امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 24 مهر 1402 - 17:10
ریحانه پیلتن مربی جوان اسکیت در گفتگو با اتحاد خبر؛

اتحادخبر-زینب رنج کش: 26 مهر ماه تا دوم آبان هفته ورزش و تربیت بدنی است، به همین مناسبت پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر با بنیان گذار مدرسه اسکیت تورنادو که یک دهه هشتادی است به گفت و گو نشسته است؛ برای خواندن این گفت وگو همراه ما باشید.. ازسن 16 سالگی مربی گری را شروع کردم  و داور درجه3 کشوری اسکیت و داور درجه 2کشوری فوتبال را هم دارم....

اتحادخبر-زینب رنج کش: 26 مهر ماه تا دوم آبان هفته ورزش و تربیت بدنی است، به همین مناسبت پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر با بنیان گذار مدرسه اسکیت تورنادو که یک دهه هشتادی است به گفت و گو نشسته است؛ برای خواندن این گفت وگو همراه ما باشید.

 

لطفا خود را معرفی کنید.

- ریحانه پیلتن هستم متولد1381، دانشجوی تربیت بدنی، مربی اسکیت در دو رشته، اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل. از شش سالگی هم اسکیت و ورزش های مختلف کار می کردم.


 

از زمانی برایمان بگویید که به عنوان مربی شناخته شدید.

- من از سن 16 سالگی مربی گری را شروع کردم و حدود چهار - پنج سال است که سابقه مربی گری دارم و دو سال از مستقل شدن باشگاهم نیز میگذرد.

موسس باشگاه آقای بحرینی هستند و مدیر باشگاه نیز آقای استادزاده هستند و من نیز موسس مدرسه خود هستم، مدرسه اسکیت تورنادو واقع در خیابان سازمانی روبه روی فرمانداری در مدرسه شاهد شهید فهمیده است.

 

تفاوت باشگاه و مدرسه ای که در آن فعالیت می کنید را بیان کنید.

- باشگاه مکانی کاملا متفاوت با مدرسه است، زمانی که شما وارد مدرسه می شوید نمی توانید نام باشگاه را بیاورید چون مکانی فرهنگی است و جزو مدارس است.

باشگاه باید سالن سرپوشیده باشد و کلا زمین هایشان با هم متفاوت است مدرسه کاملا آسفالت است و سرباز است و در فضای باز است اما باشگاه در پیست اسکیت می توانند بچه ها فعالیت کنند.

 

از چند سالگی کودکان می توانند در مدارس یا باشگاه های اسکیت شرکت کنند؟

- از سه سالگی تا هر وقت که بخواهند و محدودیت ندارد. نیازی به نگرانی نیست مربی ها همیشه مراقب کودکان هستند و افراد نیز همیشه از آرنج بند و کف بند و کلاه ایمنی استفاده می کنند.

 

چه مدت از افتتاح مدرسه تان می گذرد؟

- حدودا سه - چهار ماهی می شود، قبل از آن در پیست اسکیت به مدت دو سال فعالیت داشتم و قبل  از آن در مدرسه رئیسی بودیم و آنجا نیز دوسال فعال بودم اما به عنوان کمک مربی و سن 16سالگی در بوشهر مربی گری درجه 3پایه ام را گذراندم.

برج 7 سال قبل نیز درجه 3 تخصصی فری استایل یا حرکت نمایشی را گرفتم و حدود پنج ماه قبل تخصصی اسکیت سرعت را گرفتم و از بچگی بازیکن اسکیت سرعت بوده ام.


چه چیزی باعث شد تا شما به راه اندازی یک مدرسه فکر کنید؟

- ما برای فعالیتمان در پیست باید سانسی می رفتیم و نوبت بندی شده بود بین مربی های مختلف در آنجا در حرفه خود کار می کردند. زمین این پیست جاده سلامت برای بچه های من که برای مسابقات آماده می شدند مناسب نبود و محدودیت مکان و زمان داشتیم جا کم بود و ساعت هم کمتر و این بسیار آزار دهنده بود. هر مربی نهایت یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان برای آموزش داشت که 40 الی50 نفر شاگرد هست که شما نمی توانید به همه خوب آموزش دهید و به این فکر کردم که تاسیس مدرسه جداگانه به نفع همه است.

