امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 مهر 1397 - 08:41
اختصاصی «اتحاد خبر»/ در گفتگو با اعضای انجمن فن بیان و گویندگی شهریاران:
اتحاد خبر: انجمن فن بیان و گویندگی شهریاران با همکاری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی اقدام به برگزاری نمایشنـامه خوانی با محوریت دفاع مقدس و استفاده از هنرمندان جوان و بومی نموده است. به گزارش «اتحاد خبر»؛ اجرای نمایشنامه خوانی گروه هنری رادیو شهریاران موج دشتستان چهارشنبه و جمعه چهارم و ششم مهرماه ساعت 19 در پلاتوی استاد عباس زاده ...
اتحاد خبر-زهره عرب: انجمن فن بیان و گویندگی شهریاران با همکاری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی اقدام به برگزاری نمایشنامه خوانی با محوریت دفاع مقدس و استفاده از هنرمندان جوان و بومی نموده است. اجرای نمایشنامه خوانی گروه هنری رادیو شهریاران موج دشتستان چهارشنبه و جمعه چهارم و ششم مهرماه ساعت 19 در پلاتوی استاد عباس زاده واقع در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان و به شکل عمومی و رایگان است.


به همین بهانه در محل تمرین این انجمن حاضر شدیم تا گفتگویی با اعضای این گروه هنری داشته باشیم، آنچه می خوانید ماحصل این گفتگو است:

به گزارش «اتحاد خبر»؛ بانو بوستانی، مدیر انجمن فن بیان و گویندگی شهریاران و سرپرست گویندگان نمایشنامه ی «پل نو» به اتحاد خبر گفت: اجرای نمایشنامه خوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همین محور برگزار می شود. داستان این نمایشنامه به نویسندگی آقای پژمان شاهوردی بوده و کارگردان آن آقای "داود جان امیری" می باشد. فضای قصه و اتفاقات آن نیز در بحبوحه جنگ و درگیری های خرمشهر وپس از آن روی می دهد.

وی در توضیح روند داستان و فراز و فرودهای این نمایشنامه گفت: پل نو داستان زوج جوانی است که مرد شخصیت اصلی داستان به نام خمیس، با غیرت ایرانی و جنوبی خود نمی تواند در برابر تجاوز به کشور و حمله به شهرش ساکت بنشیند و به جنگ می رود و در مقابل همسرش لیلا چون تمام خانواده اش را در جنگ از دست داده است تلاش دارد همسرش را در خوزستان نگه دارد، ولی خمیس می رود و این آغاز ماجراهای بعدی است که در نمایش خواهید دید.

بوستانی ادامه داد: انتخاب گویندگان در این نمایشنامه خوانی بر طبق تست هایی که از آنان بر حسب شخصیت ها و داستان گرفتیم اتجام شد و سعی کرده ابم افراد به گونه ای انتخاب شوند که بیشترین نزدیکی را با شخصیت های درون داستان داشته باشند.
سرپرست گویندگان نمایشنامه ی «پل نو» با اشاره به اینکه تماشای این نمایش برای عموم رایگان است، تاکید کرد: امید این را داریم که در قالب یک نیم کاملا قوی گویندگی در سطح دشتستان و در مرحله بعد استان بوشهر فعالیت کرده و بتوانیم کارهای ماندگاری انجام داده و آثار ارزشمندی را به یادگار بگذاریم.

ندا قاسمیان پور، هنرمند 28 ساله، و صحنه خوان این نمایشنامه اظهار داشت: این کار خیلی خوب و قوی است و بانو بوستانی نقش پررنگی را در این نمایشنامه خوانی برعهده دارد. رنج های لیلا به عنوان همسر یک رزمنده و در مرحله بعد همسر یک شهید و بازمانده از جنگ در این قصه کاملا نمود یافته و همچنین فضای دفاع مقدس و حال و هوای آن توانسته کار را جذاب نماید.
وی با اشاره به علاقه اش به صحنه خوانی افزود: من این نمایشنامه را خیلی دوست داشتم. این دومین تجربه ی حضور من در نمایشنامه خوانی است، ولی در کار اولم سه نقش را همزمان بازی می کردم، که با توجه به تغییرات فضای داستان نقش ها نیز تغییر می کردند.
میلاد عرب، 22 ساله، در گفتگو با «اتحاد خبر» ابراز داشت: من نقش عباد را بر عهده دارم، برای من این کار سختی نداشت چون سابق بر این فیلمسازی و تئانر کار کرده بودم و تجربه حدود 8 سال فیلمسازی و چندین سال تئاتر را در کارنامه ی خود دارم.

