کد خبر: 81823 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 11:04
در فرمانداری دشتستان:
نشست انجمن ملی خرمای ایران شعبه استان بوشهر برگزار شد+ تصاویر

اتحاد خبر: صبح دیروز پنجشنبه 26 مرداد ماه، اعضای انجمن ملی خرمای ایران در فرمانداری دشتستان گرد هم آمدند.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، در آستانه فصل برداشت خرما و به منظور ایجاد هم افزایی بین باغداران، تولیدکنندگان، واحدهای بسته بندی، صادرکنندگان و سایر فعالان حوزه خرما نشست انجمن ملی خرمای ایران شعبه استان بوشهر تشکیل شد.محمدامین جلالی ...

اتحاد خبر: صبح دیروز پنجشنبه 26 مرداد ماه، اعضای انجمن ملی خرمای ایران در فرمانداری دشتستان گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، در آستانه فصل برداشت خرما و به منظور ایجاد هم افزایی بین باغداران، تولیدکنندگان، واحدهای بسته بندی، صادرکنندگان و سایر فعالان حوزه خرما نشست انجمن ملی خرمای ایران شعبه استان بوشهر تشکیل شد.

محمدامین جلالی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان ضمن تشکر از حضور اعضای انجمن اظهار داشت:‌ شکرگزارم در دیاری زندگی می کنم که چشمه و قنات از توانمندیهای آنهاست. وقتی نخل های آرایش کرده را می بینم به تلاش و پشتکار هر چه بیشتر کشاورزان دیارم پی می برم.

جلالی ادامه داد: طعم و مزه ای که خداوند به خرمای ما داده است در جهان اول می باشد و بهترین آنها نیز در جنوب ایران است.

وی در خصوص آبیاری نخیلات گفت: آبیاری نخیلات آبپخش برنامه ریزی شده است، مسئولان نیز توصیه کردند هیچ کشتی صورت نگیرد و این آب برای مصرف نخیلات می باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان یادآور شد: جمعی از باغداران خواستار این شدند که آب به صورت عادلانه تقسیم شود، لایروبی کانال ها انجام شود، خرماها درجه بندی شوند، و آموزش هر چه بیشتر و بهتر برای باغداران برگزار شود.

همچنین ابوالقاسم محمدزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر خواستار مشارکت جدی کلیه فعالان عرصه خرما با انجمن شده و عنوان کرد: نمایشگاه مواد غذایی کشور روسیه شهریور ماه و نمایشگاه مواد غذایی قطر در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

محمدزاده خواهان حضور صادرکنندگان خرمای استان و شهرستان در این دو رخداد تجاری گردید و اعلام داشت: دو محصول خرمای کبکاب شهرستان های دشتستان و تنگستان و خرمای زاهدی شهرستان دشتستان با همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن خرمای استان بوشهر در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نشان جغرافیایی به نام این دو منطقه شده است. فلذا کلیه واحدهای بسته بندی از سال جاری می توانند به ترتیب بسته بندی های محتوی خرمای کبکاب را با درج علامت تجاری GI61 و بسته بندی های محتوی خرمای زاهدی را با درج علامت تجاری GI62 در بازار عرضه نمایند.

وی اضافه کرد: این اقدام در واقع به منظور ثبت مالکیت این دو محصول ارزشمند به نام این دو شهرستان است.

در پایان مقرر شد مقدمات برگزاری جشنواره خرما و ارده استان در نیمه دوم سال جاری در شهرستان دشتستان انجام بشود و کلیه فعالان خرمای استان به منظور تقویت انجمن خرما به عضویت این انجمن درآمدند.

همچنین کلیه مسائل و مشکلات صنعت خرمای استان و راهکارهای حل آنها توسط انجمن خرما با همکاری استانداری، فرمانداری، اتاق بازرگانی و سازمان های صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی به صورت کارشناسی تهیه گردد تا در اولین جلسه میز ملی خرما در محل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شده و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

گفتنی است، در این جلسه آقایان علی محمد صمیمی، ابوالقاسم کاووسی و سایر اعضای انجمن در خصوص نحوه شکل گیری انجمن خرما، فعالیت ها، اقدامات و برنامه ها گزارشاتی را ارائه نمودند.






























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81823