امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1402 - 19:00
محمدی موسس مرکز درمانی فردوس برازجان در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحادخبر-زینب رنج کش: مرکز تخصصی، درمانی فردوس برازجان اخیراً افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است. برای اطلاع از خدمات این مرکز درمانی با موسس و مالک آن به گفتگو نشستیم. با ماهمراه باشید.. منشور و اساس  این مرکز خدمت رسانی و کمک در بخش درمان برای مردم بوده است.. به ایتام و خانواده های نیازمند و بی سرپرست خدمات رایگان ارایه می شود...

اتحادخبر-زینب رنج کش: مرکز تخصصی، درمانی فردوس برازجان اخیراً افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.برای اطلاع از خدمات این مرکز درمانی با موسس و مالک آن به گفتگو نشستیم. با ماهمراه باشید..

لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید.
- حسین محمدی متولد 1353  اصالتا  اهل شول هستم. بنده موسس و مالک مرکز تخصصی، درمانی فردوس هستم.

قبل از احداث این مرکز شغل اصلیتان چه بوده است؟
- بنده در ساختمان سازی و سازه های بتنی یک تولید کننده بودم و سال 1395در حوزه درمان هم  وارد شدم و ساخت  این مرکز را از همان زمان آغاز کردم.

چه اتفاقی سبب شد تا شما از کار تولیدی وارد حوزه درمان شوید؟
- من این مرکز را ابتدا با نگاه اقتصادی نساختم، منشور و اساس  این مرکز خدمت رسانی و کمک در بخش درمان برای مردم بوده است.بهره ومنفعت از سرمایه زمانی ثمربخش و سودمند است که ثمراتش عام المنفعه باشد وبتوانید سفره ای که خداوند به تو عنایت کرده دیگران نیز از آن بهرمند شوند؛ چون آن وقت خداوند روزی ده ها  نفر را در آن  مکان حواله می‌کنه و از طریق تعداد زیادی از همنوعانت میتوانید ار این سفره ارتزاق کنند .همین که در این مرکز بتونیم هم دردی از تن دردمندی بزداییم وهم زمینه اشتغال صدنفر بصورت مستقیم ودائم برای این همه جوان تحصیل کرده و مشتاق کار فراهم کرده باشیم بنظر من بزرگترین منفعت ویزرگترین افتخار است  که ازاین راه بدست آوردیم و این فقط و فقط عنایت خداوند است که من بعنوان وسیله و بانی این کار خیر بودم و چه افتخاری برایم از این بیشتر که خادم درمان واشتغال هرچند کوچکی برای همشهریان عزیز و شریفم باشم .

تنها هزینه ای که مددجویان عزیز وشریف در این مرکز خواستند پرداخت کنند فقط قراعت فاتحه برای آرامش وشادی روح اول شهدا وسادات بعد پدرومادرم .همین



مدیریت این مرکز را چگونه می بینید؟
- بحث درمان هر بخش آن مقوله ای جداگانه دارد، کنترل هر بخش آن همراه با چالش های زیادی است و مدیریت آن نیز خود بسیار سخت است و نیاز به یک مدیریت قوی دارد و نمی شود از بیرون فقط به آن نگاه کنیم ما بهترین تجهیزات را اگر در این مرکز یا مرکز های دیگر به همراه شیک ترین دیزاین در هر محل دیگری فراهم کنیم اما با توجه به نحوه برخورد پرسنل با مراجعه کنندگان شما عیار این مرکز را می توانید بسنجید پس نحوه برخورد پرسنل با بیماران را همیشه برای تمام مراکز درمان باید در اولویت قرار بگیرد و این تجهیزات اگر برخورد نامناسبی صورت بگیرد در یک لحظه از نگاه بیمار ناپدید می شود و او فقط همان برخورد ناشایست را می بیند نه تجهیزاتی که  در این مرکز وجود دارد.
اغلب در مراکز درمانی مردم توقع خوش رفتاری دیگر ندارند البته گاهی شاید پرسنل تا حدودی حق داشته باشند اما این که شما معوقه ای دارید یا حجم بیمارانتان زیاد باشد نمی توانید به خودتان این اجازه را بدهید بر سر بیمار خالی اش کنید که خود دردمند است و از فرط درد به شما پناه آورده است. ما سعیمان این است این مسئله ها را این جا و در این مرکز نداشته باشیم.
اینجا از ابتدا برای مردم ساخته شده هرچند که بخش های درآمد زا هم دارد نمی خواهم اغراق آمیز صحبت کنم زیرا این بخش های درآمد زا باید باشند تا صرف هزینه ها و توسعه این مرکز شود.

