امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 اسفند 1400 - 17:20
رئیس شورای شهر برازجان:

اتحادخبر- ساناز دانشگر: رئیس شورای شهر برازجان در نشست با اصحاب رسانه و فعالان مدنی گفت: به شهردار فعلی رای نداده ام ولی او را حمایت می کنیم. ارسطو قائدی همچنین گفت: از دوستانی که از صبح تا عصر در فضای مجازی می نویسند انتقاد دارم. الان فضایی ایجاد شده که حضور یابند؛ به عنوان رئیس شورای شهر برازجان فضای حقیقی را می پسندم و...

اتحادخبر- ساناز دانشگر:  نشست خبری رئیس شورای شهر برازجان با اصحاب رسانه و برخی فعالان مدنی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، رئیس شورای شهر برازجان صبح شانزدهم اسفند ماه در نشست با اصحاب رسانه و فعالان مدنی گفت: به شهردار فعلی رای نداده ام ولی او را حمایت می کنیم. ارسطو قائدی همچنین گفت: از دوستانی که از صبح تا عصر در فضای مجازی می نویسند انتقاد دارم. الان فضایی ایجاد شده که حضور یابند؛ به عنوان رئیس شورای شهر برازجان فضای حقیقی را می پسندم و جوابگوی هیچکس در فضای مجازی نبوده و نخواهم بود.

۲۶۹ میلیارد بودجه سال ۱۴۰۱
ارسطو قائدی اظهار کرد: مهم ترین کار شورا بستن بودجه شهرداری است تا خدمات خوبی به شهر ارائه دهد. امسال سعی کردیم بودجه نسبتاً قوی برای سال ۱۴۰۱ ارائه بدهیم. در همین راستا هر روز جلسات شش ساعته داشته ایم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم بودجه را تنظیم کنیم.
وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورا که در صحن علنی اعلام شد ۲۵۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن جاری و ۵۰ درصد عمرانی بود. و با توجه به توانمندی شهرداری و نیازمندی شهر، بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۶۹ میلیارد تومان افزایش یافت که بودجه جاری ۱۲۰ میلیارد، بودجه عمرانی و خدمات شهری ۱۴۹ میلیارد که ۴۵درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی است.
قائدی افزود: اجرای پروژه های شاخص و انجام کارهای  بزرگ در چهار سال خدمت، سیاست شورای ششم در خصوص بودجه است.



شهر رنگ و بوی عید ندارد
یکی از فعالان محیط زیست به وضعیت شهر در استقبال از نوروز اعتراض کرد و گفت: اگر به پیشواز محرم می رفتیم خیلی بهتر از آن بود که به پیشواز نوروز رفته‌ایم؛ شهر رنگ و بویی از نوروز ندارد که مصداق شعر "همه در  فکر نوروزند و ما در مات یاریم، محرم صد شرف دارد به این عیدی که ما داریم" است.
مهدی زنده باد با بیان اینکه باید سایت پسماند از ورودی برازجان جابجا شود، افزود: الان ایستگاه‌های تفکیک زباله در شهر جمع‌آوری، دفن زباله سنتی، وضعیت فاضلاب افتضاح، پسماند و نخاله‌ها فاجعه و بسته‌های تشویقی در حوزه پسماند تعطیل شده اند.

اقدامات شهرداری برای نوروز مثل همیشه است
قایدی در پاسخ به اظهارات فعال محیط زیست گفت: اقدامات شهرداری برای نوروز مثل همیشه است ؛ درست است که سطح توقع ما بالاتر رفته اما شهرداری در حال آماده سازی شهر برای نوروز است.
وی ادامه داد: جابجایی پسماند باید در دستور شهرداری قرار گیرد و همچنین در خصوص نخاله‌ها پیگیر هستیم و درباره فاضلاب با وجود اینکه مربوط به آب و فاضلاب است اما پیگیری خواهیم کرد هر چه شهرداری در توان داشته باشد انجام خواهد داد.



رسانه ها در نقد سازنده پویاتر باشند
قائدی افزود: مطبوعات یار ما هستند؛ تا زمانی که رئیس هستم انتقادها را می پذیرم و هر جا نیاز به اصلاح باشد طبق قانون انجام خواهم داد و بخاطر خوشایند بعضی‌ها کاری را انجام نخواهم داد و از مطبوعات انتطار داریم نقد سازنده و نقدی که باعث رشد شهر و تلاش مسئولین شود، مطرح کنند.
وی ادامه داد: از شهروندان می خواهم خانه‌هایشان را که نوسازی و بهسازی می کنند، نخاله‌های ساختمانی را در دره ها نریزند.

