کد خبر: 95377 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 فروردين 1397 - 22:06
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست مطبوعاتی:
آموزش و جذب 600 نفر از بومیان منطقه در پارس جنوبی /برگزاری نخستین همایش بین المللی خلیج فارس در بوشهر

اتحاد خبر:ما در حال حاضر آموزش 600 نفر از بومیان منطقه را در پارس جنوبی داریم که برای این افراد 600 ساعت دوره آموزش عمومی و HSE، کارگاهی و تخصصی و کارورزی در چهار شهرستان جنوبی استان و با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان از طرف نفت توسط جهاد دانشگاهی طی خواهد شد. این دوره ها در حال برگزاری است و ان شالله برنامه هست که این 600 نفر ...

اتحاد خبر_زهره عرب: نشست خبری رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر به مناسبت برگزاری اولین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی خلیج فارس صبح سه شنبه 28 فروردین ماه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار  اتحاد خبر، رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به بحث مهم خلیج فارس عنوان داشت: این موضوع سال 84 از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و بررسی و ده اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس انتخاب گردید. سپس تصمیم بر این شد که هر ساله همایش ملی خلیج فارس در کشور برگزار شود که تاکنون 11 دوره از این همایش برگزار شده است.

برگزاری دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر

وی اضافه کرد: با رای گیری که در شورای سیاست گذاری این همایش انجام گرفت قرار بر این شد تا دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار بشود.
علی احمدی زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت و موقعیت ژئوپلیتیک خلیج فارس در کشور و توجه به آن در نظام بین المللی این نخستین بار است که همایش ملی روز خلیج فارس توسط جهاد دانشگاهی و با رویکرد کاربردی برگزار خواهد شد. ما برنامه های جانبی را برای این همایش در نظر گرفته ایم، برنامه هایی مانند شب شعر، یادمان شهدای خلیج فارس، جشن روز ملی خلیج فارس در کنار ساحل، پیاده روی کنار ساحل، نمایشگاه عکس و برنامه های زیادی که با کمک دستگاه های اجرایی استان هماهنگ نموده ایم تا ان شالله برگزار شود که همه دستگاه ها در حوزه خلیج فارس پیشگام بوده اند.

عضو شورای سیاست گذاری و دبیر اجرایی همایش روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس به عنوان یک منطقه استراتژیک -که استان بوشهر بیشترین مرز آبی را با آن دارد- در طول تاریخ جایگاه ویژه ای داشته است و جهاد دانشگاهی به همین علت و برای پاسداشت نام خلیج فارس به این موضوع ورود کرده است. تاکنون یازده دوره با حضور مقامات ارشد کشوری به خوبی و شایستگی برگزار گردیده و امسال ما سفیری در استان بوشهر خواهیم بود تا ان شالله پایلوت کار را در بوشهر انجام شود و دبیرخانه این همایش در بوشهر تشکیل بشود.

همایش روز ملی خلیج فارس به منظور پاسداشت نام خلیج فارس و معرفی مزیت های فرهنگی، راهبردی، گردشگری، اقتصادی خلیج فارس برگزار می شود

احمدی زاده خاطرنشان کرد: این همایش به منظور پاسداشت نام خلیج فارس و هم معرفی مزیت های فرهنگی، راهبردی، گردشگری، اقتصادی خلیج فارس برگزار خواهد شد. هماهنگی هایی جهت دعوت مقامات ارشد کشوری و حضور مهمانان خارجی داشته ایم و تاکنون با هفت سفیر هماهنگی جهت حضور انجام شده که برای اولین بار در استان حضور خواهند یافت، آقای دکتر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و چهره های ماندگار علمی و فرهنگی کشور از جمله پروفسور کردوانی نیز در این همایش حضور خواهند داشت و از جمله مقامات دیگری که پیگیر حضور ایشان هستیم سفرا و سخنرانانی از کشورهای مختلف می باشند.

