امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 تير 1402 - 09:13
واترپلوی ایران قبل‌ از بازی‌های آسیایی

اتحادخبر: بازیکنان تیم‌ملی واترپلوی ایران پس از آنکه در دوره قبل بازی‌های آسیایی جاکارتا با چیروی صربستانی موفق شدند به مدال برنز دست یابند اینبار با سرمربی ایرانی رویای حضور در فینال بازی‌های آسیایی را در سر می‌پرورانند.

 

اتحادخبر: بازیکنان تیم‌ملی واترپلوی ایران پس از آنکه در دوره قبل بازی‌های آسیایی جاکارتا با چیروی صربستانی موفق شدند به مدال برنز دست یابند اینبار با سرمربی ایرانی رویای حضور در فینال بازی‌های آسیایی را در سر می‌پرورانند.

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

به گزارش ایسنا، اردوی تیم‌ملی واترپلوی ایران این روزها سخت‌تر و پرفشار تر از همیشه دنبال می‌شود و بازیکنان تیم‌ملی در کوران دوران آماده‌سازی هستند. روزانه هفت تا هشت ساعت تمرین می‌کنند؛ از بدنسازی گرفته تا تمرین در استخرهای روباز و سربسته. در این دوره خبری از چیریچ صربستانی نیست و پس از آنکه هشت بازیکن ملی‌پوشی که در دوره قبل بازی‌های آسیایی موفق شدند به مدال برنز دست یابند از همراهی تیم‌ملی انصراف دادند، چهار بازیکن به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند و در کنار سایرین تمرینات خود را دنبال می‌کنند. همچنین قرار است یک مربی صربستانی نیز به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شود و کمک حال کادر ایرانی تیم‌ملی باشد.

به اردوی تیم‌ملی واترپلوی ایران در مجموعه شیرودی رفتیم و با بازیکنان و سرمربی تیم‌ملی در مورد مسائل مختلفی به گفت‌وگو نشستیم و آخرین وضعیت تیم‌ملی را جویا شدیم که در ادامه مشروح کامل آن آمده است:

نیما خوشبخت، بازیکن تیم‌ملی واترپلو

تمرینات خود را بیش از یک‌ماه است که آغاز کرده‌ایم. اردوی بسیار فشرده و سنگینی را پشت سر می‌گذاریم و در حال آماده‌سازی هستیم و فشار تمرینات بیشتر هم خواهد شد. انگیزه بسیار بالایی برای رسیدن به مدال داریم و با تمریناتی که در پیش داریم، اگر خدا به خیر بگذارند، مدال را به دست خواهیم آورد و از همین‌جا قول می‌دهیم که برای واترپلو و ایران به مدال دست یابیم. باید تمرینات را پشت سر بگذاریم و دوام بیاوریم تا به هدف‌مان برسیم. صبح و عصر حدود ۷ تا ۸ ساعت تمرین می‌کنیم. صبح‌ها بدنسازی و شنا و عصرها نیز کار با توپ و کارهای تکنیکی و تاکتیکی را دنبال می‌کنیم.  سه حریف دیرینه و قدیمی داریم. قزاقستان، ‌چین و ژاپن حریفان اصلی ایران هستند. ژاپن از سایر تیم‌ها یک سر و گردن جلوتر است اما می‌توانیم با قزاقستان و چین رقابت کنیم. امید ما به فینال بازی‌های آسیایی است.  

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

کار بسیار سختی داشتم که طی ۶ تا ۷ سال گذشته بتوانم از نظر میزان آمادگی سطح خود را حفظ کنم. کادر فنی مجددا به من اعتماد کردند و پس از نمایش من در لیگ برتر دوباره به تیم ملی دعوت شدم. در زمان «چیرو» سه ماه با آقایان رضایی و چیرو کار کردم، نظم آن‌ها بسیار خوب بود و تمرینات به روز داشتند اما از نظر اخلاقی و رفتاری به هم نزدیک نبودیم. بخشی از تیم‌ملی فعلی را نیز مدیون کادر فنی قبلی هستیم اما واترپلو ایران جمعیت زیادی ندارد و نمی‌توانیم حصار بکشیم که کسی نیاید، بلکه باید دروازه تیم‌ملی را باز بگذاریم تا جوانان به تیم‌ملی اضافه شوند. امیدوارم کادر فنی فعلی تیم‌ملی نتایج مطلوبی کسب کند و چشممان روشن است.  