پوریا پورتنها، بازیگر و هنرمند 17 ساله، با اشاره به تفاوت های کار تئاتر و نمایشنامه خوانی، عنوان کرد: این کار تجربه دوم من است و قبلا تئاتر کار کرده بودم اما می دانید که نمایشنامه خوانی با تئاتر خیلی فرق دارد، چون تئاتر روی صحنه اجرا و بازی می شود اما نمایشنامه خوانی میزانسن دارد و تنها یک شباهت که میتوان به آن اشاره کرد اینکه باید نقش را یک بار بازی کنی و مثل فیلم و بازیگری در سینما و تلویزیون نیست که فرصت آزمون و خطا وجود داشته باشد.

محمد حاجیان پور ، 21 ساله با بیان اینکه "پل نو" اولین کار نمایشنامه خوانی من است، گفت: البته قبلا کارهای تبلیغاتی و ساخت کلیپ انجام داده بودم. اوایل کار برایم خیلی سخت بود چون دیالوگ ها را کلا اشتباه می گفتم اما با کمک بانو و تمرین هایی که پس از آن انجام شد، دیدم که کلا چقدر این کار با بازی جلوی دوربین فرق دارد.
وی اضافه کرد: شخصیتی که من نقش آن را بازی می کنم کارمند بنیاد شهید است، که بانو این افتخار را به من داده و مرا برای این نقش پذیرفته است، ان شالله که اولین کار من خوب دربیاید و مخاطبان هم راضی باشند.

کریم بناری، 17 ساله با گفتن اینکه من نقش تعمیرکار را برعهده دارم، ادامه داد: قبلا هم حدود ده سال کار تئانر انجام داده بودم. از هفت سالگی و کلاس اول دبستان در این حوزه کار می کردم و الان هم دو سال است که کار دوبله انجام می دهم.
این هنرمند تاکید کرد: در کار "پل نو" اولین دیالوگی که اجرا کردم حس خوبی نداشتم، من اول نقش عباد را برعهده داشتم و بعد نقش تعمیرکار را گرفتم. چون خیلی از این نقش و دیالوگ های آن خوشم می آمد و بانو نیز لطف کرده و نقش تعمیرکار را به من دادند. من در منزل و با کمک دوستانم خیلی تلاش کردم که بتوانم این نقش را بهتر اجرا کنم و آقای جان امیری، کارگردان این کار نیز از کار من خیلی خوشش آمد و حالا هم خوشحالم که در این کار همراه گروه شهریاران هستم.

راحیل باصولی، 28 ساله گفت: من نقش محبوبه، همسایه ی لیلا را بر عهده دارم. این اولین کار من است و به عنوان اولین تجربه خیلی خوب بود، و کار کردن با این گروه حس خیلی خوبی به من میداد. متن کار نیز بسیار قوی بوده و همه دوستان در تمرینات خیلی خوب ظاهر شدند. من مطمئنم این یک کار عالی خواهد شد. 

اشکان عبداللهی، گوینده ی 23 ساله اظهار داشت: من با توجه به علاقه ای که به گویندگی داشتم وارد مجموعه شهریاران شدم و با دیدن آموزشهایی که از طرف مدیر این انجمن، بانو بوستانی دنبال می کردم توانستم پیشرفتی را در صدای خودم احساس کنم. تمایل داشتم کتاب هایی را در زمینه صوتی کار کنم و طبق طرحی که مدیر مجموعه ارائه دادند و آن کار نمایشنامه خوانی بود وارد این عرصه شدم که اخیرا یک تجربه نمایشنامه خوانی طنز را پشت سر گذاشتم.
عبداللهی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی هنرمندان ادامه داد: الان نیز یک کار با موضوع دفاع مقدس در پیش داریم، امیدوارم که به سهم خودم فرد موثری در این مسیر بوده و در این راه موفق باشم و بتوانم دین خودم را به مجموعه شهریاران و مردم دشتستان ادا کنم.