اسکان مسافران نوروزی بستگی به تصمیم ستاد کرونا دارد
رئیس شورای شهر برازجان در پاسخ به سوالات یکی ار خبرنگاران در خصوص مسافران نوروزی گفت: برای اسکان مسافران نوروزی با آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که بسته به تصمیم ستادکرونا است. همچنین همانند سال گذشته اسکان مسافران در پارک به دلیل کرونا ممنوع است.
وی افزود: در بحث حمل و نقل عمومی، تاکسی دارانی که وسیله نقلیه آن‌ها فرسوده شده است، می‌توانند با دریافت تسهیلات ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومانی، وسیله نقلیه خود را تعویض یا تعمیر کنند.


ایجاد نشاط با بهسازی و اتمام پارک‌ها
قائدی با تاکید بر ضرورت افزایش نشاط شهری گفت: در بودجه ۱۴۰۱ بهسازی چند میدان سطح شهر و بوستان‌های محله‌ای مثل بوستان کشتکار و دانش‌آموز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه توسعه مناطق کم برخوردار از اولویت شورای شهر است، ادامه داد: عملیات احداث بوستان دستغیب در منطقه کم برخوردار شهر به پایان رسیده است.



گزارش مالی ماهانه شهرداری به شورا
قائدی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص گزارش مالی شهرداری گفت: شهرداری ماهانه گزارش مالی به شورای شهر ارائه می دهد و همچنین یک شهر پویا باید میزی داشته باشد که در سال ۱۴۰۱ سه میلیارد تومان بودجه در این خصوص اختصاص یافته است.

 

اعلام نتیجه شکایت عضو شورا

وی ادامه داد: یکی از اعضای شورا به عنوان یک شهروند در خصوص انتخاب شهردار توسط اعضای شهر شکایت کرده است که در چارچوب قانون جواب آن واصل شده که به زودی  در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

پروژه های شاخص ۱۴۰۱

قائدی در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد خبر در خصوص شاخص‌ترین عملکرد شورای ششم گفت: چون وسط سال شورا را تحویل گرفته‌ایم و به دلیل انتخاب چند شهردار و مشکلاتی که وجود داشت نمی توان به یک پروژه شاخصی اشاره کرد اما بوستان دستغیب جزء پروژه‌های خوبی بود که اتمام یافت.

وی افزود: زیرسازی و آسفالت سطح شهر با مبلغ ۱۵ میلیارد (سه میلیارد مناطق کم برخوردار)، احداث پیاده راه سلامت شمالی (مجاهد تا شهدای گمنام)، تکمیل سالن همایش شهرداری با مبلغ شش میلیارد، تعویض پل والفجر، اجرای گذر ۲۸ متری شمال دره آردو، ادامه خضر تا ورودی به شهر برازجان از سمت بوشهر، اجرای دیوار حفاظتی مدرسه وحدت، ممیزی املاک، اصلاح بلوار شهید مزارعی تا استادیوم ورزشی، مسقف نمودن بازار روز، احداث ساختمان شورا، بازگشایی گذر دلگشا از شاخص‌ترین پروژه‌های ۱۴۰۱ است.



باید به شهردار جدید فرصت داد
وی در اعتراض یکی از فعالان مدنی به عملکرد شهردار گفت: نباید از آقای قدوسی شهردار برازجان انتظار داشت در دو ماه شهر را گل و بلبل کند؛ بعد از شش ماه اگر اقدامات قابل قبولی نداشته باشد بنده اولین شخصی هستم که مقابل شهردار می‌ایستم.
قائدی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ اگر اقدامات قابل توجه‌ای انجام نگیرد از اواخر ماه دوم سال از منتقدین وی خواهم بود که یکی از موارد مهم نیز بازگشایی دلگشا و آخر خضر باید از اولویت‌های شهرداری باشد.

به شهردار فعلی رای نداده ام ولی او را حمایت می کنیم
وی افزود: محکم و کامل پشت شهردار ایستاده‌ایم و از او حمایت می‌کنیم و در چارچوب قانون هر کاری که برای شهر لازم باشد انجام خواهیم داد.

