امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1398 - 17:53
نقدی به مباحث اخیر فضای مجازی برازجان

اتحاد خبر _عبدالخالق عبدالهی :مدتی است جار و جنجال بر سر حق السهم شهرداری برازجان از زمینهای تعاونی مسکن سلحشوران در هر کوی و برزن این شهر به آسمان بلند است . بعضی ها می گویند شهردار با تعاونی سلحشوران مماشات کرده و با خم کردن قانون و برای خوشایند حضرات سرتُلی، از حق شهرداری گذشته و تخلف کرده ، عده ای هم معتقدند ...

حکایت شهردار و سلحشوران؛ از شانتاژ تا واقعیت

عبدالخالق عبدالهی

بنده با اطلاع از اینکه چیزی که می خواهم امروز بنویسم جز دشمن تراشی و ناراحتی بعضی از دوستانم نتیجه ای نخواهد داشت و با اذعان به اینکه روزی :


این سخن های چو مار و کژُدمم             مار و کژدم گردد و گیرد دُمم


اما چون آن را حق می دانم در نوشتنش لحظه ای تردید نمی کنم و می نویسم :


مدتی است جار و جنجال بر سر حق السهم شهرداری برازجان از زمینهای تعاونی مسکن سلحشوران در هر کوی و برزن این شهر به آسمان بلند است . بعضی ها می گویند شهردار با تعاونی سلحشوران مماشات کرده و با خم کردن قانون و برای خوشایند حضرات سرتُلی، از حق شهرداری گذشته و تخلف کرده ، عده ای هم معتقدند : نخیر هیچ خلافی در کار نیست ، شهردار نه تنها تخلف نکرده و از حق مردم نگذشته بلکه مُر قانون را رعایت کرده و در مواردی  حتی بیشتر از سهم قانونی هم زمین به نفع بیت المال تملک کرده است .


بنده نمی خواهم وارد موضوع شهرداری و تعاونی مسکن سلحشوران شوم و حکم بدهم که حق با کیست و چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ و آیا در این مورد تخلفی صورت گرفته است یا نه ، چرا که  این بحث یک موضوع کاملا حقوقی و تخصصی است و اظهار نظر در این مورد کار بنده و امثال بنده نیست لابد مراجع صلاحیت داری هستند که در این موارد مو را از ماست می کشند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد خواهند کرد و بالاخره موضوع عالم شمس خواهد شد .


حرف بنده در این یادداشت این است که کدام مرجع قانونی و کدام اصول اخلاقی به ما اجازه می دهد بدون اینکه تخلفی قطعی و محرز شود در فضای مجازی و سایت های خبری با آبروی مردم بازی کنیم و جار بزنیم  شهردار خلاف کرده و مجرم است و باید مجازات شود و اینطور با هجمه و شبیخون رسانه ای  افراد را تخریب کنیم ؟


یک نفر که ادعای حقوقدانی و قانونمداری دارد از سر صبح تا بانگ شب مشغول کپی - پیست لوایح قانونی و ریسه کردن قوانین حقوقی در گروههای واتس آپی است تا ثابت کند شهردار تخلف کرده و مجرم است اما همین آقای محترم بدیهی ترین اصل قانون و حقوق فردی  را نمی داند یا می داند و ککش نمی گزد که اصل بر برائت و بی گناهی افراد است مگر اینکه خلافش ثابت شود و تا مرجع صلاحیت داری بر تخلف یک نفر رای نداده نباید و نمی توان او را چنین انگشت نما کرد . آنها و بعضی از دوستان  با این کار خود، دانسته یا ندانسته کلنگ برگرفته ،پایه های بنای حقوق فردی را تخریب و آخرین میخ را بر تابوت عدالت اجتماعی می کوبند و بر هرچه اصول اخلاقی  است پوزخند می زنند.


