کد خبر: 79111 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 10:48
اجرای پروژه بزرگ هنری «جنگ حضرت سلیمان» توسط مجسمه ساز دشتستانی+تصاویر

اتحاد خبر: مدیریت پروژه بزرگ هنری «جنگ حضرت سلیمان» که قرار است چهارشنبه آینده سی­ و ­یکم خرداد ماه در تهران شروع به کار کند، بر عهده سبحان خادمی، هنرمند جوان مجسمه­ ساز دشتستانی است. سبحان خادمی، هنرمند مجسمه­ ساز برازجانی در گفتگو با اتحاد خبر گفت: پروژه هنری "جنگ حضرت سلیمان" مجموعه ای از مجسمه ­های فیگوراتیو است که .. .

اتحاد خبر: مدیریت پروژه بزرگ هنری «جنگ حضرت سلیمان» که قرار است چهارشنبه آینده سی­ و ­یکم خرداد ماه در تهران شروع به کار کند، بر عهده سبحان خادمی، هنرمند جوان مجسمه­ ساز دشتستانی است.

به گزارش اتحاد خبر، سبحان خادمی، هنرمند مجسمه­ ساز برازجانی گفت: متاسفانه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برازجان با درج مطالب نادرستی از زبان بنده گزارشی را از این پروژه منتشر کرده است که صحت ندارد؛ مدیریت و اجرای این اثر بر عهده من هست و شخص دیگری در این امر دخالت ندارد.

خادمی در گفتگو با اتحاد خبر افزود: پروژه هنری "جنگ حضرت سلیمان" مجموعه ای از مجسمه ­های فیگوراتیو است که به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرار بوده در شهر شیراز ساخته شود، اما این موضوع لغو شد. در واقع به دلیل نبود شرایط مساعد در استان فارس و مشکلات حمل آن تصمیم بر این شد که این اتفاق هنری در شهر تهران روی بدهد.

این هنرمند مجسمه ­ساز تاکید کرد: در این پروژه هیچ هنرمندی به جز بنده حضور ندارد و از صفر تا صد این پروژه بر عهده بنده است. طراحی، Sketch (پیش­ طرح)، فرم­ شناسی، انتخاب فرم­ها و اجرای این اثر بر عهده من می­ باشد. رایزنی­ ها و مدیریت پروژه را نیز خودم انجام می­ دهم.

وی در توضیح جزئیات بیشتر این پروژه عنوان کرد: این پروژه مجسمه ­سازی یکی از بزرگ­ترین پروژه­ های بنده است که تمام انرژی، وقت و هزینه ­ام را برای این پروژه می ­گذارم. الان با شرایطی که به وجود آمده است در حال رایزنی با مسئولین امور هنری هستم که پس از اتمام پروژه ­ها در صورت توافق و صلاحدید در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور سفیران چند کشور و مسئولین از این اثر رونمایی شده و سپس قالب­ گیری شده و برای ریخته گری برنز به مسکو انتقال یابد؛ در آنجا برای آینده این مجموعه مجسمه تصمیم گیری خواهم نمود.

سبحان خادمی اظهار داشت: در واقع در مورد آینده این پروژه هنوز تصمیمی نگرفته ­ام. من هشت سال است که روی این کار تمرکز کرده ­ام و صد درصد تصمیم من برای اماکن معتبر و موزه ­های معروف دنیا است و مذاکراتی هم انجام شده است.

خادمی اضافه کرد: در این پروژه آقای پروفسور "برایان بوت کریج" که در امریکا حضور دارند به عنوان مدیر برنامه من برنامه­ های آینده این پروژه بعد از اتمام کار را انجام خواهند داد، نقش ایشان برنامه ­ریزی پروژه در امریکا است و هیچ نقشی در اجرای مجسمه نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: البته من همین الان هم با مراکز فرهنگی هنری در امریکا در حال مذاکرات هستم تا ببینم نتیجه چه می­ شود، امیدوارم با دعاهای خیر مردم عزیز بتوانم خبرهای خوشی را به حضورشان تقدیم دارم. در این پروژه یک شخص حقیقی به‌ عنوان اسپانسر حضور دارد که حمایت مالی این پروژه بر عهده ایشان است، روح‌الله پیروی‌راد از علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی حامی مالی این پروژه است که از همراهی و توجه ایشان به این رویداد هنری قدردانی می‌­نمایم.

 

به گزارش اتحاد خبر، سبحان خادمی هنرمند مجسمه‌ساز و طراح آناتومی است که سال‌­هاست در زمینه هنرهای تجسمی در سطوح ملی و بین‌المللی فعالیت دارد. وی در سال 2008 موفق به کسب مقام نخست رشته مجسمه‌سازی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان شد و نخستین و تنها ایرانی عضو حرفه‌ای انجمن بین‌المللی مجسمه‌سازان «AIESM» در سال 2009 می­ باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79111