کد خبر: 79738 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 تير 1396 - 09:20
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی:
مشعل‌سوزی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی ۲۳ درصد کاهش یافت

اتحاد خبر: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از نگاه ویژه به مسائل زیست‌محیطی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: مشعل‌سوزی در فازهای مختلف پالایشگاه چهارم پارس جنوبی ۲۳ درصد کاهش یافته است.

اتحاد خبر: مسعود حسنی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه افزایش برداشت گاز در میدان پارس جنوبی صورت گرفته است و شاهد دستیابی به موفقیت‌های خوبی هستیم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: در کنار استمرار برداشت و توسعه تولید گاز و دیگر مشتقات، نگاه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی داریم و در این زمینه طرح‌های خوبی تدوین شده است که اجرای آنها باعث کاهش مخاطرات زیست‌محیطی شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از نگاه ویژه به مسائل زیست‌محیطی در پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: مشعل‌سوزی در فازهای ۶ و ۷ و۸ پارس جنوبی ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش مقدار مصرف گاز جارویی فلر به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در ساعت که باعث صرفه‌جویی معادل ۱۴.۱ میلیون متر مکعب گاز در سال شده است از جمله پروژه‌های مهم کاهش فلرینگ انجام شده در این پالایشگاه است.

حسنی، حذف گاز فلرینگ واحد ۱۰۴ این پالایشگاه را با تغییر مسیر فرآیند از دیگر پروژه‌های کاهش فلرینگ عنوان و اضافه کرد: این پروژه باعث صرفه‌جویی ۷.۵ میلیون متر مکعب در سال شده است.

وی از کاهش مصرف کاستیک‌ها به میزان ۳۸۰ تن و کاهش واش‌اویل به میزان ۴۹۰ تن خبر داد و گفت: اصلاح شبکه آب آشامیدنی و بازگردانی آب تصفیه از دیگر اقدامات مهم این پالایشگاه بوده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79738