امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 ارديبهشت 1396 - 10:05
پاسخی به اظهارات رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در دشتستان؛

اتحادخبرـ وحید عبدعلی پور: در این نوشتار در پی آنیم، با یک بررسی ساده به صحت و سقم ادعاهای آقای مهتدی پی برده، برایمان روشن شود که آیا در این مملکت و به طور اخص در شهر برازجان کسانی هستند در میان مسئولان و قشر تحصیلکرده که علی رغم تعلق خاطر به جریان اصلاحات بخواهند به آقای رییسی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان رأی دهند و اگر هستند...

حامیان اصلاح طلب رییسی در برازجان! بشنو و باور مکن

وحید عبد علی پور

از زمان روی کار آمدن دولت اصلاحات به ریاست محمد خاتمی در دوم خرداد 76 به این سو که جریانات سیاسی غالب کشور به دو طیف چپ (اصلاح طلبان) و راست (اصولگرایان) تقسیم گردید، همواره صحبت از اینکه چه کسی اصلاح طلب است و اصولگرا کیست، داغ بوده است. چرا که علی رغم تشابهات فراوان میان این دو جریان سیاسی علی الخصوص اینکه هر دو در التزام به ارزش های نظام، ولایت فقیه و حرکت در چارچوب تعیین شده و خارج نشدن از خط قرمزها هم نظر هستند. اما تفاوت های معناداری نیز میان این دو گفتمان وجود دارد که بیشتر در شعارها و نحوه اجرایی شدن برنامه ها نمود میابد.


در این میان گرچه تا به امروز تعاریف متعددی از این دو جناح سیاسی و وجوه افتراق و اشتراکشان ارائه گردیده است. اما به علت ماهیت بازیگران و پیچیده بودن سیاست در ایران، تبیین و تحلیل رفتار و عملکرد سیاستمداران و سیاست ورزان دو جناح  چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بسیار پیچیده است. به گونه ای که در برخی موارد نمی توان دلیلی علمی و آکادمیک برای آن یافت، تا به ناچار در این باب به تحلیل های ژورنالیستی بسنده کرد.


در این ارتباط به خوبی به یاد می آورم در دوران ارشد در یکی از جلسات درس «سیاست و حکومت در خاورمیانه» استاد مربوطه سئوالی در ارتباط با سیاست ورزی در ایران امروز پرسید، که چرا فلان سیاستمدار شب روی دنده راست می خوابد و صبح فردا از دنده چپ بلند می شود؟ یعنی یک روز اصولگراست، فردایش می شود اصلاح طلب یا بلعکس. یا فلانی از اردوگاه راست سنتی وارد دنیای سیاست می شود و سپس سر از جناح چپ در می آورد؟ در پاسخ هریک از 8 همکلاسی شروع به ارائه نظرات و تحلیل این مسئله نمودیم. اما پس از گذشت نیم ساعت از بیان نظرات و آوردن هزارو یک دلیل و ناتوانی در یک جمع بندی کلی، بحث را عوض کرده و به سر درس و مشق اصلی خود بازگشتیم. اما در لابلای صحبت ها آنچه مبرهن و آشکار بود این نکته است، که گرچه ممکن است یک فرد بنا به دلایل مختلف گرایش سیاسی خود را تغییر دهد، اما همین فرد هیچ گاه در آن واحد به گرایش سیاسی مخالف خود تمایلی نشان نداده و حتی از آن اعلام برائت و بیزاری می جوید.


