کد خبر: 69778 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1395 - 12:08
یادواره شهدای عملیات طریق القدس جزیره خارگ برگزار شد

اتحادخبر: یادواره شهدای عملیات طریق‌القدس جزیره خارگ به همت سپاه ثارالله خارگ در گلزار شهدای خارگ برگزار شد.

اتحادخبر: یادواره شهدای عملیات طریق‌القدس جزیره خارگ به همت سپاه ثارالله خارگ در گلزار شهدای خارگ برگزار شد.

به گزارش  مهر، عبدالکریم دانش‌آموز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ عصر پنجشنبه در این یادواره ضمن گرامیداشت حضور بسیجیان و اعضای سابق سپاه جزیره خارگ را در این مراسم اظهار داشت: خارگ خط مقدم جبهه‌ها بود ولی باز هم اهالی شریف این جزیره تکلیف خود را به خوبی انجام دادند و در تمامی عملیات‌ها حضور فعال داشتند.

وی اضافه کرد: شهید اسماعیل درودگاهی، فتح الله درودگاهی، شهید شکرالله اباش، شهید محمد باقر عهد قدیمی، شهید عبدالرضا امانی پنج شهید بومی خارگ بودند که در عملیات طریق القدس به فیض شهادت رسیده‌اند. 

دانش‌آموز تصریح کرد: خارگ نماد مقاومت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است و افتخارآفرینی مردم شریف خارگ هیچ‌گاه از تاریخ ایران اسلامی پاک نخواهد شد و یادگاری زرین در برگ‌های تاریخ کشور اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه خارگ با اشاره به مقاومت اهالی شریف خارگ در هشت سال دفاع مقدس  بیان داشت: بسیج به معنای واقعی کلمه در زمان دفاع مقدس  معنا پیدا کرد، از یک طرف ایثارگری کارکنان شرکت نفت و از طرف دیگر مقاومت جانانه اهالی شریف خارگ، بسیج یعنی مقاومت، ایستادگی و پایداری در تمامی زمینه‌ها. 

وی افزود: جای بسی تاسف است که بعضی از افراد در این مراسم حضور ندارند؛ این مراسم مربوط به شهدا است و نیازی به ارسال دعوت نامه نیست و حضور پرشور مردم گواه این موضوع است.

علی قاسمی اولین معاون عملیات سپاه خارگ نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا ناظر بر اعمال هستند، می‌خواهم از شیرمندانی بگویم که همیشه زنده هستند، شهید شکرالله اباش اولین شهید خارگ بود، سپاه خارگ با همکاری اینجانب و چند برادر دیگر راه‌اندازی کردیم. 

وی افزود: اعزام‌های فراوانی از سوی سپاه خارگ بعد از راه‌اندازی این نهاد مقدس در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، ایثار یعنی اینکه محلی خط مقدم باشد و اعزام از محل به جبهه صورت گیرد. 

معاون اسبق عملیات سپاه خارگ تصریح کرد: شهید اباش در آبادان معروف به قهرمان نخلستان بود در روز شهادت شکرالله خارگ به ماتم عجیبی فرو رفته بود و در انتظار اولین شهید خود بود، وقتی پیکیر قهرمان نخلستان به خارگ رسید در آن روز استقبال عجیبی از وی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدا عملیات طریق القدس جزیره خارگ به همت سپاه ثارلله خارگ در گلزار شهدای خارگ با حضور پر شور اهالی خارگ و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان و اعضای شورای اداری خارگ برگزار شد./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/69778