قائدی تاکید کرد: به آقای قدوسی رای نداده ام اما الان در راستای توسعه شهر از هیچ همکاری  و حمایتی دریغ نخواهم کرد.

بی عدالتی در تخصیص بودجه ورزشی نیست
قائدی در خصوص سوال دیگر اتحادخبر درخصوص بی عدالتی در تخصیص بودجه ورزشی بیان کرد: در ساز و کاری تعیین شده، درخواست‌های ورزشی که به شهرداری تحویل داده شده است، ابتدا در کمیسیون ورزش شورا بررسی و سپس در صحن شورا بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: چند تیم شاخص مثل ستارگان دشتستان در سال ۹۹ مبلغ ۲۰۰ میلیون و  در سال جاری۳۰۰ میلیون، پرسپولیس برازجان ۵۰۰ میلیون و باشگاه پارس در سال 99 مبلغ  ۵۰ میلیون و در سال جاری ۱۰۰ میلیون کمک شده است. البته باید به اینکه نکته توجه داشته باشیم قراردادهایی در تیم‌های پرسپولیس و ستارگان بسته می شود متفاوت با پارس است به همین دلیل مبالغ کمکی نیز متفاوت است.
قائدی افزود: در سال ۱۴۰۱ تا آنجایی که توان شورای اسلامی و شهرداری برازجان باشد در بخش ورزش کمک خواهیم کرد؛ هر تیمی در همین سطح باشد به آن ها نیز کمک خواهیم کرد و هیئت ورزشی نبوده به شورا بیاید و دست خالی برود.

پیگیر هستیم حاشیه نشین‌ها جزئی از شهر شوند
قائدی بیان کرد: پیگیر هستیم تا مناطق حاشیه شهر مثل آخر آبرسانی و والفجر که سند مالکیت ندارند به عنوان شهرک یا محلات ملحق شده به شهر قرار گیرند تا بتوانیم به این قسمت‌ها نیز خدمات ارائه بدهیم.

مشورت می گیرم اما هیچ وقت به اجبار کاری انجام نمی دهم
وی ادامه داد: شهرداری به ویژه در حوزه کارگری کمبود شدید نیرو دارد که باید شهردار همت کند و مجوز بکارگیری نیروی جدید بگیرد‌.
قائدی افزود: تا الان در تصمیمات شورایی‌ام کسی تلفن نکرده است و بخواهد به اجبار کاری انجام بدهم، همیشه در تصمیماتم مشورت می گیرم؛ وقتی تصمیمی قرار است گرفته شود با افراد صاحب نظر مشورت می گیرم.
وی در ادامه بیان کرد: در بحران‌های سطح شهر، بسیج و سپاه تنها ارگان‌هایی هستند که ۲۴ ساعته در کنار شهرداری و شورا  قرار دارند که جای تقدیر دارد.

۴۶ جلسه و ۲۸۸ مصوبه شورای اسلامی شهر برازجان در سال ۱۴۰۰
در پایان رئیس شورای شهر برازجان ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه و حضور فعالان مدنی گفت : در سال ۱۴۰۰ شورای شهر برازجان ۴۶ بار جلسه با ۲۸۸ مصوبه داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌ها عمرانی را کم کرده‌ اما کیفیت کار را بالا برده‌ایم، ادامه داد: حمایت از نویسندگان، بازنشستگان آموزش و پرورش، ایجاد پویش ۴۸۴۸ برای پاسخگویی به مردم،  نصب بیلبورد شهدا در ورودی شهر از دیگر اقدامات شورا است.

 

 












کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1400/12/17 - 11:38
0
0
شکر نعمت ،نعمتت افزون کند.
قدر این گوهر را بدانید که این آقای مسئول دلسوز، چقدر می تواند گره کور این شهر را باز کند.
هرکس مشکلی داره کتباً و حضوراً پیش خود رئیس شورا مراجعه کند و پاسخ بگیره،
شایعه را دشمن می سازد و منافق نشر میده و احمق باور میکنه.
1400/12/17 - 08:11
0
1
آقای ارسطو قائدی رئیس محترم شورا :
شما که می گوئید به شهردار جدید رای نداده و نمی دهم ، باید خدمتتان عرض کنم که شما و اعضای شورا در انتخاب آقایان بهزاد احمدی فرد و مرتضی قدوسی نقشی نداشته اید و جای دیگر برایتان تصمیم گرفته اند ....
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...