امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 بهمن 1399 - 11:06
بخشدار بوشکان در گفتگو با اتحاد جنوب و اتحاد خبر:

اتحادخبر: بخشدار بوشکان دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد. حسین طهماسبی در این گفتگو ضمن تشریح ظرفیت های بخش بوشکان از تولید سالانه هزارتن گوشت سفید و قرمز در این بخش و فاصله طولانی با مرکز شهرستان به عنوان یکی از مشکلات بخش درمان این منطقه نام برد...

اتحادخبر: بخشدار بوشکان دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد. حسین طهماسبی در این گفتگو ضمن تشریح موقعیت و ظرفیت های بخش بوشکان از فاصله طولانی بخش بوشکان با مرکز شهرستان به عنوان یکی از مشکلات بخش درمان این منطقه نام برد. وی همچنین از بخش بوشکان دارای هزار و 750 دانش آموز است، سالانه هزارتن گوشت سفید و قرمز در بوشکان تولید می شود، پیشرفت فیزیکی 50 درصدی مسیر اهرم به بخش بوشکان، تاثیر مثبت گذر راه آهن از بخش بوشکان، مهم ترین مشکلات بخش زیرساخت ها، آبرسانی، آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت و وضعیت برخی اعضای شوراها که ساکن در روستا یا شهر خود نمی باشند و... خبر داد که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می نماییم.




- جناب طهماسبی؛ بخشداری بوشکان در چه تاریخی تاسیس شد و در صورت امکان نام اولین بخشدار این بخش را  بفرمائید.
- بخشداری بوشکان در سال ۱۳۸۰ تاسیس گردید و حاج حسن بهروزی اولین بخشدار بخش بوشکان بود که جا دارد همینجا از زحمات و تلاش‌های این برادر بزرگوار تشکر و قدردانی نماییم.

- موقعیت جغرافیایی بخش بوشکان چگونه است و بخش های همجوار را نام ببرید.
- بخش بوشکان در شهرستان دشتستان قرار دارد و با بخش ارم و بخش مرکزی این شهرستان همسایه هستند و در حوزه های شهرستان های همجوار با شهرستان تنگستان، دشتی از استان بوشهر و شهرستان فراشبند از استان فارس همسایگی دارند.

- مرکز بخش بوشکان چه شهری است و جمعیت بخش چقدر است؟
- مرکز بخش بوشکان شهر کلمه است و جمعیت  شهر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و جمعیت کل بخش بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت ثابت ۱۳ هزار نفر و جمعیت متغیر (عشایر) تقریبا ۵ هزار نفر می باشد.


- بخش بوشکان چند روستا دارد و جمعیت روستایی این بخش چقدر است؟
- بخش بوشکان داری ۱۲ روستا می باشد و جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.


- وضعیت بخش از لحاظ بهداشت و درمان چگونه است و چه خدماتی در این حوزه به مردم ارائه می شود؟ در خصوص کمبود هایی که در  حوزه بهداشت و درمان بخش بوشکان وجود دارد توضیحاتی بفرمایید.
- در خصوص وضعیت بهداشتی ما سه درمانگاه کلمه، بوشکان و طلحه در بخش داریم که هر سه درمانگاه حدود ۱۰ خانه بهداشت تحت پوشش دارند. درمانگاه طلحه در روستای طلحه روستاهای حومه خود را پوشش می دهد. درمانگاه کلمه که مرکز بخش است، نقاط تحت پوشش خود را مثل، روستای فاریاب، تنگ زرد، خون و مناطقی از ارغون را تحت پوشش خود قرار می دهد. درمانگاه بوشکان که خود شهر بوشکان و روستاهای همجوار را پوشش می دهند و به طبع صرفا فاصله طولانی از بخش بوشکان نسبت به مرکز شهرستان یکی از علل اصلی مشکلاتی است که در حوزه درمانی و گاها اورژانس و دیگر موارد پیش می آید و متاسفانه به اینکه فاصله ای که بخش بوشکان به مرکز استان و مرکز شهرستان دشتستان دارد این فاصله سبب بروز یک سری مشکلات است.

قطعا یک سری موارد و اشکالاتی در حوزه درمانی همه مناطق وجود دارد که بخش ما هم مستثنی نیست و ما نیز با کمبود نیرو و پزشک متخصصن روبرو هستیم.