 

استقبال مردم از مدرسه تان به چه صورت بوده است؟

- خیلی خوب بوده است و بدون تبلیغات حدود 50 نفر در مدرسه تورنادو درحال آموزش هستند. گروه 30 نفره اعزامی تیم های کشوری به مسابقات از رشته و شاخه های مختلف را داریم.

 

از افتخارات خود بگویید.

- از سن 12 سالگی در مسابقات کشوری شرکت می کردم و تا سن 17 سالگی حرفه بازیکنی خودم را ادامه دادم و مسابقات زیادی را شرکت کردم ولی بعد متوجه علاقه ام به مربیگری شدم و برایم بسیار خوش آیند بود که شاگرد های خوبی پرورش دهم و احساس می کردم اینجا بیشتر می توانم خدمت کنم و مفید واقع شوم.

 

از مسابقات بین المللی برایمان بگویید که شرکت در آن چه مراحلی را دارد؟

- سطح بین المللی و لیگ برتر و کشوری بسیار طولانی است و به مرور زمان بچه ها باید چندین مرحله و مسابقه را طی کنند در چندین لیگ باید شرکت کنند و اگر در این مراحل مقام بیاورند اعزام می شوند به تیم ملی  و بچه های ما نیز در حال تلاش برای رسیدن به اهداف خود هستند در ضمن این را اضافه کنم به دلیل شیوع کرونا این مدت مسابقات انجام نمی شده است و اکنون تازه مسابقات شروع شده اند.

 

 

از حرفه و رشته ای که روی آن متمرکز هستید بگویید.

- رشته فری استایل یا حرکات نمایشی در برازجان می شود گفت تا حدودی ناشناخته است و من سعی دارم این رشته را پررنگ کنم همه مردم معمولا اسکیت سرعت را میشناسند برای همین این رشته ناشناخته باقی مانده است و دنیای متفاوتی دارد و باید بگویم خود نیز در مسابقات فری استایل کشوری داوری داشته ام.

 

ریحانه پیلتن تا کجا می خواهد پیش رود؟

- تا سطح های بالا و با هدف پیش می روم و بهتر است بگویم هدف اصلی من ایجاد شادی و نشاط در بین بچه هایی است که به مدرسه می آیند تا ساعاتی را خوش باشند حالاچه این ها کودک باشند و چه بزرگسال برایم مهم نیست؛ برایم این مهم است که شاد باشند و من نیز شاهد اعتماد بنفس و پیشرفتشان در مسابقات کشوری و بین المللی باشم و دوست دارم در آخرین نقطه، شهر برازجان پرافتخار باشد و بدرخشد.

 

در خصوص داوری فوتبالتان نیز برایمان بگویید.

- من از سال 1398 داوری درجه 3 را گرفتم، اما من داور درجه3 کشوری اسکیت، داور درجه 2کشوری فوتبال را دارم و از سن پایین هم داوری را شروع کردم و هم ورزش کردن را و در سطح استان چندین قضاوت داشتم ولی چون بیشترین علاقه ام اسکیت بود بیشتر به اسکیت پرداختم.

 

اسکیت می تواند برای یک ورزشکار منفعت مالی هم داشته باشد؟

- بله چرا که نه حتما دارد، اگر شما واقعا هدف داشته باشید و بتوانید خوب کارکنید و کیفیت کارتان عالی باشد بهترین ها نصیبتان می شود. برای مربی سود خودش را دارد و اگر خوب کارکند قطعا نتیجه اش را خواهد دید اما برای بازیکنانی که می خواهند به سطح بالا برسند من خودم که ورزشکار بوده ام می دانم که تمام هزینه ها با خودمان است و هیچگونه حمایتی نبوده است نه در هیات نه در استان و کشور هیچ حمایتی نیست. ما پیگیری هم کرده ایم اما حمایتی وجود ندارد و ورزشکار باید خودش تلاش کند.