البته بعضی افراد تکلیفشان روشن است آنها جغد شوم گزافه گویی بر شانه شان نشسته و برای این کارهای غیر اخلاقی خود دلیل منافع  شخصی دارند و می خواهند حسابهای سابق را با شهردار تسویه کنند اما درباره بعضی از دوستان فعال مدنی و اصحاب رسانه که در حسن نیتشان شکی نیست واقعا نمی دانم چه بگویم چرا که به قول معروف " بالا سبیل است و پایین ریش " هر چه بگویم و بنویسم مثل تف سربالاست و به خودم برمی گردد چرا که فردا باید چشم در چشم آنها باشم و حیا و نان و نمک حکم به حرمت می دهد و مهمتر اینکه بالاخره شهردار و شورای شهر یک روز می روند و آنچه می ماند دوستی هاست اما دوست عزیزی که تیتر می زنید "  تخلف تائید شد " این موضوع چه ربطی به اداره حقوقی شهرداری شیراز دارد و اصلأ آنها چه صلاحیتی دارند که درباره یک موضوع ملکی در شهر ما اظهار نظر کنند و تخلفی را رد یا تائید کنند ؟ به فرض اینکه یک دکترای حقوق اظهار نظری باب میل من و شما کرده باشد مگر جراح مغز و اعصاب بیمارستان نمازی است که نوع شیرازیش بهتر از برازجانی آن باشد که شما اینگونه تیتر می زنید و چنین القا می کنید که هر چه شیرازیش بهتر است و چنین نعل وارونه می زنید ؟ ( حال آنکه اطلاع موثق دارم آن دکترای محترم حقوق استاد دانشگاه شیراز مورد استناد دقیقأ گفته : شهردار برازجان  هیچ تخلفی نکرده ) . واقعا بعضی رسانه ها و فضای مجازی و بعضی فعالین مدنی ما به کجا می روند و تا کی می خواهند گز نکرده پاره کنند ؟


چطور است بفرمائید دادگستری و سازمان بازرسی و سایر مراجع ذی صلاح  استان بوشهر را تعطیل کنند و من بعد هر کس شکایتی داشت کفش و کلاه کند برود به اداره حقوقی شهرداری شیراز عرض حال بدهد ؟


چرا یکبار نگفتید و ننوشتید پرونده سلحشورانی که به سازمان بازرسی رفته و آنجا مدتها بررسی و زیر و رو شده نتیجه بررسی اش چه شد؟ چرا نمی گوئید بر اساس قانون، شهرداری که می تواند از یک تا 25 درصد هر زمین تفکیکی را به عنوان حق السهم تصاحب کند در پرونده سلحشوران چند درصد لحاظ کرده است ؟
من با اینکه شهردار را شخص پاک و پاکدست می دانم و شنیده ام آنقدر سند و مدرک از بی گناهی اش در موضوع تعاونی سلحشوران در دست است  که می توان از اینجا تا چغادک را با سند و مدارک فرش کرد اما معتقدم همانطور که بدون رای دادگاه صالحه اجازه اتهام زدن به او را نداریم ، تا اثبات بی گناهی نیز بنده از این مدارک مثبته به نفع شهردار استفاده نخواهم کرد با اینهمه اگر تخلف شهردار در موضوع تعاونی سلحشوران  ثابت شود و دادگاه یا مرجع صلاحیت داری  رای بر محکومیت او  بدهد  خدا را شاهد می گیرم با مخالفانش در یک صف و یک سنگر خواهم بود و هیچ مراعات و چشم پوشی در کار نخواهد بود.


و نکته آخر هم اینکه من شورا و شهرداری را یکی می دانم و نمی خواهم با طرفداری از این و نفی دیگری ، هیزم کش یک اختلاف نظر حقوقی باشم . می پذیرم وظیفه ذاتی شورا نظارت بر عملکرد شهردار است و اتفاقأ معتقدم این کار باید محکم و استوار و بدون ذره ای اغماض انجام شود اما شورا اگر می خواهد شهردار را عزل کند ، یا می خواهد به این بهانه بعضی ها را در تنگنا و گیرپا قرار دهد این راهش نیست پس بیائیم آبروی دیگران را محترم شماریم کوچکترین نکته را پیراهن عثمان نکنیم و اجازه دهیم مراجع صلاحیت دار در این موارد تخصصی اظهار نظر کنند . برای جنجال و هیاهو و شانتاژ و تخریب  هیچوقت دیر نمی شود . اگر اختلاف نظر شخصی یا حب و بغضی هم داریم از دایره انصاف خارج نشویم و قلم و زبان را جز در راه منافع عامه و خشنودی خلق نچرخانیم و همواره راست بگوئیم.