ندا رنگین کمان، هنرمند 21 ساله و کارشناس نقاشی تصریح کرد: کمتر از یک سال است که افتخار این را داشتم در کنار گروه شهریاران باشم و این قطعا به علاقه شخصی من به هنر  گویندگی، به خصوص نمایشنامه خوانی برمی گردد که کار فوق‌العاده لذت بخش و دشواری است. به این دلیل که انتقال تمام حس ها و حالتها تنها با صداست، به همین خاطر صدا باید قدرتی داشته باشد که مخاطب بتواند بدون دیدن صحنه و حرکات فیزیکی تمام حال و هوای داستان را تجسم کند و برایش جذابیت داشته باشد، من هم همین جذابیت را درک کردم که الان اینجا هستم و اشتیاق به ادامه ی راه دارم، امیدوارم که بتوانم و بشود.

فخرالدین فخری، هنرمند دشتستانی و پیشکسوت تئاتر اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهر برازجان از لحاظ تئاتر و نمایشنامه خوانی ما کمبودهای زیادی داشتیم، با پیشنهاد خانم بوستانی که نقشی را برای من در نظر گرفته بودند پذیرفتم و به گروه پیوستم. گروه تازه کار بود، تلاش و پشتکار زیادی داشتند، و من نیز سعی کردم تا آن جایی که امکان دارد همکاری داشته باشم، به همین دلیل نقشی که به من محول شد را با وجود کمبود وقت و مشغله ی زیادی که داشتم قبول کردم. بعد متوجه شدم که برای تقویت این گروه تاثیر به سزایی دارم، حالا بنده نه به عنوان پیشکسوت بلکه به عنوان کسی که سالها در عرصه ی تئاتر کار کرده است تا اندازه ای توانستم این گروه جوان را حمایت و همراهی کنم و تا جایی که امکان داشت و امکان دارد سعی می کنم با گروه هایی که تازه وارد عرصه هنر شده اند همکاری لازم را داشته باشم.

وی با اشاره به کسب تجربه جوانان در کنار افراد پیشکسوت گفت: من صرفا به خاطر آنکه کنار این گروه تازه نفس و باانگیزه باشم با وجود آنکه وقت آنچنانی نداشتم اما دیدم که تا اندازه ای می توانم آنها را تشویق و در حد توان خود راهنمایی هایم را به آنها برسانم.

فخری در پاسخ به نظر خود درباره ی نمایشنامه ی «پل نو» عنوان کرد: هیچ کاری، هیچ نوشته و هیچ اجرایی بدون نقص نیست ولی آنچه که مهم است نحوه اجرا، کارگردانی و تهیه کنندگی تاثیر زیادی دارد و باز هم آنچه که اهمیت دارد بیننده ها و شنونده ها و در واقع مخاطبین ما هستند که باید از این کار برداشت مثبت یا منفی داشته باشند همانطور که یک بچه خطوطی را روی کاغذ می کشد ولی از خودش که سوال می کنی جواب های بسیاری دارد که این باغ است، این گل و این خانه است؛ اما ما فقط خطوط را می بینیم. هر متن و داستانی نیز برای نویسنده ارزش خود را دارد و همینطور کارگردان و تهیه کننده که نظر خود و آخرین توان خود را به کار بسته است. به همین دلیل نمی توان گفت کار ضعیف بود یا قوی، ولی برای امروز و برای این تیم جوان همین که دور هم جمع شده اند باید بگویم خوب و امیدوارکننده  است، خصوصا خانم بوستانی که حساسیت و دقت زیادی روی کار داشتند.


این هنرمند دشتستانی تصریح کرد: آنچه که هست و برای اجراها مهم است به نظر من اگر قبل از انتخاب بازیگران تست های خاصی از آنان گرفته شود و نسبت به سن و سال و خصوصیات آنها نقش ها تعیین شود مسلما کار بهتر از آنچه که باید درمی آید.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...