کد خبر: 97352 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 خرداد 1397 - 09:23
نماینده سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای شهر برازجان:
طرح توسعه بیمارستان مهر برازجان در سازمان تامین اجتماعی به تصویب اولیه رسیده است

اتحاد خبر: نماینده سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای شهر برازجان اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان مهر برازجان در سازمان تامین اجتماعی به تصویب اولیه رسیده است. به گزارش «اتحاد خبر»؛ علی چابک رو تصریح کرد: 4 پروژه جدید در دست احداث در استان بوشهر داریم که یکی از اینها طرح توسعه بیمارستان مهر برازجان می باشد. سرانه فضاهای درمانی ...

اتحاد خبر-زهره عرب: جلسه شورای شهر برازجان با حضور معاون شهردار برازجان، نماینده سازمان تامین اجتماعی و اصحاب رسانه یکشنبه 6 خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش «اتحاد خبر»، نماینده سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در خصوص پلی کلینیک برازجان خواسته هایی وجود داشت که محقق نشد، البته جناب نیکنام در جهت خدمت به مردم شهر برازجان پیگیری های زیادی انجام دادند. فرآیند پروژه های دولتی شهری به اینگونه است که مدیر واحد پیگیر اصلی موضوع است و پس از آن به درون شهرستان برمی گردد که در این مورد و با پیگیری های نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، خانم دکتر دارابی، و تک تک اعضای ستاد درمان اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر یک فرآیند طولانی طی شد.

علی چابک رو ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان مهر برازجان در سازمان تامین اجتماعی به تصویب اولیه رسید که البته ما آرزو داریم تخت های بیمارستان ها همواره خالی باشند و مردم در سلامت کامل باشند و نیاز به استفاده از آن نداشته باشند.

وی تصریح کرد: 4 پروژه جدید در دست احداث در استان بوشهر داریم که یکی از اینها طرح توسعه بیمارستان مهر برازجان است.

نماینده سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای درمانی در حوزه تامین اجتماعی طی چهار سال گذشته دو برابر شده است.

چابک رو با اشاره به اینکه بیمارستان مهر یک سال و نیم است که مجوز عمومی دارد، گفت: در خصوص توسعه بیمارستان مهر برازجان در حال حاضر مصوبه اولیه آن آمده است که این توسعه از لحاظ افزایش تخت بستری، استانداردسازی فضا، افزایش بخش ها و... می باشد.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان دارای 32 تخت اسمی و 42 تخت عملیاتی است که قرار بر ارتقاء بیمارستان به 64 تخت و افزایش تقریبا دوبرابری تخت های بیمارستانی این مرکز می باشد.


نماینده سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هدف خدمت رسانی ابراز داشت: در توسعه بیمارستان مهر برازجان، طبق استانداردهای وزارت بهداشت یک مجموعه خدمات و فضاها اضافه می شود که دوستان ما در شهرداری بایست در ابتدا یک دستور نقشه به ما ارائه نمایند. هدف ما ارتقا و توسعه این مرکز طبق ضوابط شهرسازی شهر برارجان است.

چابک رو با اشاره به خروج مقطعی پلی کلینیک برازجان از لیست پروژه ها گفت: مصوبه پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان از لیست پروژه ها خارج شده بود که طی پیگیری های مداوم آن را برگرداندیم.

 

وی ادامه داد: توسعه بیمارستان مهر برازجان در راستای احقاق حقوق شهروندی است و اگر شهرداری سریعا دستور نقشه را به ما ارائه دهد، بلافاصله طراحی را انجام می دهیم.

 

حمید زارعی، سرپرست بیمارستان مهر اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به فضای محدودی که بیمارستان اعم از زیربنا و ساختار دارد، کما فی سابق خدمات زنان، به علاوه ی خدمات چشم پزشکی، پزشک اطفال، متخصص داخلی، متخصص قلب، جراح عمومی و پزشک های عمومی ارائه می شود. اینها خدماتی است که ورای خدمات تخصصی زنان ارائه می شود و الان نیز عنوان تخصصی این بیمارستان برداشته شده است.

وی اضافه کرد: ما روزانه بالغ بر 10 عمل چشم در بیمارستان انجام می دهیم، همچنین در اردیبهشت ماه بالغ بر 1757 بیمار آزمایشگاهی داشته ایم که در آزمایشگاه پذیرش شده اند.

زارعی تاکید کرد: نام این مرکز بیمارستان است اما به طور خاص خدماتی که از یک بیمارستان مورد انتظار است انجام نمی شود. خدماتی مانند اورژانس و همچنین خدمات بعد از اورژانس که عملا به دلیل کمبود فضا وجود ندارد. حتی در بحث تخصصی زنان نیز به دلیل کمبود فضا امکان ارائه کامل خدمات را نداریم و در شرایط خاص نمی توانیم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم. با این وجود ما علی رغم تمام این محدودیت ها در حد توان و حتی بیش از حد توان خدمات را ارائه می دهیم.

 

سرپرست بیمارستان مهر با اشاره به آمار زایمان گفت: روزانه حدود 5 الی 6 زایمان داریم. یکی از نکات منفی بیمارستان نیز تعداد بالای عمل سزارین است که قسمت عمده سزارین ها از شهرستان های اطراف مراجعه می کنند.


معاون شهردار برازجان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ابراز داشت: واقعیت این است که در بحث تامین اجتماعی تمام تلاش خود را انجام داده ایم،ولی  ما نمی توانیم تخلف انجام دهیم.

 

علی صفدری عنوان کرد: نماینده سازمان تامین اجتماعی می تواند با مراجعه به شهرداری درخواست دستور نقشه خود را ارائه دهد.

 

وی اضافه کرد: شهرداری تعامل لازم را انجام داده است و ما در این زمینه نمی توانیم حقوق شهرداری را نادیده بگیریم. به هر صورت مطابق با قانون، تمام تلاش ما این است که این امر تحقق پذیرد.

 

مهدی نیکنام، رییس شورای شهر اظهار داشت: ما در مقابل درخواست احداث درمانگاه ها و مزاکز درمانی باید استقبال کنیم، نه ایستادگی. منتها برخی مواقع تصمیمات سلیقه ای و منافع افراد خاص اجازه نمی دهد اتفاقات مثبت رخ بدهد.

نوید متین نیز با اشاره به زوایای این پروژه عنوان کرد: در بخش درمانی هر کمکی نیاز باشد ارائه می دهیم، هدف ما خدمت به مردم و حرکت در جهت حفظ منافع مردم است.

هادی دشتی تصریح کرد: هدف ما در شورای شهر بهبود شرایط و توسعه شهری برازجان است که بخش درمان به عنوان یکی از مهم ترین حوزه ها نیازمند توجه خاص می باشد و به همین دلیل ما تمام توان خود را در اجرای این پروژه به کار می بندیم.

 

گفتنی است پس از اتمام جلسه از قسمتهای مختلف بیمارستان مهر برازجان بازدید به عمل آمد.













لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/97352