کد خبر: 98658 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 تير 1397 - 10:56
امام جمعه بوشهر:
زمینه رفع مشکلات صیادان استان بوشهر فراهم شود

اتحاد خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار حمایت از جامعه صیادی شد و گفت: زمینه رفع مشکلات صیادان استان بوشهر فراهم شود.

اتحاد خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار حمایت از جامعه صیادی شد و گفت: زمینه رفع مشکلات صیادان استان بوشهر فراهم شود.

بوشر

به گزارش مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در دیدار معاون صید شیلات ایران و مسئولان شیلات استان بوشهر اظهار داشت: دریا نعمتی بزرگ برای هر کشوری محسوب می‌شود و کشورها از این نعمت بزرگ بهره‌مند است.

 

وی با بیان اینکه همجواری با دریا زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت و افزایش ثروت است، خاطرنشان کرد: دریا در هندسه جغرافیای پیشرفت یک ظرفیت فوق العاده استراتژیک است و همه کشورها از دیرباز به دنبال دسترسی به دریا بوده‌اند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به برخورداری ایران از نعمت دریا در شمال و جنوب کشور، تصریح کرد: تاکنون به خوبی از نعمت دریا برای تولید ثروت، رشد نرخ توسعه و تولید ناخالص ملی استفاده مناسبی صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح خوبی برای مدیریت دریا در کشور نداشته‌ایم، اضافه کرد: باید تدابیر اساسی برای استفاده مناسب از اقتصاد کرانه‌ای و بهره‌مدی از ظرفیت دریا داشته باشیم.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آینده جهان از آن کشورهایی است که مدیریت بهتری در عرصه دریا داشته باشند، ادامه داد: در صورتی که بتوانیم آبراه‌های ملی و بین المللی را به شکل صحیح مدیریت کنیم زمینه‌ساز اقتدار ملی و بین‌المللی خواهیم شد.

 

وی خواستار حرکت به سمت استفاده اقتصاد استراتژیک از دریا شد و افزود: حفاظت از دریا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نگاه‌ها به دریا تغییر کند و به سمت استفاده مناسب‌تر از این منبع برویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به مشکلات صیادان در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: دریابست یکی از طرح‌های علمی برای حفاظت از منابع دریایی است ولی باید جایگزینی نیز برای صیادان وجود داشته باشد که در زمان دریابست بتوانند در محل دیگری صید کنند.

 

وی با بیان اینکه صیادان با مشکلات زیادی برایت امین معیشت خود روبرو هستند، گفت: این قشر افرادی شریف هستند که درآمد بالایی ندارند و باید تسهیلات و کمک‌های خوبی به آنها صورت گیرد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98658