- وضعیت آموزش در این بخش به چه صورت است؟ آیا امکان تحصیل دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در این بخش وجود دارد؟

- وضعیت آموزش و پرورش در بخش بوشکان به صورت نمایندگی مستقر در مرکز بخش و دارای 30 مدرسه متوسطه اول و دوم می باشد که در بخش فعال هستند و تعداد هزار و ۷۵۰ نفر دانش آموزی که در بخش بوشکان حضور دارند و در کلاس ها شرکت می کنند. در بخش بوشکان تا مقطع دیپلم داریم.

 

- وضعیت امنیتی بخش چگونه است؟
- با همراهی شورای تامین شهرستان و کمیته امنیتی بخش و مجموعه بسیج و سپاه الحمدالله از لحاظ امنیتی مشکلی در بخش نداریم.

- با توجه به موقعیت بخش بوشکان،سالیانه چه مقدار فرآورده های دامی و گوشت در این بخش تولید می شود؟
- با توجه به منابع طبیعی و فضای موجودی که در بخش ما وجود دارد الحمدالله نزدیک به ۵۰۰ تن گوشت سفید و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بخش ما سالانه تولید داریم و یکی از مهم ترین مشاغلی که در بخش ما وجود دارد؛ دامداری و دامپروری است که کمک زیادی به تولید فرآورده های دامی و گوشتی در بخش بوشکان می کند.

- وضعیت راه ها و معابر عمومی بخش بوشکان چگونه است؟دسترسی به راه های روستایی این بخش به چه صورت است؟!
- به همت دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در این چند سال انجام شده. در شهرها و فضاسازی مناسب، در روستاها دهیاران با کارها و زیرساخت هایی که انجام داده اند؛ بستر و توانمندی هایی که در روستای آن ها وجود داشته واقعا از لحاظ معابر عمومی در سطح روستا و شهرها مطلوب است. حوزه راه های عمومی و راهی که دسترسی به محدوده بین شهری و روستایی  و حوزه بخشی است قطعا ما از زحمات مجموعه راهداری برای کارهایی که انجام می دهند حتی ما از مسیرهای عشایری و نقاط صعب العبور را به راهداری زحمت داده ایم. از اینکه در این چند سال خدمات خوبی را در بخش ما ارائه داده اند تشکر می کنیم.

- پروژه جدید راه بوشکان چقدر پیشرفت داشته است؟
- پروژه های راهسازی آنجایی که از اعتبارات ملی است قطعا نیاز به تعامل با مجموعه وزارت دارد و آنجایی که اعتبارات استانی مصوب می شود ما پیشرفت های خوبی داشته ایم. مسیر شهر اهرم به بخش بوشکان نیاز به تخصیص بودجه و اعتبار دارد و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی کارها در حال انجام است.


- مهمترین مشکلات بخش را ذکر کنید و آیا پروژه های عمران شهری و روستایی جهت افتتاح در دهه فجر آماده شده است؟
- قطعا تهیه زیرساخت ها و مشکلات آب که در جنوب کشور و شهرستان دشتستان درگیر آن هستیم که کارهای خوبی در حوزه آبرسانی صورت پذیرفته و شاهد بر طرف شدن یک سری مشکلات هستیم اما به طبع هنوز نیازها کاملا در حوزه آبرسانی برطرف نشده است. در حوزه آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت که به طور قطع بخش بوشکان با توجه به شرایط کوهستانی بودن و صعب العبور بودن یک سری از نقاط نیاز به آنتن دهی پوشش تلفن همراه اول و ایرانسل دارد. همچنین بحث آبرسانی به برخی نقاط روستایی و آبادی ها نیاز به اعتبار هست. امسال نیز چندین پروژه با اعتبارات خوبی را در بخش بوشکان شاهد افتتاح یا کلنگ زنی آن در دهه فجر خواهیم بود.

