کد خبر: 98786 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 تير 1397 - 16:13
برگزاری سمینار دو روزه کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان در وحدتیه +تصاویر

اتحاد خبر: سمینار دو روزه کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان در شهر وحدتیه برگزار گردید.

اتحاد خبر-زهره عرب: سمینار دو روزه کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان با همت موسسه اندیشه موفق پردیس و همکاری شهرداری و شورای شهر وحدتیه و آموزشگاه نشاط در کانون پرورش فکری شهر وحدتیه برگزار گردید.

به گزارش «اتحاد خبر»، سخنران این همایش، استاد ابوالقاسم صیادی اظهار داشت: فرآیند پرخاشگری قبل از تولد تولد و بعد از تولد هر انسانی رخ می‌دهد. نحوه به دنیا آمدن فرزند در مرحله تولد کودک در میزان پرخاشگری او موثر است.


این مدرس و روانشناس عنوان کرد: از آغاز تولد تا سن دو سالگی احساسات کودک فقط رشد می کند و فقط از طریق احساس درد می کند، وقتی حس درونی کودک را از او سلب می کنید پس در بزرگسالی دچار آسیب روحی شدید می شود.

وی ادامه داد: کودک خودش را در آینه چشم والدین می بیند، الگوی رفتاری فرزندان مستقیما پدر و مادرها هستند. بنابراین نوازش و عطوفت والدین نسبت به فرزندان خود باعث آرامش و امنیت روحی و روانی فرزند می شود.



صیادی تاکید کرد: اگر والدین حس و ادراک فرزندان خود را در کودکی سرکوب کنند این فرزندان در آینده که به سنین بیشتر می رسند دچار خشم و پرخاشگری خواهند گردید.

وی علت پرخاشگری فرزندان را بی توجهی والدین نسبت به آنها دانست و تصریح کرد: پس باید مراقب باشیم که نسلی را تربیت کنیم که سرشار از عشق و موفقیت و نشاط باشند.



ابوالقاسم صیادی، مدرس سمینار کنترل خشم و پرخاشگری خاطرنشان کرد: والدین به علت نگرانی از قضاوت اطرافیان فرزندان خود را وادار به انجام کار و رفتاری می کنند که فرزندان دوست ندارند و این امر عامل بروز پرخاشگری می شود. پس برای اینکه فرزندی به دور از خشم و پرخاشگری داشته باشیم باید در خود تغییراتی ایجاد کنیم و در هر شرایط سنی که هستیم تغییرات را از خود شروع کنیم.






وی با اشاره به اینکه پرخاشگری نتیجه یک خشم نهفته در فرد است، گفت: بخش عظیم تعادل روانی کودک به تعادل روانی والدین برمی گردد. نوع تعامل و رفتار والدین با فرزندان، مستقیما در ساختن آینده آنان موثر است. پس والدین باید توجه کنند که نسل جدید باید نسلی باشد که درونش پر از عشق و موفقیت و نشاط باشد.

صیادی اضافه کرد: زندگی تنها و تنها با اندیشه ما تغییر می کند و هر انسانی خود مسئول زندگی خودش است.

گفتنی است، بانو زهرا بوستانی،  مجری، صداپیشه و بازیگر دشتستانی اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98786