امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 آبان 1395 - 10:02
زاهدی فرد داور بین المللی فوتبال در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحاد خبر:نوع نگاه و نگرش عمیق و دور اندیشی های ایشان را در باب توسعه زیر ساختی و نیز رشد و پیشرفت جایگاه ورزش استان در طرح ها و برنامه های مورد نظر ایشان و مجموع حمایت ها از باشگاهها و جامعه ورزش می توان به خوبی احساس کرد. ساخت زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال در اکثر روستاهای این استان و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز جهت...

با دور اندیشی و حمایت دکتر سالاری، ورزش دوران طلایی خود را در بوشهر پشت سر می گذارد

اتحاد خبر: با توجه به تغییر و تحولات اخیر در حوزه مدیریت ورزش دشتستان و به بهانه اطلاع از اوضاع و احوال ورزش در استان و بخصوص فوتبال فرصتی پیش آمد تا در خدمت یکی از چهره های شاخص و برجسته ورزش دشتستان آقای محمدحسین زاهدی فرد تنها داور بین الملللی فوتبال استان که به عنوان سهمیه استان مشغول قضاوت در لیگ برتر فوتبال کشور می باشد و به عنوان کارشناس حوزه ورزش در اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان نیز مسئولیت امور باشگاههای این اداره را برعهده دارد، باشیم. لذا با طرح چند سوال و یک گفتگوی دوستانه در حوزه ورزش استان و دشتستان در خدمت ایشان بودیم . لازم به توضیح است که شرط جناب زاهدی فرد برای این گفتگو عدم ورود به مسائل فنی داوری و قضاوت های صورت گرفته ایشان در سطح کشور بود، چرا که به علت صدور آیین نامه ها از طرف کمیته داوران فدراسیون فوتبال ، داوران از مصاحبه و گفتگو در مورد مسائل فنی داوری ممنوعیت دارند.

اتحاد خبر : به عنوان اولین سوال ، در هفته گذشته خبرهایی پیرامون انتصاب مسئول جدید اداره ورزش و جوانان دشتستان در محافل ورزشی داشتیم ، این تغییر و تحولات را چگونه ارزیابی می نمایید؟
 بعد از استعفای جناب آقای آزاده که به مثابه یک شوک عظیم و غیر منتظره بر پیکره جامعه ورزش وارد شد و علی رغم تمامی تلاشها برای متقاعد نمودن ایشان برای انصراف از این تصمیم  واصرار آقای آزاده برای رفتن بنا بر دلایل متعدد ، با همفکری و درایت اهالی ورزش و به خصوص نظر مثبت و همراهی جناب آقای دکتر زارع فرماندار شهرستان و جناب آقای سعادت نماینده ارزشمند دشتستان در مجلس شورای اسلامی ،  یکی از نیروهای با تجربه و بومی با سابقه درخشان مدیریتی و فردی از جنس ورزش از سوی مدیر کل محترم برای تصدی مسئولیت ورزش دشتستان معرفی گردید که اکنون نیز در حال انجام وظایف خود در این حوزه می باشند.
اتحاد خبر : به نظر شما و به عنوان یک چهره نخبه ورزشی عملکرد آقای آزاده در حوزه ورزش در مدت مسئولیتشان را چگونه ارزیابی می نمایید و چه نمره ای به ایشان از لحاظ عملکردی می دهید ؟
آقای آزاده با عملکرد قابل قبول و رضایت بخش در تمامی حوزه های تحت امر خود و با برنامه ریزی مدون و تعیین استراتژی و سیاست گذاری های کلان و داشتن برنامه در سه مقطع بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت و با استفاده از خرد جمعی و مشورت گرفتن از اهالی فن و پیشکسوتان و همراهی یک تیم زبده و خوش فکر اجرایی در حوزه ورزش  در بعد همگانی و قهرمانی و هم در حوزه جوانان ، بسیار خوب کار کرد و قطعاً از اهالی ورزش نمره قابل قبول و بالایی را از لحاظ رضایت مندی و اقبال عمومی خواهند گرفت .
