کد خبر: 86504 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 01 آبان 1396 - 11:58
کولایی: اجازه ندادند الهام امین‎زاده وزیر شود
اتحاد خبر: یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب از روند مدیران دانشگاهی برای حضور یک زن در وزارتخانه علوم انتقاد کرد.
اتحاد خبر: یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب از روند مدیران دانشگاهی برای حضور یک زن در وزارتخانه علوم انتقاد کرد.
الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‎طلب با انتقاد از رویکرد رئیس‎جمهور در عدم معرفی یک زن به عنوان وزیرعلوم تاکید کرد: متاسفانه از همان ابتدا در بین گزینه‎های دولتمردان و البته مدیران دانشگاهی که به رئیس‎جمهور مشورت می‎دادند نام زنی برای حضور در وزاتخانه علوم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: هرچند در ابتدا الهام امین‎زاده یکی از گزینه‎های اصلی برای حضور در وزاتخانه علوم محسوب می‎شد و از نظر اجرایی نیز زن و شخصیتی توانمند بود اما متاسفانه عدم همراهی دوستان در بدنه دانشگاه و دولت سبب شد تا هیچ زنی در کابینه دوازدهم حضور نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب خاطرنشان کرد: فضای مردانه مدیریت دانشگاه‎ها در دولت دوازدهم نیز اجازه نداد تا یک زن سکاندار وزراتخانه علوم باشد روندی که بدون شک رئیس‎جمهور محترم باید پاسخگو آن باشد و تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کند.

کولایی خاطرنشان کرد: در فضایی که متاسفانه روسای دانشگاه‎های آن در اختیار مردان است به طورحتم بستر و زمینه لازم برای حضور زنان در مراتب دولتی نیز کمتر فراهم می‎شود روندی که به وضوح در انتخاب وزیرعلوم آن را مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم رئیس‎جمهور که شعار تدبیر و عقلانیت را محور اصلی رویکرد دولت خود قرار دادند با درایت و هوشیاری بیشتری در جهت تحقق مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور وارد عمل شوند و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند چرا که ادامه رویه فعلی بدون شک به ضرر دولت خواهد بود./س
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/86504