اکنون این مرکز قابل مراجعه برای عموم است؟
- بله؛ البته که از افتتاح آن چند هفته می گذرد و بخش درمانگاه آن اکنون در حال کار است پزشک و پرسنل ما در حال فعالیت هستند و هر تایم از شبانه روز بیماری نیاز به خدمات درمانگاهی داشته باشد می تواند مراجعه کرده و از این خدمات استفاده لازم را ببرند با این تفاوت که ما تلاشمان را این جا به کار می بریم که احترام بیمارانمان را حفظ کنیم. مادامی که این مرکز سرپاست هرچقدر جلوتر می رویم این احترام بیشتر می شود.

شنیده ایم در این مرکز  افراد نیازمند جامعه یا کم برخوردار به صورت رایگان مداوا می شوند در این خصوص توضیح دهید.
- در آخرین جلسه ای که با فرماندار و روسای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و رئیس شبکه بهداشت و اورژانس شهرستان داشتیم مقرر شد که دهک های نیازمند که بیش از 20 هزار نفر می شود را فصل بندی کنیم زیرا اگر با هم خبر دهیم ممکن است تجمع شود هرچند که ما پاسخگوی تجمعات هم هستیم زیرا به هرحال ما در طی سال چندین بار قرار است فراخوان هایی بدهیم که این خود به تنهایی باعث تجمع می شود.
از این رو ما این ها را دهک بندی می کنیم و حتما به این فکر کرده ایم که برای همه به میزان لازم وقت گذاشته شود و براساس اولویت هم دهک بندی خواهد شد. دهک یک دو و سوم که ابتدا ایتام هستند یا خانم هایی که متارکه کرده اند و یا زندانی دارند و بی سرپرستان نزدیک به 5 تا 6 هزار نفر در بخش اول است که کلیه خدماتی که در درمانگاه عمومی انجام می شود را در اینجا به صورت رایگان انجام می شود و خدا را شکر باعث افتخار ما است که خادم این مردم هستیم.
گاهی ممکن است فردی که مراجعه می کند جزو هیچکدام از این دسته ها نباشد امابسیار آبرو مند و نیاز مند است برای این مواقع همکاری داریم که مدد کار ما  تخصصش در این زمینه است تشخیص می دهد که آیا واقعا نیازمند هستند یا خیر و از این طریق به او کمک می کنند تا هزینه درمان از آن ها در درمانگاه گرفته نشود.
در بخش آزمایشگاه هم واقعا هزینه ها بالاست و اگر به همان افراد نامبرده بگویند هر آزمایش 1میلیون تومان یا اصلا 500 هزار تومان بسیار زیاد است. اصلا منصرف می شود از ادامه درمان و منصرف شدن این فرد بیمار مثل این می ماند یک فرد سرطانی را در شش ماه یا یکسال پس از رها سازی درمان تحویل خانواده ای دهیم که همه آن ها سرطانی محسوب شده اند زیرا همه آن ها ذره ذره با فرد مبتلا زجر می کشند پس این آزمایش ها باید انجام شود تا از این قبیل اتفاقات جلوگیری شود.


هزینه درمان برای عموم و اقشار مختلف مردم در این مرکز مطابق بیمه شان، با مراکز دولتی برابر است یا تفاوت هایی دارد؟
- هزینه هایی که برای عموم مردم است مطابق با بیمه و دفترچه ای که دارند نسبت به نرخ مصوب و تعرفه اعلام شده و در مواردی پایین تر در این جا انجام می شود.