اینکه در مدت زمان کمتر از دو سال در تمامی مناطق شهرستان در بعد سخت افزاری و ایجاد و تأسیس پروژه های عمرانی و یا تکمیل و تعمیر اماکن ورزشی موجود و تجهیز هیأت ها و اماکن به وسایل و ابزار و امکانات فنی کار کرده اند و در هر روستا ، شهر و منطقه ای از دشتستان آثاری از عملکرد خوب و تغییرات قابل قبول در این زمینه را می توان مشاهده نمود . در بعد نرم افزاری نیز امکانات و اتفاقاتی خوب را در جهت برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی ، باز آموزی ، کارگاههای دانش افزایی و ارتقاء سطح دانش در رشته های مختلف برگزار نمودند .
الان به جرأت می توان گفت برای برگزاری دوره های آموزشی دو سالن خوب با تجهیزات مدرن در مرکز شهرستان داریم که در این مدت تعمیر و تجهیز شده اند و در اختیار هیأت های ورزشی قرار گرفته است . اینکه بعد از حدود 7 یا 8 سال عملیات اجرایی تکمیل ساختمان خوابگاه ورزشکاران در شهر برازجان با تعیین بودجه و قرار گرفتن در پروژه های عمرانی سال 95 و 96 پیش بینی گردیده و یا احداث سالن تخصصی رزمی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی ورزشکاران رزمی کار در بودجه طرح های عمرانی سال جاری پیش بینی و در دست اقدام می باشد یا تأمین بودجه خرید مینی بوس جهت ایاب و ذهاب تیم ها و اعزام ورزشکاران به مسابقات خارج از شهرستان که مشکل اساسی جامعه ورزش در چند سال اخیر بوده است از نکات اساسی دوره طلایی مدیریت آقای آزاده در ورزش دشتستان بوده است که به صورت اجمالی و گذرا به آن پرداخته شد و برای آگاهی از ریز آن قطعاً یک گفتگوی مفصل و اختصاصی با شخص ایشان را می طلبد .

اتحاد خبر : به نظر شما با رفتن آقای آزاده آیا لطمه و آسیبی به روند رو به رشد ورزش در دشتستان وارد می شود ؟ یا اینکه آیا باز هم شاهد سکون و رکود در روح تازه دمیده شده ورزش دشتستان خواهیم بود ؟
قطعاً رفتن آقای آزاده و بی نصیب بودن از تجارب گرانبها و اصول و فنون خاص مدیریتی ایشان در کوتاه مدت خللی را ایجاد خواهد نمود ، اما با توجه به اینکه انتخاب مدبرانه و با تدبیر جناب فرماندار و همراهی دیگر مسئولان و بخصوص حسن توجه جناب مدیرکل و حمایت ایشان از مسئول جدید اداره ، و نظر به بسیاری از تجارب مدیریتی و حسن اخلاق جناب کمارج و اعتقاد راسخ به شور و همفکری و استفاده از خرد جمعی و نظرات اهالی ورزش و داشتن برنامه و خط مشی اصولی در امورات مربوطه ، اعتقاد بنده این است که جناب کمارج نیز دنباله رو و حامی روند رو به رشد و پیشرفت همه جانبه ورزش و خدمت گزاری به جامعه جوان دشتستان خواهند بود  و با اطلاع از سابقه بسیار خوب و ارزنده دوستی و رفاقت آقای آزاده با آقای کمارج ، قطعاً این دو بزرگوار در تعیین سیاست گزاری کلی برنامه های حوزه ورزش از یکدیگر مشورت و همفکری لازم را خواهند گرفت و همچنان شاهد پیمایش مسیری موفق ، پویا و با نشاط در ورزش شهرستان دشتستان به یمن وجود مسئولان همراه و اهالی خوش فکر و پویای ورزشی و حمایت متولیان استانی خواهیم بود و آینده درخشانی را برای ورزش دشتستان در دوره کنونی پیش بینی می نمایم.

