امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 26 اسفند 1402 - 23:40
آغاز بیست و ششمین سال انتشار اتحاد جنوب

اتحاد خبر- اکبر صابری: 26 اسفندماه 1377 بود که اولین شماره هفته نامه اتحاد جنوب به عنوان اولین نشریه رسمی شهرستان دشتستان در میان شور و شوق و البته همکاری و همدلی صمیمانه اهل قلم شهرستان دشتستان منتشر و روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت. از آن روز تاریخی دقیقا ربع قرن می گذرد و اکنون اتحاد جنوب سال بیست و ششم فعالیت خود را آغاز می‌نماید....

ورود اتحاد جنوب به ربع قرن دوم فعالیت

اکبر صابری:

 

26 اسفندماه 1377 بود که اولین شماره هفته نامه اتحاد جنوب به عنوان اولین نشریه رسمی و مجوز دار شهرستان دشتستان در میان شور و شوق و البته همکاری و همدلی صمیمانه اهل قلم شهر برازجان و شهرستان دشتستان منتشر و روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

 

در آن سالها خلا یک نشریه رسمی مجوز دار در شهرستان بسیار احساس می شد و در حالی که حدود پنج - شش نشریه در مرکز استان منتشر می شد ولی هیچ نشریه رسمی در هیچ یک از شهرستان های استان بوشهر وجود نداشت. اتحاد جنوب اولین نشریه ای بود که در یکی از شهرستان ها و خارج از مرکز استان به چاپ می رسید.

 

از آن روز تاریخی دقیقا ربع قرن می گذرد و اکنون اتحاد جنوب در آستانه نوروز و با انتشار ویژه نامه نوروزی 1403 اولین شماره سال بیست و ششم و ربع قرن دوم فعالیت خود را آغاز می‌نماید.

 

سپاسگزارم از عزیزانی که 25 سال پیش تاکنون هر یک در مقطعی و برخی عزیزان ثابت قدم از شماره اول تاکنون در اتحاد جنوب قلم زدند و همت نمودند تا اولین نشریه شهرستان بزرگ دشتستان متولد و منتشر شود.



زنده یاد علی پیرمرادی، زنده یاد محمدجواد فخرایی، زنده یاد حاج ماشاءالله کازرونی، مهندس قدرت مظاهری، حاج سید اسماعیل حسینی نژاد، کرامت الله قاسمی، علی مقصودی، غلامرضا راستان، محمد عابدی، حاج خداکرم یزدان پناه، استاد محمد غلامی، فرزاد شجاع، عبدالمجید قمیصی، مهناز دانش پژوه، زنده یاد محمد لاردشتی و... از جمله همکاران شماره های ابتدایی اتحاد جنوب بودند. 

 

به مرور و با تثبیت انتشار هفته نامه اتحاد جنوب بزرگان دیگری از اهالی فضل و دانش و قلم به خیل عظیم نویسندگان و همکاران اتحاد جنوب پیوستند که از آن جمله: زنده یاد استاد حسن انصاری، زنده یاد استاد سروش اتابک زاده، زنده یاد میترا انبارکی و آقایان و خانم ها دکتر سید محمد مهدی جعفری، دکتر هیبت الله مالکی، دکتر عبدالرسول خیراندیش، دکتر داریوش اکبرزاده، احمد فکراندیش، خدیجه جوکار برازجانی، شهرام قلی زاده، روزبه آموزگار، اسماعیل قلی زاده، حسین برازجانی، اسفندیار فتحی، عبدالخالق عبدالهی، اسکندر میگلی نژاد، سید حسن لواسانی فرد،  اسماعیل حسام مقدم، مهدیه امیری، فریده فهیمی، قاسم تنگسیرنژاد، حسین جعفری، سیدباقر موسوی (سعدآباد)، فتح اله قاسمی(آبپخش)، اکبر بحرانی، علی یزدان پناه، حسین روئین تن، فرج الله گرمسیری، ارسلان متوسلی، جابر پورمند، حسن عباسی، اصغر شعبانی، محمدحسین زاهدی فرد، محمدرضا کمالی نژاد، سهراب باقری، حمزه زارعی، رضوان عزیزی، محمدحسین انصاری نژاد، رضا شبانکاره، زهره عرب، ساناز دانشگر، ناهید کشتکار، مهرناز قنبری و ده ها هم استانی صاحب نظر و اهل قلم چرخ انتشار اتحاد جنوب را چرخاندند تا اینک که این نشریه به عنوان یکی از قدیمی ترین نشریات استان بوشهر در عرصه رسانه بدرخشد.