اطلاعاتی در مورد این مرکز بگویید.
- زمین این مرکز 300 متر است که در پنج طبقه احداث شده است و 1430 متر مساحت اعیانی این بنا هاست  و تمام این بنا درمانی است و یک سانتی متر از این مرکز نداریم که غیر درمان باشد. یک  طبقه درمانگاه طبقه دیگر داروخانه شبانه روزی است. پذیرش و آزمایشگاه قرار دارد و طبقه سوم سالن تجهیزات آزمایشگاه و کلینیک دندان پزشکی است و در واقع مطب هاست. طبقه چهارم کلینیک چشم پزشکی و چند واحد مطب متخصص است و طبقه پنج نیز بخش جراحی و تصویر برداری است و در بخش سه و چهار فیزیوتراپی است. ما 9 مطب داریم. 18 تخت بستری به همراه 15 پرستار وجود دارد.
پایان سال 1398 احداث این مرکز تمام شده بود و با شرایطی که رخ داد نمی شد افتتاح شود و در اسفند 1401با سفر رئیس جمهور این اتفاق بالاخره رخ داد و این مرکز افتتاح شد.
شروع به کار مرکز به دلیل نیاز به تجهیزاتی که باید افزوده میشد کمی به طول انجامید اما اکنون هفته هاست به صورت رسمی شروع به کار کرده است.
ما ظرفیت این را داریم که فراخوان آزمایش های عمومی رایگان در طول سال  بدهیم و نگران ظرفیت هم نباشیم در طول دو الی سه روز اعلام می کنیم که مرکز پاتولوژی فردوس آزمایشات عمومی رایگان برای همه شهروندان انجام می دهد.
برای این پروژه نیز 60 میلیارد تومان هزینه شده است.
ما همیشه به رفاه حال بیمار فکر می کردیم ما از همه چیز بهترین را در این جا بکار برده ایم و این طبیعی است که هزینه هایی که شده بیشتر است.
می خواهیم که این خدمات و رفتار شایسته با بیمارانمان مستمر باشد می خواهیم اگر پنج سال دیگر به این جا می آیید شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر این مرکز باشید و این خدمات و رفتار های خوب پرسنل ما بیشتر و بیشتر شده باشد و مستمر باشد.

آیا شما در این پروژه از دولت هم کمک خواستید؟
- خیر ما از هیچ کس و یا از هیچ تسهیلاتی استفاده نکردیم و شاید هم اشتباه بود اما خب اگر هم می خواستیم استفاده کنیم بروکراسی های زمان بر اداری دست و پایمان را می بست از این جهت ما از هیچ کس کمک نخواستیم. الان که دیگر مرکز به بهره برداری رسیده است تعدادی از دوستان بانکی مان به شدت استقبال می کنند برای استفاده پوز هایشان توسط این مرکز و یک شرایطی که شما شاید نیاز داشته باشید از آن تسهیلات استفاده کنید هنوز باور ها کامل نبود حتی یک زمانی از دوستان می گفتند اینجا پاساژ ساخته می شود؟ اینجا که اصلا شبیه مرکز درمانی نیست ولی اتفاقا همان حرف ها روحیه می داد به ما تا با جدیت بیشتر پای کار باشیم تا در پاساژی که دوستان می گویند ساختمان شیکی بسازیم. مهم این نیست اسمش چیست مهم این است در این مکان به اصطلاح دوستان پاساژ حال دل و تن مردم خوب شود و درد از یک تن درد مند برداشته شود.

تا کنون شده از ادامه ساخت این مرکز پشیمان شوید؟
- هرگز این اتفاق نیفتاده است با قاطعیت می گویم هرگز به این جمله فکر هم نکردم زیرا آن قدر آینده این مرکز را روشن می بینم که به این مسئله فکر هم نمی کردم. دوستی داشتم که گفت اسم این مرکز را بگذار فرج، اما  به دلایلی که کاملا هم روشن است فردوس نام گذاری کردیم. می خواهم بگویم لطف دوستانی را هم داشتیم در این راه که نمی شود از آن چشم پوشی کرد.
 دلایل نام گذاری فردوس از این قبیل بود: دلیل اول آن وعده باغی در بهشت است که فردوس نام دارد و دلیل دومش به واسطه حکیم بودن ابوالقاسم فردوسی، ی  آن را برداشتیم و فردوس گذاشتیم. سومین  دلیلش قرار گیری آن نزدیک  به میدان فردوسی است.

ما تا این لحظه 76 نفر گزینش مستقیم و رسمی این مرکز شده اند و با راه افتادن بخش های دیگر افراد شاغل در این مرکز تعدادشان از 120 نفر هم تجاوز خواهد کرد که کاری دائم و مطمئن خواهند داشت و می تواند 30 سال با این امید کار کنند و اینجا برای فرزندانشان هم برقرار خواهد بود.
تعداد زیادی از این هفتاد و شش نفر در بدو شروع زندگی مشترک هستند و نیروی زن و مرد اینجا نیروی رسمی ما هستند.