حدود 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اذعان داشت: چون همایش علمی فرهنگی است تاکنون 200 مقاله را دریافت کرده و به کمیته داوری جهت بررسی ارجاع داده شده است، مقالاتی نیز پذیرفته شده که همه این مقالات پذیرفته شده در پایگاه های استنادی علوم جهان اسلام، ISE و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نمایه خواهد شد و این بر بار علمی این همایش می افزاید. همچنین فصلنامه علمی پژوهشی مقالات برگزیده شده چاپ خواهد شد و در روز همایش از آن رونمایی می شود.

علی احمدی زاده ضمن برشمردن محورهای همایش گفت: همایش شامل محورهای فرهنگ، هنر و معماری حوزه خلیج فارس، گردشگری در تعاملات بین المللی حوزه خلیج فارس، گردشگری در منطقه خلیج فارس، فرصت ها و چالش ها و ایده های نو به منظور شناساندن گردشگری خلیج فارس، راهبردها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس و بوشهر، ایمنی و حقوق گردشگران در منطقه ی خلیج فارس و استان بوشهر و توسعه پایدار گردشگری در استان بوشهر و سواحل آن می باشد. همانطور که پیش از این گفته شد حدود 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و همه اینها توسط کمیته علمی که حدود 70 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور هستند بررسی گردیده است که حدود 40 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این همایش حضور خواهند داشت.

انتظار ما این است که همایش روز ملی خلیج فارس درخور شان استان بوشهر برگزار شود

دبیر اجرایی همایش روز ملی خلیج فارس تاکید کرد: در ارتباط با برنامه های خاصی که برای همایش تدارک دیده ایم یک هم افزایی و برنامه ریزی بوده که ادارات هم در آن دخیل بوده اند، و همکاری خوبی داشته اند به ویژه استانداری بوشهر و آیت الله صفایی بوشهری که بسیار پیگیر این قضیه و برگزاری همایش در استان بوده اند. انتظار ما این است که ان شالله همایش روز ملی خلیج فارس درخور شان استان بوشهر برگزار شود، زیرا نخستین بار است که این همایش در استان بوشهر برگزار می شود بایست لذا شایسته است که جایگاه استان بوشهر در خلیج فارس به حاضرین معرفی شود.

احمدی زاده ادامه داد: ما با پیگیری حضور سفرای خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی به دنبال اثبات نام خلیج فارس از طرق علمی هستیم، نیاز است که این موضوع مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد زیرا این اثبات از دستبرد و تحریف به نام و تاریخ خلیج فارس جلوگیری می نماید.

تدوین سند خانواده در استان بوشهر با محور تقویت بنیان خانواده

وی با اشاره به برنامه های کاری مجموعه اظهار داشت: از مسائل آتی جهاد دانشگاهی انعقاد تفاهم نامه ای با آب منطقه ای استان در حوزه منابع آبی است، که جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و اطلاع رسانی منابع آبهای زیرزمینی ورود خواهد کرد، همچنین تفاهم نامه ای با استانداری و معاون سیاسی، امنیتی استاندار به عنوان تدوین سند خانواده در استان بوشهر با محور تقویت بنیان خانواده داشته ایم. تفاهم نامه ای نیز امسال با دادگستری استان بوشهر در حوزه فرهنگی و آسیب های اجتماعی داشته ایم که در این حوزه جهاد دانشگاهی با جدیت ورود کرده تا بتواند قدمی را برای این موضوع و رفع مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی بردارد.

آموزش و جذب 600 نفر از بومیان منطقه در پارس جنوبی با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در خصوص برنامه های حوزه آموزش و اشتغال گفت: ما در حال حاضر آموزش 600 نفر از بومیان منطقه را در پارس جنوبی داریم که برای این افراد 600 ساعت دوره آموزش عمومی و HSE، کارگاهی و تخصصی و کارورزی در چهار شهرستان جنوبی استان و با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان از طرف نفت توسط جهاد دانشگاهی طی خواهد شد. این دوره ها در حال برگزاری است و ان شالله برنامه هست که این 600 نفر به تدریج جذب پارس جنوبی شوند که این خود یک خبر خوب برای جوانان است.

