امروز: چهارشنبه 21 مرداد 1405
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 17:12
اتحادخبر: یک مطالعه جدید و گسترده در ژاپن نشان می‌دهد که کنار گذاشتن وعده شام می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش احتمال چاقی شود.

اتحادخبر: به نقل از بیزنس اینسایدر، سال‌ها، تحقیقات انجام شده، حذف صبحانه را با افزایش شاخص (BMI) مرتبط دانسته اند، در حالی که مطالعات کمی در مورد تأثیر سایر وعده‌های غذایی برای سلامت بدن انجام شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ با این حال، محققان دانشگاه اوزاکا، که در مطالعه ای عادات صبحانه، ناهار و شام را ارزیابی کردند به این نتیجه رسیده اند که نخوردن شام، شاخص مهمی برای افزایش وزن و چاقی است.

 

این مطالعه ۱۷ هزار و ۵۷۳ دانشجوی پسر و ۸ هزار و ۸۶۰ دانشجوی دختر بالای ۱۸ سال را که به طور متوسط سه سال در دانشگاه اوزاکا ثبت نام کرده بودند، مورد بررسی قرار داد و به عنوان بخشی از معاینه‌های سالانه، از دانشجویان پرسیده شد که چند بار صبحانه، ناهار و شام خورده اند.

محققان همچنین در این مطالعه زمان غذا خوردن، تغییر عادات غذایی شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه و یا عوامل سبک زندگی مانند خواب، سیگار و نوشیدن را در نظر گرفتند.

 

تعداد دانشجویانی که گفتند بعضی اوقات از شام صرف نظر می‌کنند کم بود، اما محققان دریافتند کسانی که این کار را به طور مرتب یا بعضی اوقات انجام می‌دهند بیشتر مسن بوده، دارای اضافه وزن هستند، سیگار می‌کشند، برای مدت زمان کوتاه تری می‌خوابند و سایر وعده‌های غذایی را حذف می‌کنند و به طور معمول شام را آخر وقت می‌خورند.

 

محققان دریافتند که کنار گذاشتن شام به میزان قابل توجهی با اضافه وزن به میزان ۱۰ ٪ یا بیشتر و با داشتن شاخص توده بدنی بیشتر از ۲۵ مرتبط است که به عنوان اضافه وزن یا چاقی طبقه بندی می‌شود.

 

در این مطالعه آمده است: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که حذف وعده غذایی شام ارتباط بیشتری با افزایش وزن / چاقی نسبت به حذف وعده صبحانه دارد.

 

محققان اظهار داشتند که حذف وعده شام می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، زیرا باعث گرسنگی بیشتر افراد شده و سبب می‌شود در پایان روز بیشتر غذا بخورند.

توضیح دیگر محققان برای چاقی ناشی از حذف شام این است که شام یک وعده غذایی همراه باغذا‌های مغذی مانند پروتئین‌های بدون چربی و سبزیجات است، بنابراین حذف شام ممکن است به مفهوم داشتن رژیم غذایی با کیفیت پایین باشد.

 

