کد خبر: 84025 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 مهر 1396 - 12:20
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
اتحاد میراث گران‌بهای دفاع مقدس است/ لزوم انتقال فرهنگ ایثار
اتحاد خبر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باید یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دفاع مقدس زنده نگه‌داشته شود تا نسل‌های بعدی با ایثار، رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان آشنا شوند.
بوشهراتحاد خبر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باید یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دفاع مقدس زنده نگه‌داشته شود تا نسل‌های بعدی با ایثار، رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان آشنا شوند.

به گزارش مهر؛ سعید کشمیری صبح دوشنبه در دیدار با خانواده شهید رفیعی نجات و پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس سیروس غریبی از کارکنان بازنشسته بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: ما همواره قدردان دلاورمردی‌های کسانی هستیم که با رشادت خود امنیت و ثبات را برای ما به ارمغان آوردند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک میهن ما در تصرف دژخیمان باقی بماند.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران، جان‌فشانی را تا سر حد کمال به نمایش گذاشته‌اند تصریح کرد: همه ما مدیون ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس هستیم، زیرا به برکت خون آنها امروز ما در امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم.

کشمیری گفت: تجلیل از مقام والای خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه ماست و ما هر کاری انجام بدهیم نمی‌توانیم ذره‌ای از ایثارگری‌های آنها را در هشت سال دفاع مقدس جبران کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران اسوه‌های صبر و مقاومت هستند به همین دلیل امروز الگو گیری آحاد جامعه از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است.

کشمیری، شهدا را مظهر ایثارگری و خانواده گران‌قدرشان را نماد صبر و استقامت بیان داشت و گفت: شهدا و خانواده معزز آنها خدمت خود را به این انقلاب و مرز و بوم انجام داده‌اند و به شایستگی و سربلندی از تمامی این آزمون‌ها بیرون آمدند و حالا وظیفه ما خدمت به آنان است.

وی تصریح کرد: ملت ایران با تکیه‌بر غیرت مردان و زنانش، به همگان فهماند که راه عزت و پیشرفت را طی می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه شهدا همیشه زنده هستند و چراغ‌های فروزان و هدایت‌گر جامعه هستند افزود: همدلی و اتحاد یکی از میراث‌های گران‌بهای هشت سال دفاع مقدس است.

ایمان و اتحاد سلاح مردم ایران است

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: همدلی، غیرت دینی و ملی باهم ادغام شد و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را به وجود آورد.

مرادعلی فولادوند افزود: علت اصلی دشمنی‌های غرب و دنیای استکبار با ملت بزرگ ایران اسلامی به‌واسطه داشتن روحیه ظلم‌ستیزی مردم است.

وی تصریح کرد: نظام استکباری با روش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درصدد تسلط بر ملت ایران هستند و این روحیه مردم ایران که به آنها اجازه رسیدن به رویاهایشان را نمی‌دهد را در مقابل خود می‌بینند.

وی بابیان اینکه به‌واسطه این روحیه ملت ایران که از اسلام ناب محمدی و تعالیم قرآن کریم نشأت می‌گیرد استکبار به دشمنی با کشورمان و نظام اسلامی می‌پردازند، اظهار کرد: همدلی، اتحاد، مقاومت و ایستادگی مهم‌ترین سلاح مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است.

دکتر مرادعلی فولادوند بابیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نعمت بزرگی است افزود: وجود خانواده شهدا و ایثارگران بزرگ‌ترین نعمت و سرمایه برای استان و کشور است.

امنیت کشور مرهون خون شهدا است

قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: امروز در جامعه شاهد انسجام درونی کشور هستیم که این انسجام نه‌تنها در حوزه علوم و تکنولوژی مختلف، بلکه در حوزه امنیت نیز کشور از انسجام بسیار خوبی برخوردار است.

دکتر حیدر عزیز نژاد افزود: این انسجام و امنیت نه‌تنها به خاطر پیشرفت‌های علمی و توانایی‌های نظامی کشور است بلکه حاصل رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که باید این مهم را سرلوحه امور قرار دهیم.

وی گفت: اجر اخروی شهدا، رزمندگان و خانواده‌هایشان بر اساس وعده‌های الهی از پیش تعیین‌شده است و امیدوارم بتوانیم خدمات درخوری به خانواده این عزیزان در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارایه کنیم.

باید حافظ خون شهیدان باشیم

قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آبادانی و توسعه کشور دینی است که بر گردنمان است و باید برای حفظ و پاسداشت خون پاک و مقدس شهیدانمان تلاش کنیم و مدافع ارزش‌های انقلاب باشیم.

دکتر حیدر عزیز نژاد اشاعه فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه دانست و تصریح کرد: پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و افتخاراتی که در طول این سال‌ها کسب‌شده از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی ‌است که ضرورت دارد این فرهنگ اصیل اشاعه داده شود.

قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: عزت و سربلندی امروز ایران در جهان ناشی از حضور مقتدرانه رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور ایثارگران نیز گفت: ایثارگران در ۸ سال دفاع مقدس آسیب‌های جدی دیده‌اند ولی با شجاعت هرچه‌تمام‌تر در برابر ظلم ایستادند و امروز پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم در دنیا هستند./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/84025