امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 آذر 1402 - 08:39
هفته سیزدهم فصل بیست و سوم؛

اتحادخبر: دیدارهای باقی مانده هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی برگزار می‌شود که مدعیان قهرمانی برای تثبیت موقعیت خود در بالای جدول نیاز به کسب سه امتیاز بازی‌های خود دارند.

 

اتحادخبر: دیدارهای باقی مانده هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی برگزار می‌شود که مدعیان قهرمانی برای تثبیت موقعیت خود در بالای جدول نیاز به کسب سه امتیاز بازی‌های خود دارند.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

به گزارش مهر، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان روز گذشته دوشنبه ۲۷ آذر با انجام دو دیدار پیگیری شد که تیم‌های تراکتور و ملوان موفق شدند به ترتیب از سد پیکان و مس رفسنجان عبور کنند و موقتاً به رده‌های سوم و چهارم جدول صعود کنند.

در ادامه رقابت‌های این هفته امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۶ دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های مدعی رو در روی حریفان خود قرار می‌گیرند.

هوادار - سپاهان

تیم فوتبال هوادار که با ۱۰ امتیاز در مکان یازدهم جدول قرار دارد در حالی در ورزشگاه دستگردی تهران از تیم سپاهان میزبانی می‌کند که شاگردان ژوزه مورایس سودای رسیدن به صدر جدول را دارند. تیم‌های هوادار و سپاهان تاکنون ۴ بار با یکدیگر رو در رو شده‌اند که سهم زردپوشان اصفهانی ۳ پیروزی بوده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است و تیم هوادار هرگز نتوانسته برابر سپاهان به پیروزی دست یابد.

دو دیدار فصل گذشته این دو تیم هم به ترتیب با نتایج دو بر یک و ۳ بر یک به سود سپاهانی‌ها خاتمه یافت. مورایس و شاگردانش در این فصل یکی از پر مهره ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران را تشکیل داده‌اند؛ این تیم با ۲۷ گل زده با اختلاف بهترین خط حمله بین سایر تیم‌ها را دارد و با دریافت ۱۰ گل پس از پرسپولیس، استقلال تهران و گل گهر در رده چهارم جای دارد.

هوادار در این فصل تاکنون ۶ بازی در تهران و به عنوان میزبان انجام داده است که تاکنون هیچ بردی را به دست نیاورده و آمار ضعیف دو تساوی و ۴ شکست در کارنامه این تیم دیده می‌شود. همچنین امین قاسمی نژاد بهترین گلزن این تیم هم به دلیل مصدومیت غایب بزرگ آنها به حساب می‌آید که بیش از پیش دست فکری را برای ترکیب چیدن خالی می‌کند.

مورایس اما تمام نفرات هجومی خود را در اختیار دارد و تیم او به عنوان یکی از آماده‌ترین تیم‌های باشگاهی کشور محسوب می‌شود. سپاهان در این فصل تاکنون ۴ بازی میهمان بوده که آمار خوب ۳ پیروزی و یک تساوی را به جای گذاشته است و این نشان می‌دهد شاگردان فکری اصلاً کار راحتی برابر سپاهان آماده این روزهای فوتبال ایران ندارند.

این بازی از ساعت ۱۴ و با قضاوت روح الله شریفی برگزار می‌شود.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

شمس آذر - صنعت نفت

تیم فوتبال شمس آذر با اینکه اولین تجربه حضور خود در بالاترین سطح فوتبالی ایران را تجربه می‌کند اما بسیار تیم آماده‌ای نشان داده و با انجام ۱۲ بازی و کسب ۱۶ امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارد و اگر ۳ امتیاز انضباطی از آنها کسر نمی‌شد اکنون شاگردان سعید دقیقی با ۱۹ امتیاز در مکان هفتم جدول قرار داشتند.

در مقابل صنعت نفت همانند فصل گذشته روزهای خوشی را تجربه نمی‌کند و یکی از تیم‌های بحران زده فصل بیست و سوم شناخته می‌شود. عبدالله ویسی که در بازی هفته گذشته این تیم برابر گل گهر سیرجان از سمت خود کناره‌گیری کرد پس از برگزاری جلسه با مدیران این باشگاه راضی شد تا در ۳ دیدار باقی مانده نفت در نیم فصل اول هدایت این تیم را عهده دار باشد و در پایان هفته پانزدهم به طور رسمی از جمع نفتی‌ها جدا شود.

تیم نفت با انجام ۱۲ بازی و ۱۰ امتیاز در رده سیزدهم ایستاده است و مانند دیگر تیم‌های جنوبی کشور (فولاد و استقلال خوزستان) اوضاع خوبی ندارد. این دو تیم کاملاً شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، شمس آذر در ۱۰ دیدار گذشته خود تنها دو بازی را واگذار کرده در حالی که نفت در ۱۰ بازی خود ۵ بازی را شکست خورده از زمین خارج شده است و آخرین پیروزی این تیم به دیدار برابر مس رفسنجان بر می‌گردد که آنها موفق شدند میزبان خود را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو بردارند.