محققان تاکید کردند که مطالعه آن‌ها دارای محدودیت‌هایی بوده و مستلزم تکرار مطالعه برای ارزیابی حامعه آماری وسیع‌تر است. آن‌ها همچنین عواملی مانند ورزش، استرس یا افسردگی را نیز در نظر نگرفته اند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین و جوان‌ترین بانوی بازنشستهٔ خبرنگار دشتستان تجلیل شد
  • نمایشگاه عکس انفرادی «روایت مشک‌» اثر یلدا خادمی در برازجان افتتاح شد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1405/05/19
  • ۵ بنای تاریخی بوشهر در جنگ آسیب دید؛ خسارت گسترده به بخش گردشگری
  • معاون وزیر راه: تعداد پروازهای استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تصمیم‌های بزرگ نوری برای آینده سهامداران؛ از افزایش سرمایه و تقسیم سود تا تثبیت سرمایه‌گذاری‌های راهبردی شرکت
  • فرمانده سپاه گناوه:خبرنگاران روایت اول و امیدآفرین به جامعه ارائه کنند
  • عناوین روزنامه‌های امروز1405/05/19
  • زیرساخت‌های فرودگاهی استان بوشهر تقویت شود
  • جایگاه های سوخت نرسان بنزین
  • اعلام آمادگی کیمیای پارس خاورمیانه برای همراهی با رویکردهای تحول‌گرایانه منطقه ویژه پارس
  • امینی: توسعه زنجیره ارزش آبزیان از مسیر رونق سرمایه گذاری می‌گذرد
  • رشد مصرف شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه یارانه‌ای
  • آفت‌کش‌ها با افزایش خطر ابتلا به ALS مرتبط هستند
  • عارف: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی و انسجام ملی نیاز دارد
  • بهره‌برداری از نخستین مرکز پرتودرمانی بیماران سرطانی بوشهر با حضور وزیر بهداشت و استاندار بوشهر
  • هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، شرط برگزاری باشکوه پیاده‌روی بزرگ ولایت است
  • تاب‌آوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شرایط جنگ؛ چرا حفظ سرمایه انسانی یک ضرورت اقتصادی است؟
  • وزیر بهداشت وارد عسلویه شد
  • اخلاقی: وزیر بهداشت برای تکمیل بیمارستان برازجان دستور ویژه‌ صادر کرد
  • خبرنگاران نقش اساسی در امر توسعه و تحقق عدالت و تحولات جامعه دارند
  • بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد
  • علوی: مواکب فارس تا بازگشت آخرین زائر اربعین فعال می‌مانند
  • دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی دشتستان با مدیر مسئول و سردبیر اتحاد جنوب
  • دستگیری ۸ نفر از اشرار مسلح شاخص و مرتبطین گروهک‌های تروریستی
  • شارژ کالابرگ مرداد ماه از فردا آغاز می‌شود
  • خبرنگاران بوشهری؛ راویان بی ادعای روزهای آتش و امید
  • شایعه «معافیت سربازان فراری» تکذیب شد
  • پیام مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم پیلن به مناسبت روز خبرنگار
  • وزیر صمت عازم قرقیزستان شد
  • قرعه کشی مرحلی پلی آف لیگ دسته دوم کشور/ شاهین عامری میزبان دور برگشت شد
  • پیگیری پروژه‌های راهبردی راه دشتستان؛ از روند تکمیل بزرگراه دالکی–کنارتخته و تکمیل بزرگراه برازجان–اهرم تا تقاطع غیرهمسطح وحدتیه و راه‌آهن بوشهر شیراز
  • دستگاه سونوگرافی و OPG در پلی‌کلینیک تخصصی امام موسی کاظم(ع) برازجان به بهره‌برداری رسید
  • «فرهنگستانِ آرام‌سازیِ درد»
  • ۱۰۴ هزار بوشهری زیر چتر بهزیستی/ اختلافات خانوادگی و اعتیاد در صدر بحران‌های اجتماعی
  • توسعه ورزش بدمینتون در بوشهر، اولویت رده‌های پایه و ساحلی
  • ماتادورها «کله» خروس‌ها را کندند/اسپانیا اولین فینالیست جام بیست‌وسوم
  • ۲۷۲ مصوبه رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر ابلاغ شد
  • آئین تقدیر از شهردار و دهیاران بخش مرکزی دشتستان برگزار شد
  • ورزش همچنان کلید داشتن قلبی سالم‌تر است
  • «آقای ونس؛ اُوه آقای ونس»
  • بهره‌برداری از نخستین مرکز پرتودرمانی بیماران سرطانی بوشهر با حضور وزیر بهداشت و استاندار بوشهر
  • آنتن ضعیف، کسب‌وکار را زمین‌گیر کرده است
  • هرمز؛ میدان آزمون انسانیت گم شده ترامپ
  • آتشفشان چشمت
  • .: فریده فهیمی 1 روز قبل گفت: مغز مریزاد، امیدخان دریسی ...
  • .: مرتضی از آبپخش حدود 2 روز قبل گفت: تعداد زیاد متخصص و ...
  • .: مهدی طاهری نیا حدود 2 روز قبل گفت: بازم مثل همیشه زیبا ...
  • .: مهدوی حدود 3 روز قبل گفت: به به 🙏 ...
  • .: غلامرضا بردستانی حدود 5 روز قبل گفت: با تبریک به مردم ...
  • .: محمد حدود 9 روز قبل گفت: میز اقتداری که منتظر ...
  • .: ا ارمی حدود 14 روز قبل گفت: بسیار عالی ...
  • .: ح. ح. نیکنام حدود 15 روز قبل گفت: بسیار عالی 👌🌹 ...
  • .: بهار حدود 15 روز قبل گفت: 🤲🤲🤲 ...
  • .: فعال محیط زیست حدود 15 روز قبل گفت: از توجه حضرتعالی به ...