لیکن با عنایت به این مسائل می توان بیان داشت: که شاید این بازی پیچبده سیاست در ایران بر ذهن «ابراهیم مهتدی» مسئول ستاد تبلیغاتی رییسی در شهرستان دشتستان نیز اثر معکوس گذاشته و ایشان را در تحلیل گفتمان و عملکرد جناح های اصلاح طلب و اصولگرا به اشتباه واداشته است، تا در اقدامی نادر صحبت از حامیان اصلاح طلب رییسی نامزد مورد حمایت اصولگرایان به میان آورد. این اظهارات با واکنش همتای او در اردوگاه اصلاحات پاسخ داده شد. در این ارتباط اکبر صابری رییس ستاد انتخاباتی روحانی در دشتستان گفته های او را «کذب محض» دانست و گفت: اندیشه اصلاح طلب با آنچه که جناب رییسی باور دارد و عمل کرده و می کند، تفاوت های فراوان دارد. لیکن محال است فرد  اصلاح طلبی بتواند از آقای رییسی حمایت کند. در پی این پاسخ صریح، ابراهیم مهتدی در اقدامی بی سابقه از باز شدن ستادی برای حامیان اصلاح طلب آقای رییسی خبر داد و تأکید کرد برای افتتاحیه این ستاد از اکبر صابری نیز دعوت به عمل خواهد آمد.


 بر این اساس در این نوشتار در پی آنیم، با یک بررسی ساده به صحت و سقم ادعاهای آقای مهتدی پی برده، برایمان روشن شود که آیا در این مملکت و به طور اخص در شهر برازجان کسانی هستند در میان مسئولان و قشر تحصیلکرده که علارغم تعلق خاطر به جریان اصلاحات بخواهند به آقای رییسی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان رأی دهند و اگر هستند چرا و به چه علت رأی می دهند؟ در ابتدا به بررسی گفتمان اصلاحات می پردازیم تا برایمان روشن شود که بر اساس چه اصول و ارزش هایی بنا نهاده شده است. گفتمان اصلاحات بر اصولی نظیر: آزادی بیان، آزادی اندیشه، توسعه سیاسی، تقویت جامعه مدنی، دفاع از حقوق شهروندی، تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و ... تأکید کرده است.


 کسانی که معتقد به این اصول هستند، قطعأ به اردوگاه اصلاحات تعلق دارند. حال چگونه می شود کسی که معتقد به آزادی بیان، اندیشه و تقویت جامعه مدنی باشد. از کاندیدایی (ابراهیم رییسی) حمایت کند که نه تنها به این اصول اعتقادی ندارد، بلکه هدفی جزء محدود سازی و تضعیف این ارزش ها ندارد. لیکن این امر از محالات است و اگر چنین شخصی پیدا شود. قطعأ از دو حالت خارج نیست، یا آشنا به اصول و ارزش های اصلاح طلبی نیست، یا از سلامت کامل عقلی بی بهره است. لیکن به فرض اگر چنین شخصی میان مسئولان و قشر تحصیلکرده باشد. جزء تخریب پرستیژ و شأن اجتماعی و سیاسی خود، کار دیگری انجام نمی دهد.


لذا با این تفاسیر به جد می توان گفت: اظهارات جناب مهتدی و اقدامات ایشان به یک شو بزرگ بی شباهت نیست. نمایشی برای تشویش اذهان عمومی و به دست آوردن آرایی بیشتر برای کاندیدای مورد حمایت خود. نمایشی که نمایانگر عمق عدم آشنایی ایشان با گفتمان اصیل اصلاح طلبی است. لیکن در این راستا به ایشان توصیه می گردد: کتاب «جریان شناسی» را که همه ساله توسط نیروی مقاومت بسیج سپاه منتشر می گردد و قطعأ مورد تأیید ایشان و همفکرانشان نیز هست را چند دور بخواند و به یاران و حامیان اصلاحات در شهرستان نیز باید گفت: «بشنو و باور مکن»/ج

 

 

 

