امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 ارديبهشت 1402 - 09:29
معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر:

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در راستای احیا واحدهای تولیدی راکد بعنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم پارسال ۱۰۶ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان احیا شد. علی باستین روز یکشنبه در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی استان بوشهر افزود: با احیا این شمار واحدهای تولیدی راکد در استان زمینه اشتغال یکهزار و...

اتحادخبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در راستای احیا واحدهای تولیدی راکد بعنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم پارسال ۱۰۶ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان احیا شد.

 

 

به گزارش ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی استان بوشهر افزود: با احیا این شمار واحدهای تولیدی راکد در استان زمینه اشتغال یکهزار و ۴۲۶ نفر در کارگاه‌های مختلف صنعتی استان فراهم شد.

وی ادامه داد: با احیاِ واحدهای راکد جایگاه و رتبه استان از ۲۶ در سال ۱۴۰۰ به رتبه هفت درسال گذشته ارتقا یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: امسال نیز از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر،۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی و افزایش ظرفیت صنایع و رفع مشکلات این حوزه پرداخت می‌شود.

باستین ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان یاد شده بر اساس مصوبه هیات دولت از منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و به صورت تسهیلات اعتباری در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع قرار می‌گیرد.

وی در خصوص حمایت از تولید اظهار کرد: سال گذشته با افزایش ظرفیت اسمی ۵۷۸ واحد تولیدی استان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و ایجاد ۲هزار و چهار فرصت شغلی جدید رتبه استان در این بخش از ۱۰ به رتبه اول ارتقا یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به بهره‌برداری ۳۶۷ پروژه تولیدی در این استان گفت: ۱۶ مجتمع پرورش ماهی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان با ۱۱ هزار تن تولید ماهی در قفس هدف گذاری شده است.

باستین گفت: درحالی که سال گذشته هیچ عرصه جدیدی به سطح زیر کشت میگو در استان اضافه نشد اما با افزایش واحد راندمان بهره وری میزان تولید از ۲۸ به ۳۹ هزار تن افزایش یافت.

 

اشتغال ۳۰ هزار نفر در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تعهد اشتغال این استان در سال گذشته ۲۱هزار و ۶۷۴ نفر بود که با ۱۴۱ درصد تحقق تعهد اشتغال این رقم به ۳۰ هزار و ۵۶۹ نفر افزایش یافته است.

باستین با اشاره به اینکه شهرستان‌های دیر با ۱۱۳ درصد، بوشهر با ۱۱۰ درصد و گناوه با ۱۰۶ درصد بیشترین تحقق اشتغال استان را داشته‌اند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان بوشهر به لحاظ راستی آزمایی صحت اشتغال ایجاد شده رتبه ۲ کشور را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی که بیانگر شرایط فضای کسب و کار است در استان بوشهر از ۳۹ درصد در زمستان ۱۴۰۰ با ۹ درصد افزایش به ۳۹.۹ درصد در زمستان ۱۴۰۱ افزایش یافت.

باستین در خصوص نسبت اشتغال استان بوشهر در سال گذشته افزود: نسبت اشتغال در استان بوشهر از ۳۵.۵ به ۳۷ درصد و نرخ بیکاری نیز از ۹.۹ با ۲ درصد کاهش به ۷.۳ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: امروز نرخ تورم در استان بوشهر ۴۳.۳ درصد و رتبه استان نیز از ۱۵ به ۲ رسیده و این بیانگر کنترل نرخ تورم در استان است.

باستین اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد عوامل موثر بر نرخ تورم مبتنی بر تصمیمات ملی و فراملی و از دست مسئولان استانی خارج است و وظیفه ما تدوین برنامه برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم است.

وی با اشاره به جهش صادرات در استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲۷ میلیون و۳۸۷هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار از مبادی مختلف استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد نسبت رشد نشان می‌دهد.

باستین عمده کالاهای صادراتی استان بوشهر را شامل مواد پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، ماهی، میگو سبزی و صیفی‌جات عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این مدت ۶۳۷هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار واردات انجام شده که ازنظر وزنی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد افزایش یافته است.

باستین ادامه داد: درآمد حاصل از صادرات سال گذشته گمرکات هفت هزار و ۷۳۸ ملیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۳۶ درصد افزایش درآمد نشان می‌دهد.