مهدی یزدان‌خواه، بازیکن تیم‌ملی واترپلو

در دو هفته اول اردوی تیم‌ملی به دلیل شرایط و مسائلی که داشتم، همراه تیم‌ملی واترپلو نبودم. حدود ۴ هفته است که با تیم‌ملی تمرین می‌کنم و شرایط خیلی خوب است. تمرینات خیلی سنگین است و با توجه به اینکه زمان کمی تا شروع بازی‌های آسیایی باقی مانده است مجبور هستیم پر فشار تمرین کنیم. در دوران آمادگی هستیم و قرار است یک مربی خارجی به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شود. همچنین قرار است اردوی مشترکی با تیم‌ دوم صربستان داشته باشیم. فعلا شرایط اردو خوب است. در دوره قبل شرایط خیلی بهتر بود و به جای سه ماه، هشت ماه اردوی تدارکاتی داشتیم و مسابقات مختلفی را برگزار کردیم. اما در اردوی فعلی تیم‌ملی، انگیزه‌ها بسیار بالا است تا دوباره بتوانیم مدال کسب کنیم و به شخصه نیز خیلی علاقمند هستم به فینال بازی‌های آسیایی برسیم چرا که مدال برنز این مسابقات را در کارنامه دارم. در حال حاضر شرایط بد نیست اما با سختی‌هایی روبرو هستیم.

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

شهریور سال گذشته به صربستان رفتم و لژیونر شدم. شرایط این کشور برای من بسیار خوب بود و در لیگ اروپا حضور داشتیم و این اتفاق برای ارتقای سطح یک ورزشکار بسیار خوب است. نیم فصل را با آن‌ها بودم اما باشگاه از نظر مالی دچار مشکل شد و دو ماه حقوقم را پرداخت نکردند و از جمع آن‌ها جدا شدم. از نظر سطح، بین لیگ صربستان و ایران اختلاف وجود دارد و امکانات باشگاه‌ها، اسپانسرها و شرایط آن‌ها مطلوب‌ است. بعد از اینکه به ایران آمدم با تیم نوفلاح به قهرمانی دست یافتیم.

بنده قبل از اردو نسبت به شرایط و فدراسیون راضی نبودم و تصور می‌کردم برخی مسائل برای فدراسیون اهمیتی ندارد و با هفت بازیکن دیگر تصمیم گرفتیم از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو انصراف دهیم. دلایل بازیکنان مختلف بود. به شخصه با مربی تیم‌ملی و رییس فدراسیون صحبت کردم و پس از آن به اردوی تیم‌ملی بازگشتم. علاوه بر من با سه بازیکن دیگر نیز صحبت شد که به اردوی تیم‌ملی بازگشتند. به طور حتم با چهار بازیکنان نیز صحبت شده است؛ شاید شرایط برای آن‌ها فراهم نشده که به اردوی تیم‌ملی بیایند. جای همه بازیکنان خالی است و به همه آن‌ها نیاز داریم چرا که هر چهار بازیکن سابقه کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارند و در پست خود از بهترین بازیکنان ایران هستند.

 

مهدی برزگری، بازیکن تیم‌ملی واترپلو

تمرینات بسیار سخت و پرفشار است. برای اینکه بتوانیم در بازی‌های آسیایی نتیجه مطلوبی کسب کنیم باید بتوانیم از پس این تمرینات پر فشار برآییم. صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ به بدنسازی می‌رویم. سپس به آب می‌زنیم تا ساعت ۱۲:۴۵ تمرین می‌کنیم. عصرها نیز ساعت ۱۷:۴۵ تا ۲۰:۴۵ تمرین می‌کنیم. تمرین در فضای روباز خیلی کمک می‌کند چرا که اکسیژن بیشتری وجود دارد و کمتر خسته می‌شویم. در بازی‌های آسیایی مسابقات در سالن‌های سربسته برگزار می‌شود و حضور ما در استخر روباز برای تمرینات آماده‌سازی است. در مجموع فقط آفتاب اذیت می‌کند اما باید تحمل کنیم و تمرینات را پشت سر بگذاریم.

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

در دوره گذشته بازی‌های آسیایی از روز اول برگزاری اردوها در کنار بازیکنان بودم اما با توجه به اینکه سن کمتری داشتم توقع داشتم که برای بازی‌های آسیایی خط بخورم. یک‌سال پس از آن مجددا همراه با چیریچ در اردوهای تیم‌ملی حضور یافتم اما بنابر دلایلی بنده نیز حدود ۳ سال از تیم‌ملی دور بودم. خوشبختانه مجددا پنج ماه است به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌ام و به مسابقات قهرمانی آسیا سنگاپور رفتیم و توانستیم به مدال نقره برسیم. در این دوره از بازی‌های آسیایی تمام تلاش خود را می‌کنیم که به فینال مسابقات برسیم. هدف ما صرفا کسب مدال نیست و می‌خواهیم به فینال برسیم و حتی با ژاپن که با سایر تیم‌های آسیا از نظر کیفی فاصله گرفته است رقابت خوبی داشته باشیم. اهداف بزرگی در سر دارم و امیدوارم در بازی‌های آسیای جزو بازیکنان تاثیرگذار باشم و بتوانیم یک مدال خوش‌رنگ کسب کنیم و با موفقیت تیم ملی، موفقیت شخصی نیز داشته باشیم و بتوانم لژیونر شوم.