نفت و شمس آذر سابقه یک بازی رو در رو را در کارنامه خود دارند که بازی مربوط به جام حذفی بود و به تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ بر می‌گردد که نفتی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک میهمان خود را مغلوب کنند و حالا پس از دو سال این دو تیم بار دیگر رو در روی هم قرار گرفته‌اند.

این بازی از ساعت ۱۵ و با قضاوت شبیر بهروزی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

آلومینیوم - گل گهر

تیم فوتبال آلومینیوم که در ابتدای رقابت‌های لیگ برتر نتایج خوبی را کسب کرد و حتی تا رده چهارم جدول هم بالا آمده بود، در ۵ هفته گذشته تنها یک پیروزی را به دست آورده و متحمل دو تساوی و دو شکست شده است. شاگردان مجتبی حسینی با ۱۲ بازی و ۱۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گل گهر در رده هشتم جای گرفته‌اند و امروز این شانس را دارند تا با برتری برابر این تیم در یک دیدار خانگی در جدول رده بندی نیز صعود داشته باشند.

آلومینیوم و گل گهر سابقه رویارویی در لیگ دسته اول، جام حذفی و لیگ برتر را دارند و در مجموع ۱۰ بازی گذشته رو در روی این دو تیم، ۳ پیروزی سهم گل گهر و دو پیروزی از آن آلومینیوم بوده و ۵ بازی آنها هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. تیم گل گهر فصل گذشته موفق به شکست آلومینیوم نشد و دیدار رفت آنها با نتیجه تساوی بدون گل و بازی برگشت هم با پیروزی یک بر صفر آلومینیوم به پایان رسید.

آلومینیوم در ۵ بازی که از حریفان خود میزبانی کرده است در دو دیدار پیروز شده، دو بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده و یک شکست هم در اراک تجربه کرده‌اند؛ گل گهری ها نیز در فصل بیست و سوم در ۶ بازی میهمان بوده‌اند که در دو بازی پیروز شده‌اند، در یک دیدار شکست خورده‌اند و دو بازی آنها هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

مهران موسوی و مهدی لیموچی هر کدام با دو گل برای تیم آلومینیوم و احمد زنده روح و سعید سحرخیزان هر کدام با ۳ گل برای گل گهر بهترین گلزنان این فصل دو تیم محسوب می‌شوند.

این بازی از ساعت ۱۵ و با قضاوت سامان سلطانی در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار می‌شود.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

استقلال خوزستان - پرسپولیس

تنها دو عدد صفر در جدول رده بندی دیده می‌شود که یکی از آنها مربوط به عدم کسب نتیجه تساوی توسط تیم تراکتور است و دیگری، عدم کسب پیروزی برای استقلال خوزستان در فصل بیست و سوم است. استقلالی‌ها با هدایت سید سیروس پور موسوی با انجام ۱۲ بازی تنها ۴ امتیاز به دست آورده‌اند و در رده شانزدهم جدول قعرنشین هستند.

استقلال خوزستان شرایط خوبی ندارد و حتی یک بار پور موسوی از سمت خود کناره‌گیری کرد اما با مخالفت اعضای هیأت مدیره همراه شد و مدیران استقلال خواهان حفظ سرمربی تیم فوتبال خود شدند. در مقابل تیم پرسپولیس که فصل را خوب آغاز کرده بود در ۵ دیدار اخیر خود اعم از رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، تنها برابر تیم هوادار به پیروزی دست یافته و دو تساوی و دو شکست ماحصل تلاش شاگردان گل محمدی در سایر بازی‌ها بوده است.

پرسپولیسی‌ها هفته گذشته و در دقایق پایانی پیروزی در دربی صد و دوم را با نتیجه تساوی عوض کردند و برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی محکوم به پیروزی در دیدارهای باقی مانده خود تا پایان نیم فصل هستند. پرسپولیس در ۵ دیدار این فصل میهمان بوده، که ۳ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و یک دیدار با نتیجه تساوی و یک بازی هم با شکست آنها همراه بوده است. در مقابل استقلال خوزستان در ۶ بازی این فصل از حریفان خود میزبانی کرده است که آمار ضعیف دو تساوی و ۴ شکست را به ثبت رسانده است.

در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر، استقلال خوزستان و پرسپولیس بارها با یکدیگر بازی کرده‌اند اما در ۱۰ دیدار گذشته رو در روی این دو تیم، ۶ پیروزی سهم پرسپولیس بوده و یک پیروزی از آن استقلال و ۳ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آخرین پیروزی استقلال خوزستان برابر پرسپولیس به تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ بر می‌گردد که آبی‌پوشان موفق شدند در خوزستان و با نتیجه دو بر یک پرسپولیس را شکست دهند و از آخرین پیروزی آنها برابر سرخ‌پوشان بیش از ۸ سال می‌گذرد.