افتتاح و اجرای ۲۳۱ پروژه اقتصادی در استان بوشهر

وی گفت: از ۲۳۱ پروژه اقتصادی همزمان با هفته دولت سال گذشته ۳۹ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۱۸ میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و۵۱۳ نفر افتتاح وعملیات اجرایی ۵۴ طرح با ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش‌بینی ۹ هزار نفر فرصت شغلی در استان آغاز شد.

باستین یادآور شد: همچنین در دهه فجر ۹۶ طرح با ۸۷هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۰هزار و ۸۲۰ نفر افتتاح و ۴۲ پروژه با هفت هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیز اجرایی شد.

 

 

باستین اظهار کرد: حاصل این افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این بود که استان بوشهرسال گذشته در بخش سرمایه گذاری ریالی و ارزی به ترتیب رتبه‌های دوم و اول کشور را از آن خود کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تصویب ۲۰هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها برای طرح‌های تولیدی استان از جمله مصوبه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان است که به زودی ابلاغ می‌شود.

تصویب ۲۶ تفاهم نامه در سفر رئیس جمهور

باستین یادآور شد: تصویب ۲۶ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در قالب ۱۱۱طرح به ارزش ۹۹۵ هزار میلیارد تومان از دیگر مصوبه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

به گفته باستین با این حجم از سرمایه‌گذاری حداقل برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی شده و با این وضعیت جهش خوبی در تولید و اشتغال فراهم می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و یکهزار و ۱۴۲میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در استان بوشهر به یکهزار ۹۳۰ نفر پرداخت شده است.

باستین گفت: نصب یک دستگاه ایکس ری کامیونی در بندر دیر با مشارکت بخش خصوصی از جمله مهمترین اقدامات استان بوشهر در سال گذشته است که با نصب این دستگاه بسیاری از مشکلات استان در زمینه صادرات به کشور قطر برطرف شد.

وی گرفتن مجوز تامین ۸۰ درصد سوخت یارانه‌ای کشتی‌های گردشگری را از دیگر اقدامات مهم استان در راستای تقویت صنعت گردشگری دریایی در استان بوشهر عنوان کرد.

باستین یادآور شد: ساخت پایانه و اسکله مسافربری بوشهر، ساماندهی و بهسازی بندر دیر شامل احداث چهار پست رمپ لندیکرافت و احداث پایانه بندری، توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای قطر، عمان، بنگلادش و آفریقای جنوبی از دیگر اقدام‌های مهم استان بوشهر در زمینه تقویت مناسبات منطقه ای است.

وی با اشاره به بهبود روابط سیاسی ایران و عربستان گفت: تلاش می‌شود با استفاده از این ظرفیت یکی از بنادر استان بعنوان مبدا صادراتی به عربستان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر این استان را قطب تولید محصولات پتروشیمی کشور دانست و افزود: ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود و ایجاد زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی در استان در اولویت قرار دارد.

 

 

باستین در خصوص منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: با توجه به تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر، باید هیات مدیره آن تعیین شود که هم اکنون مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر برای تعیین کاربری‌های مختلف صنعتی و تجاری در منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲ تا ۳ ماه آینده مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر تکمیل و متناسب با آن زیرساخت‌های لازم با هدایت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شود تا واحدهای مورد نظر در آن مستقر شود.

باستین انتقال کالا به انبارهای منطقه ویژه، انتقال پرونده مالیاتی صنایع بزرگ به استان، صادرات ۵۰ هزار تن خرما در مقابل واردات میوه‌های گرمسیری، حمایت و پرداخت تسهیلات به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بهبود فضای کسب و کار را از جمله برنامه‌های استان در سالجاری عنوان کرد.

وی در خصوص نمایشگاه اکسپو گفت: براساس تصمیم گیری انجام شده فعالان صنایع دستی هزینه‌ای بابت غرفه پرداخت نمی‌کنند و همچنین ۵۰ درصد هزینه غرفه های سایر صنایع نیز از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.

باستین با اشاره به ایجاد یک هاپ صادراتی تولیدات در استان بوشهر گفت: امسال در راستای حمایت ار کالاهای صادرات محور استان یک هاپ صادراتی تولیدات استان راه اندازی تا به این صورت زمینه صادرات محصولات مزیتی استان و سایر استان‌های دیگر به کشورهای همسایه فراهم شود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...