کد خبر: 8553 ، سرويس: فرهنگ و هنر
تاريخ انتشار: 16 دي 1391 - 08:48
فیلم سینمایی "دامنه های سفید دماوند" در شرف نهایی شدن پخش در جشنواره فجر

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: فیلم سینمایی "دامنه های سفید دماوند" در شرف نهایی شدن پخش در جشنواره فیلم فجر است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: فیلم سینمایی "دامنه های سفید دماوند" در شرف نهایی شدن پخش در جشنواره فیلم فجر است.

عباس میرزاکریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اهمیت محیط زیست و تنویر افکار عمومی، این اداره با همکاری محیط بانها برای حفظ بیشتر محیط زیست و انتقال آن به نسل آینده و فرهنگسازی اقدام  به ساخت این فیلم کرده است.

وی بیان داشت: این فیلم به اهمیت محیط زیست می پردازد و از آنجا شروع می شود که خانواده خارجی برای گردشگری و توریست به قله دماوند می آیند و عقاب طلایی توسط قوچ بازان خارجی زنده گیری می شود که قصد خروج از مرز را دارند.

این مسئول ادامه داد: ابتدا پسربچه خانواده به لحاظ علاقه ای که به حیاط وحش دارد و پدر و مادر آن خانواده مراتب را از طریق یگان محافظت محیط زیست و نیروی انتظامی پیگیری می کنند و متخلفان شکار متواری و نهایتاَ با پیگیری این خانواده از طریق یگان محافظت محیط زیست و نیروی انتظامی در حین خروج متخلفین دستگیر و عقاب طلایی به زیستگاه اصلی در قله دماوند باز گردانده می شود.

همکاری اداره محیط زیست برای ساخت فیلم در زمینه حفظ محیط زیست

وی عنوان داشت: کارگردان این فیلم محمد ابراهیمی معیری است و مهری میامی، علیرضا موسی وند، هادی دیباجی و مأموران یگان حفاظت دماوند و پارک ملی "لار" که در  نقش مأموراند از بازیگران این فیلم هستند.

میرزا کریمی در پایان اضافه کرد: برای ساخت فیلم در زمینه حفظ محیط زیست و حفظ گونه های گیاهی و جانوری این اداره آمادگی همکاری با کارگردانها و تهیه کنندگان را دارد./ا

 

منبع: مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/8553