اتحاد خبر : در صحبت های خود برای رشد و پیشرفت ورزش در شهرستان و ادامه مسیر کنونی به حمایت مسئولان و متولیان امر در استان اشاره نمودید، چقدر این حمایت را تأثیر گذار می دانید؟
ببینید برای رشد، توسعه و موفقیت یک سیستم عوامل متعددی نقش آفرینی می نمایند که حمایت ، پشتیبانی و همراهی مسئولان بالا دستی در مرکز استان نقش مهم و بی بدیلی را در این مسیر دارد و نوع نگاه و کمک های مادی و معنوی مدیران اداره کل ورزش در تخصیص بودجه عمرانی و سرانه ورزشی و نیز حضور آنها در طرح ها و برنامه ها بسیار می تواند در ایجاد انگیزش و امیدواری جهت فعالیتهای بعدی مفید و موثر باشد. اینکه جناب دکتر سالاری استاندار محترم بوشهر به دلیل بسیاری از مولفه ها و شناخت موقعیت و شرایط استان و بخصوص جمعیت جوان و پویای مردمی این استان ، نگاه ویژه و خاصی به مقوله ورزش و حل مسائل و مشکلات جوانان دارند ، خود گویای این است که ورزش در نگاه مسئولان عالی رتبه استان جایگاه ویژه ای دارد.

اتحاد خبر : به عنوان یک سوال خاص ، نوع نگرش و مجموع حمایت های استاندار کنونی استان بوشهر را از مقوله ورزش چگونه ارزیابی می نمایید؟
من آدم سیاسی نیستم و بخش اعظم زندگی من در ورزش خلاصه می شود ، لذا نگاه من نیز به مقوله ورزش یک دید فراجناحی و کاملاً ورزشی است. بنابراین اگر بخواهم در این مورد به سوال شما پاسخ بدهم باید عرض نمایم که بنده در چندین جلسه ی خصوصی و عمومی در زمینه ورزش خدمت جناب دکتر سالاری استاندار محترم بوده ام و با توجه به شناخت از دیدگاهها و نظرات ، نوع نگاه و نگرش عمیق و دور اندیشی های ایشان را در باب توسعه زیر ساختی و نیز رشد و پیشرفت جایگاه ورزش استان در طرح ها و برنامه های مورد نظر ایشان و مجموع حمایت ها از باشگاهها و جامعه ورزش می توان به خوبی احساس کرد. ساخت زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال در اکثر روستاهای این استان و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز جهت استفاده جوانان روستایی، تجهیز فضاها ، اماکن ورزشی و عمومی مثل پارک ها و بوستان های شهری به وسایل ورزشی از قبیل میز تنیس ، شطرنج و.... و نیز احداث زمین چمن مصنوعی در اکثر شهرها و بخش ها برای استفاده عموم و اقشار مختلف مردمی موید این نوع نگاه جناب دکتر سالاری می باشد.
در اواخر سال 92 سال 93 در یک طرح ضربتی در اکثر روستاهای با جمعیت بالای 1000نفر و در سال 94 نیز در روستاهای دارای 600 نفر جمعیت  و نیز شهرها و بخش ها زمین های چمن مصنوعی جهت استفاده جوانان ایجاد شد که احداث این زیر ساخت ها ضمن افزایش سرانه فضای ورزشی استان ، باعث گردید بخصوص در روستاهایی که از فقر امکانات و فضاهای ورزشی به سر می بردند شور و نشاط و پویایی ایجاد شود و امروز با یک نگاه سطحی نیز متوجه می شویم که این فضاهای ایجاد شده در اکثر مدت زمان و حتی تا نیمه های شب توسط جوانان علاقمند برای فعالیت ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد . یا در سال 94 و بعد از آماده سازی زیرساخت ها در یک طرح بسیار خوب و مفید بنام طرح های امید اجتماعی که از سوی جناب استاندار پیشنهاد و به اجرا درآمد در تمام روستاها و شهرها در دو بخش آقایان و بانوان و در چهار مرحله (از روستا تا سطح استان ) شاهد برگزاری مسابقات مینی فوتبال آقایان و والیبال بانوان بودیم . همچنین از مهرماه سال گذشته که آب و هوا در استان ما رفته رفته تا پایان سال مساعد و مطبوع می شود ، شاهد اجرای طرح های امید اجتماعی خانوادگی بودیم و در