل نمایندگی این خاک آسمانی را بر عهده گرفته اید،  انتظار دارد که تا حذف نام مانا و شایای  برازجان از آن فهرست تاسف بار آرام و آسوده ننشینید و صدای فرزانگان برازجان را به گوش تصمیم گیران و تصمیم سازان  نهاد قانونگذاری میهن برسانید و بر این تصریح تاکید کنید که القای مکانی برای تبعید از برازجان بعید است و برازجان بیش و پیش از آنکه یادآور مکانی برای تحمل مجازات تبعید باشد، خانه ای است برای تکریم و تحسین انسانهای آزاده و سربلند که دراین باره تاریخ بهترین گواه  هست. 

عاشقان دشتستان و برازجان تمام جان و دل خود را به مهرِ این خاک مُهر کرده اند و تا محو شدن این غبار از نام پاک خاکشان آرامش نخواهند داشت.

اميد آنکه نماینده ی برازنده ی برازجان و دشتستان باشید. انشاالله


سید محمد امين جعفری حسینی

- مردادماه یکهزارو سیصد و نود و سه

 


منبع: 110 نیوز

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/05/25 - 14:27
0
0
به نظرم این قاسم پی برده که ما ازش فهمیده ایم که ...
1393/05/24 - 17:32
0
0
این قاسم کیست ؟
آقای صابری مواظب این ....... باش
1393/05/24 - 16:18
0
0
"بیش و پیش از آنکه به تکلیف کلافهای سردرگم و بافته های باطل جبهه های ناپایدار حزبی، گروهی و محفلی دچار شود و بطور مثال همداستان نامه نگاران دلواپس و مدعیان منع عشق باشد، تمام همت و اهتمام خود را نثار همراه و همرای بودن با قاطبه ی مردمش نماید. "
چه زیبا و گویا گفته است این جوان خوش دوق وطن.
1393/05/23 - 19:21
0
0
قاسم گرامی شغلت چیست من جواب میخواهم لطفا پاسخ بدهید .
1393/05/23 - 15:00
0
0
جناب ایرانی هیچ بعید نیست قاسم حراستی باشد .
1393/05/23 - 14:09
0
0
قاسم جان شغلت را نفرمودی چیست؟؟؟میبخشید نمیخوام فضولی کنم فقط میخوام بدونم چکاره ای؟؟
1393/05/23 - 09:17
0
0
جناب قاسم شغلت را نفرمودی چیست نکند خدای ناکرده شما هم مانند ما میترسید که هویتت را مشخص کنی ؟ راستش ما که میترسیم ما دژپولادینی که از همه کارها و افکار درست و نادرستمان حمایت کند را نداریم ولی شما و دوستانتان دارید .البته طبق گفته خودت جدل نفرما فقط شغلت را بگو
1393/05/23 - 09:10
0
0
جناب قاسم منطق مورد ادعای شما چیزی است که ما نداریم و نمیخواهیم داشته باشیم . منطق پیروی از قدرت وخود را برتر دیدن و دیگران را بی منطق ....گمراه فرض کردن
1393/05/22 - 09:43
0
0
ایرانی و جاسم! بجای مسخره کردن خودتان جواب قانع کننده بدهید. البته جواب منطقی و قانع کننده از امثال شما انتظار بسیار نابجایی است.
1393/05/22 - 00:12
0
0
قاسم خان دریا ها را کی آفریده ؟ اصلاح طلبان ؟ کوهها را کی آفریده ؟ اصلاح طلبان ؟ جنگل ها را کی آفریده ؟ اصلاح طلبان ؟ بیابانها را کی آفریده ؟ اصلاح طلبان ؟ جانوران را کی آفریده ؟ اصلاح طلبان ؟ مسلما نه /
اینهایی که برشمردم و آنهایی که برنشمردم را همه و همه ... به کمک قاسم و پدرشان و پدر بزرگشان افاضه وجود نموده اند . افتاد ؟
1393/05/21 - 11:34
0
0
جناب قاسم نگفتی که کوچه ها را کی اسفالت کرده خیابانهارا کی اسفالت کرده کوچه ها را کی برق کشی کرده خانه ها را کی گازکشی کرده موبایل را کی آورده و .........همه و همه بوسیله نماینده خستگی ناپذیر شما انجام گرفته /ج
1393/05/21 - 06:53
0
0
مشکل چند ساله خرمای کشاورزان را چه کسی پیگیری کرده؟شما اصلاح طلبان؟؟؟پتروشیمی دشتستان رو کی داره پیگیری میکنه؟شما اصلاح طلبان؟مشکل بیمارستان رو کی داره بطور جدی پیگیری میکنه؟شما اصلاح طلبان؟شما که در طول این یکسال تمام تلاشتون صرف تخریب نماینده شده.بینی و بین الله بگید چه کار مثبتی برای رفع مشکل مردم انجام دادید؟/ج
1393/05/20 - 01:23
0
0
سلام بر آقای حسینی عزیز و دلسوز / عمق حرف دل ما را بیان نموده اید / ولی جناب حسینی من به تمکین ایشان از نصایح مشفقانه شما چندان امیدوار نیستم زیرا ..............................................................
1393/05/19 - 11:00
0
0
آفرين به اين قلم توانا، و درود بر اين نويسنده فرزانه
1393/05/19 - 07:14
0
0
آفرین بر شما نخبه اهل علم و هنر این خاک پاک که این چنین افراد مغرض و بی هنر را که این جغرافیای زیبا را تبعید گاه افرادی که جوان بی دفاع و بیگناه که تنها جرمش آگاهی بود را زیر شکنجه ... ازبین بردند، نمایند
1393/05/19 - 06:50
0
0
جناب آقای جعفری به در بگو که دیوار بشنوه اینها با مردم نیستند و نمی آیند ولی میخواهند مردم همراهشان بیاند که محال است در انتخابات سال 92 هیچ کدام از نمایندگان استان بوشهر هم رای اکثریت نبودند به یک نفر و خوب میدونم از مردم به نفعشان سو استفاده میکنند و آنجا که مردم به نفعشان نباشد دشمن حساب میشوند انشاالله در انتخابات آینده مجلس مردم خوب دشتستان با چشم بینا انتخاب کنند
1393/05/19 - 00:21
0
0
دو تا شهرستان در ایران پسوند بزرگ دارد یکی تهران بزرگ است و دیگری دشتستان بزرگ من که واقعا تعجب کردم که چرا برازجان هنوز تبعید گاه است.
1393/05/18 - 23:44
0
0
بسیار قلم شیوایی داشتند. احسنت بر بزرگ مردان سرزمین کبیر دشتستان .ولی صد حیف برای انجمن دلواپسان که همیشه کور و کر هستند!!!!!!!!!
1393/05/18 - 21:28
0
0
نماینده خستگی ناپذیر دشتستان بزرگ باید پیگیر رفع مسئله از دستگاه قضایی کشور. باشند انشاءالله
1393/05/18 - 21:25
0
0
واقعاً برای دشتستان بزرگ زشت وناپسنداست که تبعیدگاه باشد
1393/05/18 - 20:57
0
0
آفرین بر جناب جعفری ، جانا سخن از زبان ما می گویی . . .
البته که رفع برچسب زشت تبعیدگاه بودن از ابتدایی ترین خواسته های مردم نجیب دشتستان از نماینده ی فعلی است . . .
1393/05/18 - 20:20
0
0
برخی چون درد هستند از هر طرف که بنویسیشان باز درد هستند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...