کد خبر: 85358 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مهر 1396 - 10:59
به همت فرماندهی انتظامی استان بوشهر؛
اولین نمایشگاه آشنایی با تهدیدات و آسیب های فضای مجازی افتتاح شد+تصاویر

اتحاد خبر: آیین افتتاحیه نمایشگاه آشنایی با تهدیدات و آسیب های فضای مجازی همراه با کارگاه آموزشی و مشاوره پلیس فتا، صبح سه شنبه 18 مهر ماه به همت ستاد برگزاری هفته ناجا فرماندهی انتظامی استان بوشهر با حضور فرمانده نیروی انتظامی بوشهر و مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

اتحاد خبر: آیین افتتاحیه نمایشگاه آشنایی با تهدیدات و آسیب های فضای مجازی همراه با کارگاه آموزشی و مشاوره پلیس فتا، صبح سه شنبه 18 مهر ماه به همت ستاد برگزاری هفته ناجا فرماندهی انتظامی استان بوشهر با حضور فرمانده نیروی انتظامی بوشهر و مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش «اتحاد خبر»، سردار خلیل واعظی فرمانده نیروی انتظامی بوشهر ضمن بزرگداشت هفته ناجا گفت: نمایشگاه آسیب های فضای مجازی در کنار سایر اقداماتی که پلیس انجام می دهد در چند محور آماده شده است که عمده ترین آن راجع به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی است تا توجه عموم و خصوصاً قشر نوجوان و جوان را به اهمیت آسیب های اجتماعی و تهدیداتی که در فضای سایبر وجود دارد جلب نماید.

 

وی افزود: شاید این نمایشگاه ایجاد شده پاسخگوی نیاز دانش آموزان و دانشجویان و مردم نباشد اما یک مسیر و راهگشا برای این است که بتوانیم در این راستا کار کرده و با دستگاه های دیگر نیز هم افزایی داشته باشیم.

سردار واعظی عنوان کرد: در محل نمایشگاه کارگاه مشاوره نیز برای ارائه آموزش های لازم و حل مشکلات مراجعه کنندگان در زمینه های مشاوره و آموزش دایر می باشد و مربیان و کارشناسان در طول 48 ساعتی که نمایشگاه برقرار است در اینجا حضور دارند.

 

فرمانده نیروی انتظامی بوشهر ضمن تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: ایشان و همکارانشان همواره در کنار پلیس بوده اند و همچنین از شهرداری و معاونت فرهنگی آن جهت کمک و مساعدت هایی که داشته اند تشکر می نمایم.

 

سرهنگ قاسمی، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: نمایشگاه پیشگیری از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی با هدف آشنایی کاربران با استفاده قانونمند از فضای مجازی برای یک استفاده ایمن در قالب نمایشگاه و کارگاه آموزشی برپا گردیده است. همزمان با برگزاری کارگاه های آموزشی بسته های فرهنگی حاوی کتابچه ها و بروشورهای آموزشی و آگاهی بخشی پلیس فتا و مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان بوشهر توزیع خواهد شد.

وی ضمن توضیح سایر اهداف و زمینه های این نمایشگاه اضافه کرد: محورهای این نمایشگاه و کارگاه مشاوره و آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خانواده، آسیب های تلفن همراه و شبکه های مجازی، نگهداری داده و بازی های رایانه ای است.

ناصر کرمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه هایی اظهار داشت: فضای مجازی در کنار محاسن و مزایایی که برای انجام آسان تر کارها دارد قطعاً آسیب هایی نیز به همراه دارد و این آسیب ها به ویژه در سنین دانش آموزان این ضرورت را ایجاب می کند که ما آنها را از این آسیب ها آگاه کنیم.

وی ادامه داد: کار خوبی که بزرگواران نیروی انتظامی و مجموعه پلیس انجام داده برگزاری نمایشگاه تهدیدات و آسیب های فضای مجازی است که فرصتی برای حضور دانش آموزان به اتفاق همکاران و آشنایی آنان با چگونگی آسیب هایی که ممکن است خانواده ها و دانش آموزان را تهدید کند، می باشد تا از این طریق برای کم کردن و یا جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی تدابیر لازم اتخاذ شود.

 

کرمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی با واحدهایی از فرماندهی انتظامی استان برنامه ها و تفاهم نامه های مختلفی داریم که در مدارس برای همکاران، خانواده های دانش آموزان و همینطور خود دانش آموزانبرگزار می شود که تا به امروز تاثیرهای خوبی در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی ناشی از تهدیدات موجود داشته است.

 

گفتنی است این نمایشگاه و کارگاه آموزشی به مدت 48 ساعت در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان عالی آباد، خیابان جاشو، کوجه جنب مدرسه نجمه، خانه فرهنگ و هنر عالی آباد در معرض نمایش عموم می باشد و پس از آن نیز به صورت سیار در مدارس سطح استان جابجا خواهد شد.

 

برای دیدن تصاویر بیشتر از آیین افتتاحیه نمایشگاه آشنایی با آسیب های فضای مجازی اینجا کلیک کنید

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85358