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/02/13 - 22:08
0
2
مردم خوب ایران زمین ، چشمان امید این سرزمین به قدمهای متعهدانه و دلسوزانه شماست . آینده فرزندان این سرزمین و پیشرفت آن متضمن قدمهای شماست . بیایم برای دوست داشتن ایران ،برای ایران و برای امنیت و آرامش ایران جدای از رنگ و زبان و سلیقه و یادمان بماند امروز آینده ،انتخاب دیروز ماست ./ج
1396/02/12 - 21:53
4
4
بسیار عالی.
این آقایان اصولگرا دیگر شورش را در آورده اند با این جک هایی که از خود در می آورند شعور جمعی مردم را نشانه گرفه ان. ادعای آقایان مثل این است که در بازی دربی یک پرسپولیسی به استادیوم برود و تیم استقلال را تشویق کند./ج
1396/02/12 - 16:39
4
5
با درود به نویسنده توانا و عزیز و دوست داشتنی مطمئن باش به روحانی رای می‌دهیم چراکه پروژه گفتگوی تمدنها را در قضیه هسته‌ای در عمل پیاده کرد و در جهانی که جنگ طلبان که منافعشان در تحریم ها وجنگ است و مدام در تنور جنگ می دمند ، اوگوهر کمیاب گفتگو را به میان کشید و به نمایندگی از ملتی بزرگ با پیشینه‌ تمدنی کهن با دنیا به گفتگو نشست تا بار دیگر مدنیت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان بکشد.  
به روحانی رای می‌دهیم چون شفاف است و قصد دارد جامعه را فضای امنیتی وخشونت و فریبکاری رهایی بخشد،
به روحانی رأی میدهیم چون اگر چنین نکنیم باز هم قشری گری و فریبکاری بر اریکه دولت چنبره خواهد زد .
به روحانی رای می‌دهم چراکه علی‌رغم همه نامهربانی‌ها و مرارت‌ها که بر او رفت، مدبرانه موفق شد اعتبار ایران و ایرانی را همچنان حفظ نماید.
به روحانی رای می‌دهیم علی‌رغم این‌که نتوانست به برخی وعده‌های خود به ملت در هنگامه مبارزات انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری جامه عمل بپوشاند؛ چرا که می‌دانم برای تحقق آن وعده ها نیاز به همکاری هایی داشت که به عمد از او دریغ شد.
روحانی در نیمه‌راه است لذا نباید به عقب برگردیم و باید به عقلانیت و اعتدال او اعتماد کنیم.

به روحانی رأی میدهیم چراکه اذعان داریم در عین آواربرداری از هشت سال ویرانی دولت‌های نهم و دهم، دولتش در چهار سال گذشته کارنامه‌ای قابل‌قبول داشته است.

اگر اداره کشور با نفت 40 دلار آن‌هم با خزانه خالی، کاستن نرخ تورم از 44 درصد به زیر 10 درصد و افزایش تولید نفت تا مرز 4 میلیون بشکه در روز تنها دستاوردهای دولت روحانی باشد...
ا به‌یقین اطمینان مجدد به وی جهت ادامه ریاست جمهوری برای چهار سال آینده در عین سزاواری موجب تامین‌ امنیت و تحکیم همبستگی ملی است. لذا با عنایت به شرایط حساس منطقه، به روحانی رای می‌دهم.به روحانی رای می‌دهم چراکه آیندگان قهر من و ما را با صندوق‌های رای و غفلت در انتخاب فرد اصلح را جهت گذار از این مرحله تاریخی نمی‌بخشند. به روحانی رای می‌دهم چراکه تداوم دولتش را به مصلحت ایرانیان است./ج
1396/02/12 - 15:21
5
7
فریب افکار عمومی از ویژگی تبلیغات اصولگرایان است و تنها حربه آنان برای مقابله با صداقت ، پاکی و یکرنگی دولت دکتر روحانی است .
1396/02/12 - 13:52
5
7
درود بر آقای عبد علی پور ، عالی بود . واقعاً هر کسی که حتی کمی عاقل باشد نه سیاسی میداند نه این آقا و نه قالی باف در حدی نیستند که تجربه مدیریت اجرایی یک کشور را داشته باشند ، ولی دکتر روحانی سالهاست که در جایگاههای مختلف مدیریتی در کشور انجام وظیفه نموده و در بین کاندیداها داناترین مدیر و حتی در کشور باتجربه ترین است.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • .: مهدیار حدود 22 ساعت قبل گفت: عالی بود مثل همیشه ...
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 7 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...