کد خبر: 69179 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 26 آبان 1395 - 11:30
نود دقیقه روی اعصاب ایران
همه حاشیه‌های مالزی؛ حریف مکار گریخت!

اتحاد خبر : تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی برابر سوریه متوقف شد تا با تصمیم اشتباه کنفدراسیون فوتبال آسیا دو امتیاز حساس را در زمینی باتلاقی از دست بدهد.

اتحاد خبر : تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی برابر سوریه متوقف شد تا با تصمیم اشتباه کنفدراسیون فوتبال آسیا دو امتیاز حساس را در زمینی باتلاقی از دست بدهد.

 

به گزارش ورزش سه، حاشیه های این بازی پرماجرا را در این پست بخوانید. مسابقه ای که از ابتدا تا ثانیه آخر پر از اتفاق بود .

 


همراه این اخبار حاشیه‌ای باشید:


* از ساعت 18 به وقت محلی خبرنگاران و عکاسان ایرانی وارد استادیوم تانکوعبدالرحمان شدند.


* در حالی که کمتر از 2 ساعت به این دیدار باقی مانده هوای مالزی آفتابی گزارش شده که البته با شرجی بالا همراه است.


* ایرانیان مقیم مالزی نیز طبق انتظار با حضور پرتعداد خود در استادیوم حامی شاگردان کارلوس کی روش در دیدار برابر مالزی هستند.

 


* همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود امکانات رفاهی محل برگزاری این دیدار نه تنها برای بازیکنان که برای اصحاب رسانه¬ای مشکلاتی ایجاد کرده که کمبود امکاناتی مثل عدم وجود اینترنت اصلی‌ترین دغدغه اصحاب رسانه است.


*  شاگردان کارلوس کی روش ساعت 18:22 به وقت محلی با یک دستگاه اتوبوس وارد استادیوم شدند.

 


* به گزارش خبرنگار ما اولین چالش پیش از بازی دخالت عجیب ناظر بازی در لحظه¬ای بود که بازیکنان ایران قصد حضور در زمین را داشتند. ناظر بازی با توجه به عدم استفاده ایرانی‌ها از آی‌دی‌کارت اجازه حضور آنها در زمین را نداد و بازیکنان را به اتوبوس بازگرداند. این مساله یک وقفه 10 دقیقه¬ای ایجاد کرد و بازیکنان بعد از حضور در اتوبوس دوباره به زمین بازگشتند.


* ناظر بازی بازرسی خاصی نسبت به سوریه‌ای‌ها انجام نداد و میزبان زودتر از ما به زمین چمن رسید. زمینی که بازی کردن روی آن داستان خاص خود را خواهد داشت.


* در حال حاضر هواداران ایران دسته دسته خود را به ورزشگاه تانکو عبدالرحمان می رساند.

 

*طرفداران ایرانی حاضر در مالزی حمایت جالب توجهی از شاگردان کارلوس کی روش داشته اند تا آنها برابر سوریه از شرایط روحی بهتری برخوردار باشند.

 

* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران اولین فردی بود که در میان تشویق هواداران ایرانی از اتوبوس پیاده شد و بعد از او محمدرضا ساکت و افشین پیروانی به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی با ترک اتوبوس خود را مهیا انجام این دیدار کردند.

 

 

* هواداران با تشکیل تونلی در میان استقبال خود بازیکنان را راهی استادیوم کردند و برای آنها آرزوی موفقیت داشتند.

 

* در فاصله یک ساعت مانده به دیدار باران شدیدی در محل برگزاری این دیدار شروع به باریدن گرفت که علیرغم قابل پیش بینی بودن این اتفاق می تواند شرایط سختی برای ملی پوشان در این بازی رقم بزند.

 

* با توجه به محرومیت سردار آزمون، کارلوس کی روش از کریم انصاری فرد به عنوان مهاجم هدف خود سود برده که به نظر می رسد این اقدام با توجه به بارش باران و دستورات تاکتیکی سرمربی تیم ملی برای حملات هوایی و استفاده از قدرت سرزنی مهاجم باشد.

 


* تا یک ساعت مانده به آغاز بازی تنها حدود 500 هوادار ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه شده که این تعداد قطعا بیشتر خواهد شد.


* هواداران طرفدار سوریه به تعداد انگشتان یک دست در ضلع مرکزی ورزشگاه مستقر شده اند.


* بارش شدید باران ممکن است پایدار نباشد و دوباره هوا آفتابی شود که این اتفاق به سود ایران خواهد بود.


* هوادارانی که فعلا در ورزشگاه حضور دارند، زیر قسمت های مسقف ورزشگاه تانکو عبدالرحمان پناه گرفته اند.


* 80 درصد از ظرفیت ورزشگاه قدیمی و نه چندان زیبای میزبان بازی ایران و سوریه احتمالا خالی خواهد ماند و این مساله در شأن برگزارکنندگان این بازی و رقابت های مقدماتی جام جهانی نیست.