 

اکنون نیز این نشریه در کنار چاپ هفتگی با اخبار برخط پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر و بیش از 70 کانال اطلاع رسانی در فضای مجازی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های استان بوشهر باشد. 

 

اتحاد جنوب اکنون در آغاز ربع قرن دوم فعالیت خود با نظم انتشار 100 درصدی و تولید مطالب و مقالات تولیدی و اختصاصی سعی دارد همچنان تا آنجا که ممکن است صدای مردم باشد.

 

در پایان تشکر می کنم از همکاران عزیزی که اکنون در انتشار اتحاد جنوب ما را صمیمانه همراهی و مساعدت می نمایند. همکاران عزیزم خانم ها و آقایان محمدرضا صابری، احمد خواجه حسنی، قدرت مظاهری، امید دریسی، فریده فهیمی، فریبا جلالیان، شاکر شکیبا، دکتر اصغر علی خانی، صدف ابوالفتحی، زینب رنج کش، سعیده دشتی، فریبا دشتی، نرگس شهریاری، سهیلا شعبانی، علیرضا باباعلی، مسعود آتشی، احمد خادم زاده، علی زیارتی، حسین برازجانی، فرج اله گرمسیری نژاد، حبیب اله نعمتی زیارتی و بسیاری از دوستان و همراهان عزیز اتحاد جنوب و اتحاد خبر در سرویس های خبر، عکس، شعر، ادبیات داستانی، سیاست، جامعه، ورزش، گزارش و گفتگو در سال 402 که تولید محتواهای اختصاصی و ارزشمندی برای مخاطبان عزیز اتحاد جنوب و اتحاد خبر داشتند.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1402/12/28 - 14:01
0
0
ارزش یک رسانه نه به مردمی بودن نه قدمت نه ابزار حکومت بودن هست.
بلکه بداند کجای تاربخ ایستاده است.
1402/12/28 - 12:33
0
2
دشتستون ... دشتستون بزرگ ... برازجون ... خیابون بیمارستان ... شازده ابراهیم ... منابع ... پشتکوه ... دژ ... بوی تند قلیون و تنباکو تو گذرای قدیمی ... چای زعفرونی توی استکانای کمرباریک خونه ی بی بی ... لهجه ی شیرین دی ها وقت صدا زدن بچه ها برای چاس ... آوای غریب فایز تو کوچه های آشنا ... خنکای قدم زنی تو بازار سرپوشیده و چشم تو چشم شدن یه باره با یه آشنای دور ... گرمبه و غر و تراق و شرشر بارون و سیل تو دره ی آردو ... نگاهای مهربون ... لبخندای عاشقونه و پرمعنا ... خارک، رطب، دمباز، خرما و ارده ... جای خالی کتابخونه ی علی آقای پیرمرادی ... ورق بازی، پیسوندن، بر زدن، تقه کردن و بام دادن ... تکچرخ زدن جلوی مدرسه ی دخترونه ... موتوربگیرو ... فراشبندی و آتشی و اتابک زاده و کازرونی و کمالی ... و ... و صابری و اتحاد جنوبش ... و اتحاد جنوب همه مون ... با همه ی اینا زمستونو سر میکنم ... باهاشون خستگی مو در میکنم ...
سپاس فراوون از حاجی عزیز و تیم عالی اتحاد ... نیم قرنه و یه قرنه بشید ایشالا ...
پاسخ: سپاس جناب مهندس مظاهری ارجمند
رفیق و همراه شماره اول اتحاد جنوب تاکنون
مرد هنر و ادب و معرفت. درودهای بی شمار به خودت و قلم بی مانند جنابعالی