 

به قول شیخ اجل سعدی :
تا نیک ندانی که سخن عین صواب است / باید که به گفتن دهن از هم نگشایی
گر راست سخن گویی و در بند بمانی / بِه زان که دروغت، دهد از بند رهایی



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1398/05/26 - 13:21
2
1
درودها بر شما جناب عبداللهی دوست فرهیخته ام، در باب مطلب شما خیلی خلاصه می گویم که جانا سخن از زبان ما می گویی... قلمت مانا باد.
1398/05/26 - 09:08
2
5
والله شورای شهر برازجان به جای اینکه عامل پیشرفت شهر باشد باعث عقب ماندگی شهر شده - بزرگواران! ما را به خیر شما امیدی نیست، لطفا شر مرسانید.
1398/05/26 - 07:03
1
4
با سلام و احترام حالا که یک شهردار دلسوز و خوب برای برازجان پیدا شده آقایان سهم خواه حاضر به همکاری نیستند واقعا ما درپیشگاه خدا برای انتخاب چنین افرادی مسئول هستیم کسانی که نمیتوانند دوکلمه دریک جلسه صحبت کنند و اصلا شهری نیستند باید امورات مارا اداره کنند از ماست که برماست باید خودمان را سرزنش کنیم و نه کس دیگر
1398/05/26 - 06:23
1
5
درود وصدها هزار دردود بر مهندس محمدی شهردار پرتلاش شهرمان
1398/05/26 - 00:39
0
2
احسنت
1398/05/26 - 00:03
0
4
خیلی محتاطانه نوشتید آقای عبدالهی
1398/05/25 - 20:35
2
5
واقعا متاسفم برای خودم که نماینده های ما توی شورای شهر دارن با آبروی شهرداری که سنگ تموم برای شهر گذاشته اینجوری بازی میکنند اون هم فقط بخاطر ....
و در عجبم از سماحت و نجابت شهردار ، واقعا خدا بهش صبر بده
1398/05/25 - 20:19
6
4
آقای عبدالهی خواهش میکنم زیاد به مغز مبارکتان فشار نیاورید، شهربرازجان باتوجه به بحران آب پایتخت فواره پلاستیکی و چراغهای رنگی ایران و یک سری اقدامات مقطعی هست که حق مردم شهید پرور و با اصالت این شهر نیست و خواهشی که از جنابعالی دارم بجای وقت گذاشتن برای تنظیم چنین متنی (یک آب) اندکی واقع بینانه تربدنبال هدف شورا که اکثر آنها بی واسطه و بی آنکه مدیون حزبی باشند و به خواست مردم برای شفاف سازی و دفاع از حقوق قانونی مردم دست به اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر زده اند که انتظار میرود تا روشن شدن کامل این امر مهم ادامه و یقین بدانید تاچنین اتاق فکرهایی تشکیل میگردد در پیشرفت شهر هیچ توقعی نباید داشت لذا خواهشمندم با حفظ ادب و احترام به منتخبین مردم از گل آلود کردن آب بپرهیزید چرا که امکان دارد دست رنج دوساله شهردار که همان فواره هاست از کار بیفتد... ومن الله التوفیق
1398/05/25 - 20:07
2
5
خدامیدونه این کج اندیشان تاکی میخان باآبروی یک شخص پاکدست مثل مهندس محمدی بازی کنن.ایشاله وبه حول قوه الهی این موتور محرک پرقدرت سازندگی شهر ازحرکت نخواهدایستاد.زنده بادمهندس محمدی
1398/05/25 - 19:02
2
8
سلام

درود بر خالق عزیز ، هر انچه که گفتید را همه واقفند اما اصل مطلب همان نکته آخری بود متاسفانه بعضی برای رسیدن به یک هدف حاضرند همه چی را فدا کنند از اخلاق گرفته تا دوستی و برادری تا اینده شهر تا عدم تمکین به نظر واقعی مردم و بی شک من قول به جنابعالی می دهم که این دوستان به رای قانون هم خواهند تاخت چون نگاه انها بر اساس مطالبه نیست در این بین بعضی عزیزان هم در شورا هم بین فعالان از روی عدم اگاهی و سادگی در تله ای از قبل طراحی شده افتادند.
1398/05/25 - 18:36
2
7
مگر شورای شهر برازجان منحل نشده بود؟ والله این شورا چه نفعی برای این شهر داشته تابحال.
1398/05/25 - 18:31
2
8
احسنت درود بر شما . کی میشود که فرهنگ ما غنی شود و جامعه از این بی نزاکتی ها نجات یابد .
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...