کد خبر: 92481 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 بهمن 1396 - 08:50
رئیس صنعت، معدن و تجارت دشتستان:
طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز ۹۷ در دشتستان اجرایی شد

اتحادخبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از آغاز طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز در شهرستان دشتستان خبر داد.

شهسوار قایدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور اعمال نظارت بیشتر بر وضعیت بازار توزیع و مصرف کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار، با هدف تعادل عرضه و تقاضا و تامین مایحتاج عمومی مردم و همچنین جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمتها همزمان با سایر استان‌های کشور، طرح ویژه بازرسی و نظارت نوروز۱۳۹۶ در شهرستان دشتستان نیز اجرا می‌شود.

قایدی گفت: هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین ماه سال۱۳۹۷ ممنوع اعلام می‌شود و رعایت موارد مصوب و قانونی نظیر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و...... در واحدهای صنفی الزامی است.

وی با اشاره به توزیع برخی از کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد وارداتی که می تواند سلامت مردم را تهدید کند تصریح کرد: واحدهای صنفی از عرضه کالاهایی که از مبادی غیر قانونی وارد می‌شود اجتناب کرده و حتی‌الامکان کالاهای داخلی با کیفیت را توزیع کنند تا از تولید کنندگان محصولات داخلی بیشتر حمایت شود.

وی افزود: گشت‌های مشترک با حضور بازرسان این اداره به همراه نمایندگان برخی دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، فرمانداری، مراکز بهداشت و اماکن عمومی نیروی انتظامی، بر فعالیت بازار و واحدهای صنفی، میادین میوه و تره بار و کالاهای ضروری نظارت مستمر خواهند داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان یادآور شد: طی طرح مذکور بر نحوه قیمت و کیفیت محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و خدمات حمل و نقل مسافر نظارت ویژه می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت را به شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گزارش کنند./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/92481