پرسپولیس در صورت برتری و کسب ۳ امتیاز این بازی، ۲۴ امتیازی خواهد شد و جای تراکتور را در رده سوم جدول می‌گیرد و اگر استقلال بتواند پرسپولیس را شکست دهد، ۷ امتیازی می‌شود و همچنان در رده شانزدهم و قعر جدول باقی خواهد ماند.

این بازی ابتدا قرار بود در ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شود اما با اعلام سازمان لیگ زمان برگزاری این دیدار به ساعت ۱۵ تغییر یافت و این دو تیم با قضاوت امیر عرب براقی در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم می‌روند.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

ذوب آهن - فولاد

دو تیم ذوب آهن و فولاد نماد دو تیم معکوس در فصل بیست و سوم لیگ برتر هستند؛ ذوبی ها با هدایت محمد ربیعی یکی از بهترین شروع‌های فصل خود در چند فصل اخیر را داشته‌اند و با انجام ۱۲ بازی و ۲۰ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. در طرف مقابل تیم فوتبال با ۴ شکست پیاپی فصل جدید مسابقات را آغاز کرد و همین موضوع باعث تغییر زود هنگام در رأس کادر فنی این تیم شد و مدیران فولاد با اخراج علیرضا منصوریان، ایگناسیو ماتینز اسپانیایی را جایگزین وی کردند.

فولاد در دو بازی ابتدایی خود تخت هدایت مارتینز موفق به کسب دو پیروزی یک بر صفر شد اما پس از آن دو شکست متوالی را تجربه کرد تا کام هواداران این تیم تلخ شود. فولاد با انجام ۱۲ بازی و کسب ۱۰ امتیاز در رده چهاردهم جدول جای گرفته است. فولاد با به ثمر رساندن ۵ گل و دریافت ۲۰ گل ضعیف‌ترین خط حمله و دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد.

دو بازی رفت و برگشت این دو تیم در فصل گذشته با یک پیروزی برای ذوب آهن و یک نتیجه تساوی به پایان رسید. در ۱۰ دیدار گذشته این دو تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر، ۴ پیروزی سهم ذوب آهن و ۳ پیروزی سهم فولاد بوده و ۳ دیدار این دو تیم هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. آخرین پیروزی فولاد برابر ذوب آهن به تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰ بر می‌گردد که فولادی‌ها موفق شدند در اصفهان با یک گل ذوب آهن را شکست دهند.

این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ و با قضاوت وحید زمانی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

استقلال به دنبال یک فرار دیگر/ خطر غافلگیری پرسپولیس توسط قعرنشین

استقلال تهران - نساجی

استقلالی‌ها پس از فرار از شکست برابر رقیب دیرینه خود در دربی صد و دوم در مصاف با نساجی به دنبال پایان دادن به یک رکورد منفی هستند. شاگردان نکونام در ۵ دیدار اخیر خود تنها یک پیروزی به دست آورده‌اند و ۴ مسابقه آنها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آنها که سایه سپاهان را در پشت سر خود می‌بینند به دنبال حفظ صدرنشینی هستند و اگر می‌خواهند چنین اتفاقی رقم بخورد باید نساجی را شکست دهند.

نکته جالب در این مسابقه رویارویی جواد نکونام و سید مهدی رحمتی که روزگاری با هم در استقلال و تیم ملی ایران همبازی بودند به عنوان دو رقیب در قامت سرمربیان دو تیم است. رحمتی تاکنون با هر تیمی که تحت هدایت آن را بر عهده داشته است مقابل استقلال به پیروزی دست نیافته است و او قصد دارد تا در این بازی روی آمار منفی خود خط قرمز بکشد.

در ۱۰ دیدار اخیر دو تیم که در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، استقلالی‌ها ۵ پیروزی به دست آورده‌اند و ۵ بازی این دو تیم هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. نساجی بر خلاف استقلال اوضاع خوبی در جدول ندارد و با ۱۱ بازی و کسب ۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. محمدرضا آزادی که سابقه بازی در استقلال تهران را هم در کارنامه خود دارد ستاره نساجی محسوب می‌شود و این بازیکن از انگیزه زیادی برخوردار است تا توانایی‌های خود را به رخ تیم سابق خود بکشد.

استقلال برای این بازی محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی دو مدافع کلیدی خود را در اختیار ندارد و نکونام مجبور است تا در این بازی هم مانند دیدار با پرسپولیس از سایر بازیکنان در خط دفاعی استفاده کند.

این بازی آخرین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر است که از ساعت ۱۷:۳۰ و با قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...