تمامی شهرستان های استان و با تأکید و تکیه بر اماکن و فضاهایی که معمولاً مردم در آخر هفته جهت تفریح خود انتخاب می نمودند ، ورزشهای عمومی و همگانی به اجرا درآمد و هر هفته مردم در یک هوای خوب و با هم و در کنار خانواده به ورزشهای همگانی از جمله پیاده روی ، کوه پیمایی ، دوچرخه سواری ، بازی های بومی محلی و ... می پرداختند . این طرح و برنامه ها مورد استقبال عموم مردم و بخصوص جامعه ورزش قرار گرفت و رضایتمندی بالای مردم را در پی داشت که در یک محیط آرام و دوستانه در کنار هم می توانستند ساعاتی از روز را دور از هیاهو و دغدغه های زندگی به شور و نشاط و تخلیه انرژی های درونی خود در مسیر درست و نیز در جهت حفظ سلامتی و ایجاد شور و هیجان و امید بیشتر فعالیت کنند . همه اینها باعث ایجاد امید در بین مردم گردید و به حق انتخاب نام این طرح به امید اجتماعی نیز بجا و زیبنده بود ، لذا به جرأت می توان گفت در دوره کنونی و نظر به طرح و برنامه های اجرا شده و مجموع حمایتهای جانانه جناب استاندار از مقوله ورزش ، دوره طلایی را در این باب در حال گذران هستیم . البته باید اشاره نمایم که این به آن معنا نیست که در حال حاضر در ورزش هیچگونه مشکل و کمبود و نقیصه ای نداریم ، با توجه به مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی که در حال حاضر در سطح کلان جامعه با آن سروکار داریم ، ورزش نیز از این فضای حاکم اقتصادی مستثنا نبوده و نیست . در حال حاضر هم کمبود وسایل و مسائل مالی باشگاهها و ورزشکاران وجود دارد و تا رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمانی نیاز به همت والا و عزمی راسخ و استوار در سطح ملی و کلان هستیم . اما در همین مدت و وضعیت کنونی و با مقایسه نسبی با دوره های قبل به خوبی می توان نقش و تأثیر نوع نگرش جناب دکتر سالاری را در رشد و توسعه ورزش به خوبی احساس نمود ، آنجا که با تشکیل شورای ورزش در سطح استان برای اولین بار در صدد رفع و کاهش مشکلات موجود نیز می باشند .
اتحاد خبر : شما به تشکیل شورای ورزش استان توسط استاندار اشاره کردیدد ، هدف از تشکیل این شورا به نظر شما چیست  و چه تأثیری در روند توسعه ورزش استان می تواند داشته باشد ؟
همانطور که در جریان هستید در سطح کشور ، استان و شهرستان ها به جهت بررسی هدفمند و جامع مسائل و مشکلات هر طیف ، صنف ، سازمان و نهادهای سطح جامعه شوراهای مشورتی و تصمیم ساز تشکیل می شوند از جمله شورای فرهنگ عمومی ، شورای تأمین ، شورای ترافیک ، شورای آموزش و پرورش ، شورای اداری و... ، در استان بوشهر نیز به فراخور نیاز و با تأکید استاندار محترم به طور مرتب این شوراها برگزار می گردند ، اما چیزی به نام شورای ورزش را در سطح کلان تا کنون نداشتیم که نظر به حساسیت و اهمیت مقوله ورزش و با توجه به نگرش دکتر سالاری برای کمک به برطرف نمودن مشکلات این حوزه ، بنا به پیشنهاد مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان و با تأیید استاندار محترم در سال جاری شاهد برگزاری شورای ورزش استان به ریاست دکتر سالاری بوده ایم ، این شورا که متشکل از دستگاهها ، سازمانها و اعضای حقیقی مرتبط با ورزش می باشد به صورت کلان و جامع مشکلات حوزه ورزش را شناسایی و پس از بحث و بررسی کارشناسانه به اتخاذ تصمیمات لازم در این راستا می پردازد . برگزاری این شورا ضمن تأیید نگاه ویژه استاندار محترم برای کاهش مشکلات حوزه ورزش ، می تواند گامی مهم و ارزشمند در جهت برون رفت از وضعیت اضطراری و بحرانی ورزش در مواقع لزوم باشد .