تسریع در زمینه اشتغال حدود 1300 نفر در ادارات و یا سازمان های مختلف

احمدی زاده افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی دارای یک سازمان اشتغال و تجاری سازی فناوری است، سال 96 در حوزه آموزش های تخصصی کارآفرینی ورود کردیم و دوره هایی مثل اشتغال زا را ایجاد کردیم و در زمینه اشتغال حدود 1300 نفر در ادارات و یا سازمان های مختلف تسریع صورت گرفت که 600 نفر در شرکت ملی نفت و منطقه ویژه پارس جنوبی، 520 نفر در نهضت سوادآموزی، و حدود 250 نفر هم به صورت عمومی آزاد در رشته های پزشکی، تکنسین داروخانه جذب داروخانه ها، و دستیار دندانپزشک و کمک های فوریت های پزشکی بوده که به مجموعه اضافه شده اند. در سال 95 هم تعداد 200 نفر را به عنوان کمک بهیار یا کمک پرستار آموزش دادیم که اینها هم جذب بازار کار یا بیمارستان ها و مراکز درمانی گردیدند.

وی در خصوص برنامه ریزی ها و تعهدهای سال 97 گفت: برای سال جاری هم برنامه ریزی هایی کردیم که ان شالله بتوانیم در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل روستایی گام های موثری برداریم. ما طرح خودمان را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده و منتظر هستیم تا در صورت تصویب نهایی این طرح در حوزه مشاغل خانگی و روستایی در استان نقش آفرینی کرده و بتوانیم در اشتغال این افراد تسریع نماییم.

برنامه های جانبی و جزییات همایش روز ملی خلیج فارس

عضو شورای سیاست گذاری و دبیر اجرایی همایش روز ملی خلیج فارس ضمن توضیح برخی جزییات عنوان کرد: روز برگزاری همایش بین المللی خلیج فارس 11 اردیبهشت ماه و در محل دانشگاه خلیج فارس خواهد بود که با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی همراه است. صبح مراسم افتتاحیه برگزار شده و پنل دوم مراسم که بعدازظهر است ارائه مقاله و حضور سخنرانان علمی همایش خواهد بود و اختتامیه همایش هم در بعدازظهر برگزار می شود. شب قبل از مراسم، یعنی 10 اردیبهشت ماه کنار ساحل جشنواره خلیج فارس را خواهیم داشت و بنا داریم در روز ملی خلیج فارس برنامه پیاده روی را اجرا کنیم، همچنین برگزاری نمایشگاه تاریخی اسناد خلیج فارس، بازدید از موزه ی دریا، و برنامه هایی چون جنگ شادی نیز اجرا خواهد شد.

علی احمدی زاده تاکید کرد: در خصوص برگزاری این همایش توسط جهاد دانشگاهی هیچگونه بودجه ای نبوده است و تنها به دلیل علاقه و عرق و تعصبی که داشته ایم پیگیری های زیادی انجام دادیم تا امسال همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شود. ما امیدواریم که دبیرخانه دایمی این همایش در بوشهر باشد و ان شالله که سالهای آینده نیز این جشنواره در استان ما برگزار بشود.

آغاز مراحل کشت بافت خرمای مجول در استان بوشهر

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در ارتباط با فعالیت های حوزه پژوهشی گفت: ما در حوزه پژوهشی کشت بافت خرمای مجول را آغاز کردیم، با توجه به اینکه این محصول صادراتی است و در استان وجود ندارد امیدواریم بتوانیم آن را تولید نماییم که البته مراحل خوبی هم طی شده و با تولید و تکثیر این نهال نوسازی نهال استان را در برنامه ی آینده داریم. با توجه به قیمتی که -هر کیلویی حدود 20 دلار- این خرما دارد  ان شالله کشاورزان ما بتوانند حداکثر استفاده را از کشت این محصول ببرند.

تدوین سند عوامل موثر بر بیکاری در استان توسط جهاد دانشگاهی

وی ابراز داشت: جهاد دانشگاهی استان بوشهر تدوین سند عوامل موثر بر بیکاری در استان را برعهده گرفته که مراحل انتهایی کار است و این سند تا خرداد ماه به استان و استانداری ارائه خواهد شد. طبق این سند عوامل موثر بر بیکاری و ظرفیت هایی که استان می تواند برای رفع این معضل داشته باشد بررسی و ارائه گردیده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/95377