1402/12/27 - 22:22
0
2
نام اتحاد جنوب برای همیشه بر تارک تاریخ و فرهنگ استان بوشهر خواهد درخشید بیست و پنجمین سال انتشار این نشریه وزین را به آقایان صابری و همه دست اندرکاران تبریک میگم
پاسخ: سپاس فراوان از جنابعالی که همواره از نویسندگان و حامیان و مشوقان اتحاد جنوب بوده اید.
1402/12/27 - 14:30
0
1
عرض شادباش و خداقوت خدمت حاج اکبر صابری بزرگوار و اقا محمدرضا صابری و همه کسانی که در این سال ها هفته نامه وزین اتحادجنوب را همراهی کردند. راهتان ادامه دار و قلمتان در راستاب عدالت و حق باد. همواره بدرخشید.
پاسخ: درود و سپاس از سالها همراهی و همکاری سرکار عالی با مجموعه اتحاد جنوب و اتحاد خبر
به نام خداوند دانا و توانا
ضمن عرض ادب و خداقوت محضر تمامی دست اندرکاران و فرهیختگان ارجمندی که در طول سالیان متمادی همت به توسعه فرهنگ گماشته و در هفته نامه و سایت وزین اتحادجنوب و اتحاد خبر تلاش و شاهد قلم فرسایی آنان بودیم.
محصول و ثمره تراوش ذهنی، اندیشه و تفکر و دانش شما عزیزان در بستر تشنه فرهنگ و آداب و .... شهرستان دشتستان و استان بوشهر، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، توسعه فرهنگی، اقناع افکار عمومی و .... است که مصداق این ادعا، رضایتمندی عمومی جامعه فرهنگ و ادبا از این پایگاه خبری تحلیلی و بعد و وسعت رسانه ای آن است.
بسیار خرسندم که حسب شغل، علاقه وافر، احساس مسئولیت و تعهد به ضرورت توسعه فرهنگی و افزایش سطح آگاهی جامعه، بیش از 20 سال است که بصورت مستقیم و روزانه با شما عزیزان در ارتباط و تبادل خبر و اطلاعات و ... هستم.
ضرورت جامعه امروز ما توسعه فرهنگی است. زیرا توسعه فرهنگی و آگاهی بخشی زیربنا و شالوده سایر توسعه هاست.تولید، ایجاد،گسترش و نهادینه نمودن مقوله ها و مولفه های فرهنگی کار بسیار پرزحمت و زمان بری است لیکن شماها در این پایگاه خبری با تلاش شبانه روزی، زحمات صادقانه و همت بی منت خویش، دین و تعهد خود را به جامعه به خوبی ادا نموده اید. خداقوت و سپاس بیکران.
پاسخ: درود به جنابعالی که همیشه یک روابط عمومی فعال و پویا و از حامیان رسانه و همکار خوب آن ها بوده اید.
1402/12/27 - 07:57
0
3
سلام . صمیمانه از سالها تلاش جنابعالی و همکاران محترم در هفته نامه اتحاد جنوب تشکر میکنم . اتحاد جنوب برای بچه های ورزش شهرستان همیشه یک پایگاه مهم و تاثیرگذار بوده است . خبرهای نو و جدید،گفت و گو و مصاحبه های کوتاه و طولانی و نقدهای سازنده در سالهای اخیر در اتحاد جنوب تا حدود زیادی به رفع مشکلات ورزش کمک کرده است. دم همه ی بچه های اتحاد جنوب گرم.
پاسخ: درود و تشکر از سالها همراهی جنابعالی با سرویس ورزش اتحاد جنوب و اتحاد خبر
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...