اتحاد خبر : در سطح شهرستان دشتستان و از لحاظ بودجه و تأمین اعتبار ، به نظر شما آیا حمایت جدی از ورزش صورت می گیرد ؟
با توجه به علم و آگاهی و شناخت از وضعیت کنونی و نیز جلسات مشورتی کارگروه ورزش شهرستان و توضیحات مسئولان مربوطه و رصد قضایا ، می توانم بگویم در دو سال اخیر (سال 94 و 95 ) با توجه به تعامل سازنده و پیگیری های جناب آزاده ریاست وقت اداره ورزش ، در زمینه بودجه و اعتبارات شهرستانی ، یعنی پروژه های عمرانی و طرح های ساخت و تکمیل پروژه ها با نگاه و نظر مثبت و مساعد جناب دکتر زارع فرماندار فرهیخته دشتستان و معاون برنامه ریزی ایشان جناب مهندس کریم آزاد ، شاهد رشد چشمگیر بودجه و اعتبارات عمرانی و نیز اعتبارات تجهیز و تعمیرات در ورزش دشتستان بوده ایم . در سال جاری نیز این روند ادامه داشته و دارد . مردم شریف و فهیم بخصوص جامعه پویای ورزش دشتستان قدردان مسئولان دلسوز و ساعی خود بوده و هستند و تلاشها و مجاهدت و نگاه بسیار زیبای حمایتی جناب دکتر زارع فرماندار خود و دیگر عوامل مرتبط و نیز پیگیری های جناب سعادت نماینده پرتوان مردم دشتستان در مجلس را به خوبی ارج نهاده و این حمایت ها را که به رشد و بالندگی و توسعه ورزش دشتستان و نیز داشتن یک جامعه سالم و پویا و رضایت مندی مردمی موجب می گردد ، قدر می دانند .
اتحاد خبر : ضمن تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید و با صبر و حوصله به طور کامل سوالات ما را پاسخ دادید ، چنانچه صحبتی در پایان دارید بفرمایید .
من نیز به نوبه خود از تمامی زحمات ، خدمات ارزنده و نقش مهم و کلیدی مطبوعات و رسانه های مختلف در انعکاس ، بازتاب اخبار ، مسائل و مشکلات و پیگیری های مشفقانه و شبانه روزی آنها در جهت افزایش علم و آگاهی و اطلاعات افکار عمومی و حضور هر چه بیشتر مردم در فعالیتهای اجتماعی صمیمانه تشکر می نمایم . /م        



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/08/16 - 23:26
1
1
با سلام جناب زاهدی لطفا چند نمونه از موفقیت تیم ها و نخبگان این وضعیت طلایی که فرمودین رو نام ببرید . گچساران دو قدمی شماست جمعیتش,نصف برازجان هم نیست لطفا یه برسی کنید ببینید چند تیم در لیگ برتر کشور و مسابقات آسیایی داره . ورزش استان بوشهر با این همه صنایع نفت گاز الان دقیقا کجایی این دوران طلایی است شما که وضعیت حقوق برخی دوستان ورزشی رو که سراغ دارید واقعا چطور می توان به این وضعیت دوران طلایی گفت حال روز نخبگان ورزشی ما الان چطور طلایی است در این مدت رشته های پر استعداد و توانمد این استان چه مقام طلایی داشتند .اگر وضعیت طلایی را بهترین حالت از ورزش بدونیم پس باید نتیجه بگیرم این شرایط بهترین حالت ممکن هست که دیگر تکرار نخواهد شد بگذریم دوست گرامی در این که مسعولین محترم حمایت ها و تلاش هایی خوبی از ورزش داشتند جای هیچ شکی نیست اما اینکه این دوران رو طلایی بنانیم واقعا نمی دونم چه باید بگوییم و فقط به همان گچسارانی که مثال زدم برای قیاس این دوران طلایی بسنده میکنم /م
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...