- زارع: فضاهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان بوشهر تامین شود
- دمای هوا در بوشهر به ۵۰ درجه میرسد
- ۱۳ واحد صنفی متخلف در بوشهر پلمب شد
- صعود بهای طلای سیاه همزمان با تداوم بنبست در تنگه هرمز
- ظرفیت فرآورش نفت آزادگان جنوبی به ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسید
- انتصاب محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی
- محسن رضایی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی شد
- عارف: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی و انسجام ملی نیاز دارد
- از رفع تکلیف تا سرمایهگذاری/کدام باشگاهها فوتبال زنان را جدی گرفتند؟
- دیابت نوع ۲ عوارض یائسگی را تشدید می کند
اتحادخبر: یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد دارای استعداد ژنتیکی برای کلسترول بالا می توانند با مصرف مکمل های روغن ماهی سطح کلسترول خود را کاهش دهند.
اتحادخبر: یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد دارای استعداد ژنتیکی برای کلسترول بالا می توانند با مصرف مکمل های روغن ماهی سطح کلسترول خود را کاهش دهند.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، نتایج نشان میدهد که سبک زندگی میتواند تأثیر قدرتمندی بر کلسترول انسداد عروق داشته باشد، حتی اگر ژنتیک فرد تمایل به افزایش این سطوح داشته باشد.
«ایتانگ سان»، محقق ارشد از گروه ژنتیک دانشگاه جورجیا، گفت: «پیشرفتهای اخیر در مطالعات ژنتیکی به ما این امکان را داده است که خطر ژنتیکی کلسترول بالا را پیشبینی کنیم.»
سان در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «اما پیشبینی فعلی جای تغییر دارد، زیرا تفاوتهای فردی در سبک زندگی، مانند مصرف مکملهای روغن ماهی را در نظر نمیگیرد».
برای این مطالعه، محققان از دادههای ژنتیکی بیش از ۴۴۱۰۰۰ ساکن بریتانیا استفاده کردند تا احتمال ژنتیکی هر فرد از سطوح بالای کلسترول را محاسبه کنند.
شرکت کنندگان در پرسشنامهای گزارش دادند که آیا مکملهای روغن ماهی مصرف میکنند و نمونه خونی برای بررسی کلسترول ارائه کردند.
نتایج نشان میدهد شرکتکنندگانی که روغن ماهی مصرف میکردند، با توجه به ژنتیکی که داشتند، سطح کلسترول خونشان کمتر از حد انتظار بود.
به گفته محققان، این به ویژه در مورد کلسترول کل، کلسترول بد LDL و سطوح تری گلیسیرید آنها صادق بود.
تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که مکملهای روغن ماهی میتوانند سطح کلسترول خوب HDL را افزایش دهند.
سان افزود: «مطالعه ما نشان میدهد که در نظر گرفتن سبک زندگی پیش بینی ژنتیکی را بهبود می بخشد. یافتههای ما همچنین تأیید میکند که مکملهای روغن ماهی ممکن است با استعداد ژنتیکی کلسترول بالا مقابله کند.»
تازه ترین خبرها
- زارع: فضاهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان بوشهر تامین شود
- دمای هوا در بوشهر به ۵۰ درجه میرسد
- ۱۳ واحد صنفی متخلف در بوشهر پلمب شد
- انتصاب محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی
- محسن رضایی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی شد
- عارف: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی و انسجام ملی نیاز دارد
- از رفع تکلیف تا سرمایهگذاری/کدام باشگاهها فوتبال زنان را جدی گرفتند؟
- دیابت نوع ۲ عوارض یائسگی را تشدید می کند
- آفتکشها با افزایش خطر ابتلا به ALS مرتبط هستند
- ضدآفتاب معدنی یا شیمیایی؛ کدام بهتر است
- رشد مصرف شیرخشکهای رژیمی و غذاهای ویژه یارانهای
- تکمیل فهرست داروهای حیاتی و ضروری
- معاون وزیر راه: تعداد پروازهای استان بوشهر افزایش مییابد
- خدمت رسانی درمانگاه هلالاحمر بوشهر در شهرکربلا به بیش از ۲۷ هزار نفر
- زیرساختهای فرودگاهی استان بوشهر تقویت شود
- محبیزاده: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در تنگستان پرداخت شد
- امینی: توسعه زنجیره ارزش آبزیان از مسیر رونق سرمایه گذاری میگذرد
- فرمانده سپاه گناوه:خبرنگاران روایت اول و امیدآفرین به جامعه ارائه کنند
- فرماندار دشتی: ساماندهی پسماند و سگهای ولگرد با جدیت دنبال شود
- ۵ بنای تاریخی بوشهر در جنگ آسیب دید؛ خسارت گسترده به بخش گردشگری
- صید محاصرهای تهدیدی برای ذخایر خلیج فارس؛ لزوم برخورد قاطع با متخلفان
- اولین و جوانترین بانوی بازنشستهٔ خبرنگار دشتستان تجلیل شد
- عناوین روزنامههای امروز1405/05/19
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1405/05/19
- بارش تابستانه در شهرستانهای جم و دشتستان بوشهر
- تولید گوشت مرغ در بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت
- ۱۲ طرح ورزشی نیمه تمام بوشهر تکمیل شد
- ۵۰ درصد گندم مورد نیاز بوشهر از استانهای دیگر تامین میشود
- نکونام رسما سرمربی تراکتور شد
- مردم گناوه نگران نباشند؛ انفجار کنترلشده در معدن سنگ بینک
- شهردار بوشهر: نهضت آسفالت معابر در شهر ادامه دارد
- بخشدار ویژه خارگ: مدارس برای آغاز سال تحصیلی آماده شوند
- بوشهر در تنگنای درمان؛ ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستانها
- مسجدی: ۴۰ درصد شهدای جنگ با بانک ژنتیک شناسایی شدند
- سالاری: تعداد بیمه پردازان کاهش یافته است
- چمران: امکان خروج پادگانها از تهران وجود دارد
- ثبت ۲۵ هزار شکایت آموزش و پرورش در دیوان عدالت
- سقف ۲۵ درصدی افزایش اجارهبها رعایت نمیشود؛ بازار مسکن رها شده است
- نرخ سود بانکی؛ تیغ دو لبه برای تولید و بازار سرمایه
- سقوط تاریخی ذخایر نفت خام آمریکا؛ هفده هفته کاهش پیاپی
- کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفید است
- یائسگی زودرس با فشارخون بالا مرتبط است
- روشی نویدبخش برای مقابله با سرطان تهاجمی مغز
- بدهی ۹ ماهه تأمیناجتماعی به مراکز دیالیز
- آیا ماءالشعیر برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید است
- پیدا و پنهان «ارزان فروشی» مکمل در پلتفرم ها
- اجرای طرح های عوامل تعیینکننده اجتماعی سلامت و پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرستان دشتستان
- بوشهر در آستانه نمایشگاه بزرگ توانمندیهای استانی؛ از آبزیپروری تا لنجسازی و خرما
- پزشکیان: امروز مهمترین نگرانیام معیشت مردم است
- همان ذهنیت عامل بمباران اتمی هیروشیما، امروز در واشنگتن حاکم است


چاپ خبر