هدف شما از این کار چه بود؟
- هدف ما اگر مالی بود در کار خودم به اندازه کافی در آمد داشتم اینجا دورم پر از انسان هایی است که هم من به حضورشان در زندگی ام نیاز دارم و هم آنها به من نیاز دارند. هر روز صبح که به این جا می آییم و همکارانی را می بینم که برای سلامتی بیماران تلاش می کنند ارزش دارد به هزاران ویلا در لواسان و یا هرچیز دیگری و باید بگویم هیچ معامله ای بیشتر از این مرا خوشحال نمی کرد یا اینکه اگر شبی پدری به اینجا مراجعه کند و فرزندش را روی دست هایش گرفته باشد که خدایی ناکرده نفسش قطع شده باشد و اینجا از ما کمک می خواهد و وقتی فرزندش را سالم می بیند و دعای خیری که به زندگی ما روانه می کنند خودش بزرگترین دلخوشی ما خواهد بود. بیشترین دارایی ها  هم نمی تواند ما را اینگونه خوشحال کند.

کلام پایانی:

- ما در ابتدا از شما سپاسگزاریم، نشریه اتحاد جنوب قدمتی بیش از 20 ساله دارد و ما جوانیمان را با آن گذرانده ایم اگر بخواهیم بگوییم روزنامه اصلا در حق اتحاد جنوب بد کرده ایم و بنظرم گاهی حتی نمی گفتیم روزنامه می گفتیم اتحاد جنوب و حتی اغراق نمی کنم اگر بگوییم بسیاری از ما روزنامه را در آن دوران با نام اتحاد جنوب شناختیم. اتحاد جنوب فوق العاده می درخشد.
من اهل اغراق و تملق نیستم ولی لازم می بینم از فرماندار محبوب و معاونانش و شورای شهر و شهرداری تشکر نمایم که واقعا پای کار بودند هرچند دیر آشنا شدیم و من هم مقصر بودم و باید زودتر خدمتشان می  رسیدم. هر چند از زمانی که توانستیم این ارتباط را هم برقرار کنیم واقعا کنارمان بودند و مشکلاتی که در استان داشتیم توانستند مساعدت کنند و در روند کار هم سرعت بخشیدند و ما از آن ها سپاسگزاریم.


همچنین تشکر ویژه دارم از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان جناب دکترملکی و معاونت درمان جناب دکتر یزدانپناه بابت مساعدتها و حضور وزیر محترم بهداشت در آیین افتتاح مرکز از طرف خودم و پرسنل مرکز.

 

ان شاالله که بتوانیم زمینه اشتغال برای بیشتر از 100 نفر را ایجاد کنیم.

 

با جناب محمدی پس از پایان گفتگو به بخش های مختلف این مرکز سر زدیم و شاهد وجود تجهیزات درمانی و مجهز بودیم که ایشان با حوصله تمام درمورد همه این ها توضیحاتی ارائه داد.








کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1402/03/14 - 21:19
0
0
ضمن عرض سلام خدمت جناب آقای محمدی عزیز
آفرین بر این نگرش وتفکر
بنده به عنوان یک فرد هم محلی وتبار جنابعالی افتخار دارم
این مصاحبه خاطرم را از تفکر مرحوم پدرت انداخت که واقعا در بحث اشتغال زایی واقعا در گذشته انجام می‌داد و در این زمینه نیز ثوابش قطعا برای ایشان خواهد شد

1402/03/06 - 23:24
0
1
با سلام و خداقوت
مصاحبه را خواندم و بسیار خوشحال شدم که این چنین مرکزی در شهرمان راه اندازی شده است به ویژه اینکه خدمات رایگان به افراد کم درآمد می دهد. ان شاالله خدا توفیق روزافزون دهد.
اگر بتوانید در ادامه شرایطی را فراهم بیاورید که در روزهای تعطیل هم شاهد حضور پزشک متخصص و ارایه خدمات کامل به مردم باشیم (همان نقطه ضعف بزرگ درمانی برازجان) که نور علی نور است و مطمئن باشید از دعای خیر مردم برخوردار خواهید شد.
و من الله توفیق
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...