کد خبر: 89973 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 27 آذر 1396 - 08:34
ایران - برزیل؛ برگزار می‌شود؟
اتحاد خبر: خبر برگزاری دوستانه تیم‌ملی ایران مقابل برزیل در شرایطی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته که ابهامات بسیار زیادی هم درباره برگزارشدن بازی وجود دارد.
اتحاد خبر: خبر برگزاری دوستانه تیم‌ملی ایران مقابل برزیل در شرایطی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته که ابهامات بسیار زیادی هم درباره برگزارشدن بازی وجود دارد.
 
علاقه سفیر برزیل
 
خبر منتشرشده روز گذشته در رسانه‌ها مبنی بر این بود که پیگیری‌های لازم درباره برگزاری بازی دوستانه ایران و برزیل انجام شده است و با کمک سفیر برزیل مقدمات انجام این بازی بزرگ فراهم خواهد شد. پیش از این، در حاشیه نشست مهدی تاج با سفیر برزیل در تهران بود که بحث برگزاری بازی دوستانه ایران و برزیل به شکلی در رسانه‌ها مطرح و سفیر برزیل برای انجام هماهنگی‌‌های این مسابقه اعلام آمادگی کرد. در حاشیه این جلسه مقرر شد سفیر برزیل به این کشور سفری داشته باشد و رسما در آن‌جا با مقامات فدراسیون فوتبال برزیل رایزنی‌های رسمی را انجام بدهد تا مقدمات برگزاری این بازی فراهم شود.
 
تا ١٥ دی همه چیز مشخص می‌شود
 
سفیر برزیل قرار است به خاطر تعطیلات ژانویه و آغاز‌ سال نو میلادی به کشور خودش سفر کند. به این ترتیب با توافقات و مکاتبات صورت‌گرفته قرار است با خاطر ابراز تمایل سفیر برزیلی به برگزاری ایران بازی تا تاریخ ١٥ دی‌ماه جواب نهایی به فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت این بازی دوستانه داده شود. به همین ترتیب، همه چیز بستگی به مذاکرات سفیر برزیل با مدیران فدراسیون فوتبال این کشور و همچنین محل برگزاری این بازی دوستانه دارد که فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد در تهران میزبان برزیلی‌ها باشد.
 
تقویم فشرده برزیل و هزینه‌های سنگین مالی
 
اگر به‌ خاطر ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز تقویم کاری فدراسیون فوتبال و بازی‌های دوستانه تیم‌ملی ایران تا جام‌جهانی به‌ صورت منظم و دقیق مشخص نیست،‌ برزیلی‌ها به خاطر این‌که همواره یکی از قدرت‌های فوتبال جهان به حساب می‌آیند، برنامه سالانه خود را هم می‌دانند و به همین ترافیک مسابقات دوستانه‌ای که برگزار خواهد کرد، معلوم نیست آنها برای برگزاری مسابقه دوستانه با تیم‌ملی ایران آن هم با تمام ستاره‌هایشان تا پایان‌ سال‌جاری موافقت خواهند کرد یا خیر. بدون تردید بازی با برزیل می‌تواند کمک زیادی در راه آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی داشته باشد و باعث شود ترس بازیکنان از مقابله با بازیکن‌ها و تیم‌های بزرگ تا حدود بسیار زیادی بریزد. منتهی بدون‌ شک این بازی هزینه‌های سنگینی هم روی دست فدراسیون فوتبال خواهد گذاشت که باید از طریق جذب اسپانسر و... آن را تأمین کند.
 
برزیل نیازی به بازی با ایران ندارد
 
برزیل در جام‌جهانی با تیم‌های کاستاریکا،‌ سوییس و صربستان همگروه است و به همین ترتیب از نظر فنی و روانی نیازی ندارد برای شبیه‌سازی حریفان خود با تیم‌های آسیایی بازی کند. اگر هم برزیلی‌ها قبول کنند که با ایران بازی دوستانه برگزار کنند، این اتفاق فقط برای آنها جنبه درآمدزایی خواهد داشت.
شهروند
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89973