کاش به ورزشکاران توجه بیشتری شود و اسپانسرینگ خیلی مهم است من خود شاهد هستم که هر مسابقه ای بوده است خانواده ها خود حمایت کرده اند و هیچ کس دیگر از بچه ها حمایت نمی کند بچه های ورزشکار ما بسیار مستعد مقام آوری و پیشرفت هستند و گاها بوده اند بچه هایی که در او استعدادی می دیدم اما شرایط مالی اش اجازه شرکت در مسابقات را به او نمیداده خودم به شخصه از او حمایت کرده ام.



آیا اسکیت ورزش پر هزینه ای است؟

- بله، برای قشر ضعیف خیلی سخت است تهیه وسایل این ورزش و قیمت کفشهای اسکیت بین سه تا 10 میلیون تومان است و از سن سه سال به بالا می توانند در کلاس ها شرکت کنند و کفش ها معمولا سه سال کاربرد دارند و می توانند کوچک و بزرگش کنند و باید بگویم که خود وارد کننده انواع کفش های اسکیت برای فروش به علاقه مندان هستم و به صورت نقد و اقساط در اختیارشان قرار می گیرد.

اسکیت های پایه و تخصصی کاملا متفاوت است. خودم که اسکیت سرعت کار می کردم دو - سه سال قبل کفشی گرفتم 40 میلیون تومان و هنوز می توانم از آن استفاده کنم ولی بچه ای که تازه شروع می کند نیاز به این کفش با این قیمت ندارد شاید این کودک علاقه اش را از دست بدهد و شاید هم بخواهد به طور حرفه ای تر ادامه دهد و این به خود کودک بستگی دارد و همه این ها به این بستگی دارد که کودک چه نتیجه ای بگیرد.

گاهی کودک فقط برای تفریح به این حرفه رو می آورد و با کودکی که برای مسابقات مراجعه می کند نمی شود گفت می تواند همان کفش مشترک را داشته باشند بلکه کاملا ممکن است متفاوت باشد.

 

آیا از کودکان کم بضاعت یا طبقه متوسط جامعه که دارای استعداد نیز هستند، حمایت می کنید؟

- بله حتما اگر کودکی استعداد و علاقه دارد حتما او را حمایت خواهیم کرد و به صورت اقساط اسکیت در اختیار او قرار می دهیم.

به شخصه اعلام می کنم خانواده هایی که نیازمند هستند برای فرزندان دارای علاقه و استعداد اسپانسرینگ آن را به عهده می گیرم. تاکنون خانواده های زیادی را داشته ایم که حامیشان بوده ایم.

 

 

حامی شما چه کسی بود؟

- مادرم

 

باشگاه اسکیتی که در آن فعالیت دارید تنها باشگاه اسکیت دشتستان است؟

- بله و این سخت است که یک مکان تنها در اختیار یک نفر باشد برای همین کسی معمولا راغب به این کار نیست.

پیست اسکیت را آقای بحرینی در جاده سلامت با کمک شهرداری افتتاح کردند و بعد شهرداری آن را به هیات داد و هیات نیز آن را در اختیار مربیان به صورت  نوبتی قرار داد و بعد نیز به مزایده گذاشته شد تا در آمدی کسب شود.

 

سخن پایانی:

- از آقای شاکر شکیبا متشکرم که باعث شدند این گفتگو شکل بگیرد و بعد از آن از شما و تیم حرفه ای پایگاه خبری اتحاد خبر بابت دعوتتان بسیار تشکر می کنم و از آقای استاد زاده نیز متشکرم بابت زحماتی که برای اسکیت استان کشیده اند و به خانواده ها توصیه می کنم که اگر می خواهند ورزشی برای بچه هایشان انتخاب کنند اسکیت را حتما امتحان کنند.




کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...