- وضعیت صنایع دستی در بخش بوشکان چگونه است و آیا جهت رونق بازار این محصولات اقدامی صورت گرفته است؟
- صنایع دستی در بخش بوشکان بیشتر وسایل حصیری و وسایلی  مثل قالی، قالیچه، گلیم و گبه است. با توجه به مشکلاتی که در حوزه کرونا در تمام شرایط اقتصادی به وجود آورد و کلیه وضعیت اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است آن مشکل فروشی که در بحث وسایل حصیری وجود دارد و با توجه به هزینه بالایی که شامل می شود و مشتری های خاصی دارد یکی از مواردی است که باید بیشتر روی آن کار شود.

- آیا چشم انداز و مطالعاتی برای توسعه بخش با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه آهن انجام شده است؟
- مطالعات و چشم اندازهایی که برای توسعه بخش انجام شده است ما یک خروجی تونل تنگ باهوش کنار کوهپایه مسیر ایستگاه کلمه را داریم که مطالعات آن سال ۸۸ الی ۸۹ انجام شده است و همان اول کار این ایستگاه تعریف شده است و به فاصله چندکیلومتری از شهر کلمه و مرکز بخش ما است.

- مراکز تفریحی و توریستی بخش بوشکان را معرفی بفرمایید.
- بخش بوشکان با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن و آب و هوای مساعدی که دارد همه مراتع و جاهای آن دیدنی و سرسبز است. مرکز تفریحی و توریستی که ما به صورت خاص بخواهیم نام ببریم امازاده شاهزاده محمد فیروز یا همان شاه پسرمرد است که مقبره غضنفرالسلطنه برازجانی هم در کنار قرار دارد. روستای گردشگری تنگ زرد و شاهیجان نیز در بخش بوشکان قرار دارد.

- با توجه به پتانسیل بالا جهت جذب گردشگر  بفرمایید چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و چه برنامه هایی دارید؟

- در بخش بوشکان پروژه های ناحیه صنعتی غیر دولتی که در روستای شاهیجان بخش بوشکان مستقر است ما شاهد یک سری شرایط مطلوب و خاص هستیم که می تواند جهت جذب سرمایه و پتانسیل بالا و خاص گردشگری را داشته باشیم. در شهر کلمه مرکز بخش  نیز پروژه شهرداری کلمه آن فضا سازی و بسترسازی مناسب شهرداری از حدفاصل تنگ باهوش و رسیدن به شهر کلمه پروژه خوب و گردشگری را در دست اقدام داریم.

- وضعیت ورزش و جوانان در این بخش به چه شکل است با توجه به اینکه هم اکنون بازیکن فوتبال در سطح لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد؟ چه زیرساخت هایی برای استعداد های این بخش وجود دارد و چه برنامه ای دارید؟
- همانطور که دوستان ورزش دوست استحضار دارند تیم آبی پوشان تنگ زرد وارد لیگ برتر بزرگسالان استان شده است و دارای دو قهرمانی و چند نایب قهرمانی در لیگ استان است. همین حالا در لیگ برتر بزرگسالان استان رقابت می کند و پتانسیل های خاص و خوبی دارد که انشاالله با حمایت هایی که مسئولین استانی و بالاتر نسبت به این عزیزان داشته باشند می توانند شاهد پیشرفتشان و ورود به لیگ سه کشور باشیم.

- سئوالاتی در مورد بعضی از دهیاران و اعضای شورای روستاها در این  بخش شده است که گویا این افراد هم اکنون ساکن بخش بوشکان نیستند در این خصوص توضیح بفرمایید.
- شوراها رکن اصلی نیازها و خواسته های مردم هستند. ما با توجه به وظایف نظارتی که در بخش داریم افرادی که ساکن نیستند طبق قانون درخواستمان را به هیئت حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات شوراها ارسال می کنیم و اگر فردی نیز تخلف کرده و ساکن نباشد یا موردی داشته باشد ما منتظر نتیجه و تصمیمی هستیم که هیئت حل اختلاف شهرستان و استان می گیرند و نتیجه را برای ما اعلام می کنند.

- تعامل شما با حامیان دولت به چه صورت بوده است؟
- قطعا بخشدار بالاترین نماینده سیاسی دولت در بخش است و  باید با همه مجموعه ها خصوصا حامیان دولت ارتباط خوب و موثری داشته باشد، ما هم انشاالله سعیمان بر همین است که با مجموعه حامیان دولت و همه مجموعه ها بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم و بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه بدهیم.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...