 

* بارش  ادامه دار باران باعث شد تا با رأی ناظر این دیدار و داوران بازی با نیم ساعت تاخیر به ساعت 16 منتقل شود و باید دید با قطع بارندگی دو تیم مهیای این بازی خواهند شد یا این شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

 

* بنری از تصویر منصور پورحیدری، پیشکسوت استقلال که به تازگی دار فانی را وداع گفته در استادیوم توسط هواداران نصب شده است و یاد و خاطره سرمربی سابق تیم ملی و استقلال زنده نگه داشته شده است.

 

 


* برگه حاوی نام بازیکنان تیم ملی بین خبرنگاران توزیع شده است.


* در ساعت 15:30 به وقت تهران بارش باران به پایان رسید و باوجود شرایط بد زمین اعضای کادرفنی هر دو تیم با چیدن موانع و قیف خود را برای گرم کردن آماده می‌کنند.


* معلوم نیست بارش باران تا چه زمانی متوقف می شود اما نگرانی برای شروع دوباره باران وجود دارد.


* شرایط سکوها کاملا به سود تیم ملی است.


* ناظر ژاپنی برای سنجش کیفیت زمین مشغول دواندن توپ روی چمن است. همه در انتظار تصمیم نهایی برای تعویق یا برگزاری مسابقه ایران ـ سوریه هستیم.

 

 


* از لحظاتی پیش بازیکنان سوریه برای گرم کردن وارد زمین شدند.


* داور بازی به سوری¬ها اجازه گرم کردن در زمین را نداد و آنها را به پیست تارتان پشت ورزشگاه منتقل کرد تا چمن از گرم کردن آنها آسیب نبیند.


* افشین پیروانی وارد زمین شده و بازیکنان ایران ازدقایقی دیگر برای گرم کردن وارد زمین خواهند شد.


* با نظر ناظر فیفا این دیدار 15 دقیقه دیگر هم تاخیر خورد تا احتمالا بازی رأس ساعت 16:15 آغاز شود.


* در حال حاضر نزدیک به 3هزار تماشاچی در ورزشگاه تانکوعبدالرحمان حاضرند.


* بازیکنان تیم ملی ایران در حالی وارد استادیوم و چمن تانکو عبدالرحمان شدند که تشویق شدید هواداران ایرانی آنها را غافلگیر کرد.


* به دستور داور بازیکنان در محوطه چمن پشت دروازه  ها به گرم کردن خود پرداختند تا به چمن آسیب نرسد.


* مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی جزو تماشاگران ویژه این دیدار محسوب می شود که در استادیوم حضور یافته است.

 

 


* با توجه به آب گرفتگی زمین مسئولان استادیوم تانکو عبدالرحمان از روش سنتی تی، ابر و غیره خارج کردن آب استفاده می کنند.

 

* با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی کادر داوری و مسوولان ای اف سی دیدار با 15 دقیقه تاخیر و از ساعت 16:15 دقیقه برگزار خواهد شد.


* بازیکنان ایران برای گرم کردن به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه در تارتان و گروه دیگر نزدیک به هواداران تیم ملی خود را گرم می کنند.


* تعداد هواداران سوریه¬ای در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان به 50 نفر رسیده است.


* نکته نگران کننده گل آلود شدن قسمت هایی از چمن ورزشگاه است که پای بازیکنان  آن را لمس کرده. به نظر می رسد زمین بازی خیلی زود از حالت اولیه دربیاید.


* اینکه بازیکنان ایران تا چه حد آماده انجام بازی شبه فوتبال و واترپلو هستند تا دقایقی دیگر مشخص خواهد شد.

 

 


* بازیکنان تیم ملی در ساعت  16:10 با لباس های یک دست سفید وارد میدان شدند.

 


* وب سایت یوتیوپ این بازی را به صورت مستقیم پخش می کند و مردم سراسر جهان می توانند مسابقه را به صورت مستقیم تماشا کنند.


* بازیکنان تیم فوتبال سوریه با گرمکن های شبیه پرچم این کشور وارد زمین شدند و با حمایت نه چندان پرشمارشان خود را حاضر ورود به میدان کردند.


*  کارلوس کی روش روی کف دست خود تصویر پرچم ایران را نقاشی کرده است.

 

* هنوز دقایقی از آغاز سوریه  ـ ایران نگذشته بود که لباس اکثر بازیکنان گل آلود شده است.


* عدم حضور گزارشگران ایرانی و گزارش از استودیوی شبکه سه چندان جالب نیست و جای خالی گزارشگر شبکه سوم احساس می شود.


* سوشا مکانی در دقیقه 5 برای اولین بار توپ را لمس کرد.