مهدی پنام‌تاش، ‌سرمربی تیم ملی واترپلو

با وجود آمادگی بدنی مناسب می‌توانیم به تاکتیک‌های مورد نظر تیم نزدیک شویم. بازیکنان باید از نظر بدنی بازیکنان به سطح مطلوب آمادگی برسند، با وجود آمادگی بدنی مناسب می‌توانیم به تاکتیک‌های مورد نظر تیم نزدیک شویم. روزهای زوج حدود ۴ ساعت صبح و ۳ ساعت عصر تمرین می‌کنیم، همچنین روزهای فرد به مدت ۳.۵ ساعت تمرین و در مجموع به صورت هفتگی ۹ جلسه تمرین می‌کنیم.  قرار است تا ۱۵ جولای تیم دوم صربستان به ایران بیاید و حدود ۱۰ روز تمرین مشترک و مسابقه خواهیم داشت. همچنین یک ماه بعد از حضور تیم دوم صربستان در ایران در صورت امکان به صربستان خواهیم رفت و اگر تدارکات لازم دیده شود در یک تورنمنت شرکت می‌کنیم و اگر زمان داشته باشیم در یک تورنمنت دیگر در شهریور ماه حضور پیدا خواهیم کرد.

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

تیم ملی و فدراسیون تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه دست یابیم. خیلی اهل وعده دادن نیستم و تمام تمرکزم بر تلاش کردن است و با تمام وجود هر آنچه را که بلد هستیم انجام می‌دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و سعی خواهیم کرد از بازی‌های آسیایی دوره قبل نتیجه بهتری کسب کنیم.  تیم‌ملی ژاپن سال‌ها است که از مربی داخلی استفاده می‌کند و به سبکی رسیده‌اند که تیم‌های اروپایی از سبک دفاعی آن‌ها استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم با آن‌ها رقابت کنیم نیاز به زمان داریم. چین و قزاقستان نیز تیم‌های بسیار خوبی هستند. چین حدود ۱۰ نفر را در کادر فنی خود دارد اما به نظر بنده ما از نظر ذهنی برتر هستیم، هر چند که حریفان ما از نظر بدنی و جسمی شرایط مطلوبی دارند. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مقابل دو حریف اصلی خود موفق ظاهر شویم.

ارشیا الماسی، بازیکن تیم‌ملی واترپلوی ایران

برخی مسائل وجود داشت که نمی‌توانیم در مورد خیلی از آن‌ها صحبت کنیم اما بیشتر دغدغه فنی بود و به عدم برنامه‌ریزی مربوط می‌شد. ما دوست داشتیم صدای خود را برسانیم، چند وقت بود که درخواست‌هایی داشتیم اما توجهی به درخواست‌های بازیکنان نمی‌شد. بازیکنان در بیانیه خود به بخشی از مشکلات اشاره کردند از پاداش ۵۰ دلاری در قهرمانی آسیا گرفته تا اینکه چرا چیریچ که این همه سال با تیم‌ملی کار کرد و از زیر و بم لیگ و بازیکنان خبر داشت، در جمع کادر فنی ماندگار نشد؟ علاوه بر این، دغدغه دیگر ملی‌پوشان این بود که آیا قرار نیست مربی خارجی به کادر فنی اضافه شود؟ همچنین لیست بازیکنان دعوت شده در اردو جای بحث داشت و دوست داشتیم در مورد این مسائل با ما به عنوان بازیکنان قدیمی‌تر صحبت شود چرا که ما بازیکنانی بودیم که حداقل در بازی‌های آسیایی بعد از ۴۴ سال مدال آوردیم و در قهرمانی آسیا موفق شدیم به مدال نقره دست یابیم.

۷ ساعت تمرین روزانه و رویای فینال پسران آبی

همه چیز به تلاش کردن مربوط می‌شود. همه چیز به خواستن مرتبط است. اگر شما نخواهی و تلاش نکنی به اهدافت نمی‌رسی. باید صد در صد خود را درون زمین نشان دهیم. در دوره‌ زمانی به سر می‌بریم که به تیم‌های ملی چین و قزاقستان خیلی نزدیک هستیم. چهار مرتبه با قزاقستان از آبان سال گذشته تاکنون بازی کرده‌ایم که یک مرتبه آن را پیروز شده‌ایم، یک بار در پنالتی بردیم و دو بار هم با نتیجه نزدیک بازی را واگذار کردیم. اگر تلاش کنیم و تمرینات جدی دنبال شود و تیم‌ملی یک دل باشد می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم و حتی به فینال بازی‌های آسیایی برسیم. یاد گرفته‌ام که اگر یاعلی گفتم دیگر جا نزنم و به همین دلیل چون تکلیفم معلوم نبود روزهای اول اضافه نشدم و پس از اینکه شرایط مشخص شد، دست یاعلی دادم و تمرینات خود را آغاز کردم

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...