 

* زمین مسابقه همانطور که پیش بینی می شد در کمتر از 5 دقیقه کیفیت خود را به طور کامل از دست داده و توپ روی زمین می ماند و احتمالا خطرهای غیرتاکتیکی و پیش بینی نشده روی دروازه هر دو تیم ایجاد خواهد کرد.


* بازیکن ها با توجه به شرایط نامناسب توپ و کنترل روی آن به سبک بازیکنان فوتبال ساحلی مجبور به بلند کردن توپ و در ادامه ضربه زدن به آن هستند و فوتبال تاکتیکی در این زمین امکان برگزاری ندارد.


* حتی روی بدترین زمین های لیگ فوتبال ایران نیز در چنین شرایطی بازی برگزار نمی شود.

 

* مصدومیت بازیکن سوریه در دقایق ابتدایی باعث شد تا ایمن حکیم دست به یک تعویض زودهنگام بزند و کاپیتان تیمش را از زمین بیرون بکشد. ظاهر المیدانی در دقیقه 20 جانشین احمد الصالح شد.


* در دقیقه 35 پس از آنکه سوشا مکانی سانتر بازیکنان سوری را در دست گرفت و با تعلل بازی را شروع کرد با اعتراض شدیداللحن کارلوس کی روش مواجه شد که با حرکات دست از دروازه بان تیم ملی خواست تا جایی که می تواند بازی را زودتر آغاز کند.


* در پی اعتراض کارلوس کی روش به وقت کشی بازیکنان سوریه نیمکت حریف به سمت داور چهارم رفت و از آنها خواست سرمربی این را مهار کنند.

 


* تیم ایران در دقیقه 39 یک موقعیت مشکوک به پنالتی داشت که البته صحنه آهسته نشان داد داور در تشخیص این صحنه درست عمل کرده است.


* نگرانی ها درباره زمین بازی ادامه دارد و بخصوص در سمت چپ دروازه ایران آب گرفتگی بیشتر مشاهده می شود.

 


* در لحظات پایانی نیمه اول درگیری شدیدی بین بازیکنان رخ داد که داور با دخالت به موقع بازیکن سوریه ای را با یک کارت زرد جریمه کرد.


* تنش و درگیری و اعتراض تا قبل از خروج بازیکنان از زمین ادامه داشت تا اثبات شود سوریه با تمام انگیزه و قوا به دیدار ایران آمده است.

 


* در نیمه اول بازی خوبی از دو تیم شاهد نبودیم و بازی با خلق کمترین موقعیت ممکن به پایان رسید.

 

* بازیکنان دو تیم با توجه به گِلی شدن لباس های شان در نیمه اول، نیمه دوم را در حالی آغاز کردند که لباس های خود را تعویض کرده بودند.


* بازیکنان ایران و سوریه با تعویض البسه نیمه دوم را کمی پرجنب و جوش تر آغاز کردند.


* اولین موقعیت بازی در نیمه دوم را سوری ها روی دروازه سوشا مکانی ایجاد کردند.


* وقت کشی دروازه بان سوریه که از نیمه اول آغاز شده بود در نیمه دوم ادامه دارد.


* دروازه بان سوریه با سبکی شبیه علیرضا بیرانوند توپ ها را به سمت دروازه ایران و میانه میدان می فرستد.


 * کی روش در اواسط نیمه دوم با 2 تغییر تهاجمی و حضور امیری و قوچان نژاد به جای دژاگه و طارمی نشان داد که به دنبال 3 امتیاز این مسابقه است.


*  هر دو تیم کاپیتان های خود را تعویض کردند. جالب اینکه سوریه بعد از تعویض کاپیتان اول در نیمه اول کاپیتان خود در نیمه دوم را نیز عوض کرد.


* درگیری  عجیب بین سرمربی سوریه و دستیارش از نکات جالب بازی در نیمه دوم بود. این در حالی است که سوری ها مدام به داور چهارم فشار می آورند که کارلوس کی روش را از کنار خط به روی نیمکت هدایت کند.
* تصمیمات داوری در این بازی به هیچ وجه به سود ایران نبوده است.


* عزت الله پورقاز آخرین تعویض تیم ملی ایران است که احتمالا باعث خواهد شد در این بازی کنار نوک حمله ما اضافه شود.


* مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی و سایر بازیکنان ایران در لحظه تعویض سوم سوریه که با وقت کشی هر چه تمام تر انجام می شد به بازیکن سوری اعتراض کردند.  


* ایران در این مسابقه کاملا شایسته پیروزی بود و نحوه بازی تیم حریف به شدت برخلاف شرایط جوانمردانه یک بازی فوتبال.


* بعد از تعویض و هدر رفتن 40 ثانیه از وقت دروازه بان سوریه نیز در دقیقه 3+90 بدون برخورد با بازیکنان ایران خود را به زمین انداخت تا او هم حداقل یک دقیقه از وقت را تلف کند.


* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در لحظه های پایانی از شدت عصبانیت به تلخی می خندید.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/69179