کد خبر: 63886 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 تير 1395 - 17:03
افزایش بیماران گرمازده در استان بوشهر/مردم از ساعت ۱۱ تا ۱۶ ‌‌از منزل خارج نشوند

اتحاد خبر:مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش دما در استان بوشهر تعداد افراد گرمازده به این مرکز درمانی نسبت سال قبل افزایش یافته که باید بیماران گرمازده به هشدارهای پزشکان توجه کنند.

اتحاد خبر: عبدالرحیم دادجو بعدازظهر امروز در نشست بررسی راه‌های جلوگیری از گرمازدگی در استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوای استان بوشهر براساس اداره کل هواشناسی افزایش یافته اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا همراه با تابش آفتاب افرادی که علائمی چون دل‌درد، تهوع و استفراغ و اسهال خونی مشاهده کردند باید به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تماس‌های مردم بوشهر با اورژانش بیشتر در زمینه گرمازدگی است گفت: 10 تا 15 درصد از تماس‌هایی که روزانه با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گرفته می‌شود مربوط به گرما زدگی‌ است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در تابستان بیماری‌های مرتبط با فصل گرما افزایش می‌یابد که گرمازدگی یکی از آنهاست.

دادجو افزود: بر افروختگی، تنفس کوتاه و سریع، افزایش دمای بدن و بی‌حالی از علائم گرمازدگی‌ است.

وی بهترین راه درمان گرمازدگی را نوشیدن مایعات خنک و ریختن چند قطره آبلیمودر آن دانست و افزود: توصیه می‌شود کسانی که مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی و دیابت هستند از ساعت 11 تا 16 در فصل تابستان از منزل خارج نشوند، لباس‌های روشن بپوشند، از مایعات استفاده و از مصرف غذا‌های چرب و سرخ‌شده اجتناب کنند.

در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای استان بوشهر در فصل تابستان خبرداد و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده دمای هوای استان بوشهر در فصل تابستان بین نیم تا 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است.

نادر شفیع‌خدایی افزود: دمای هوای استان بوشهر اکنون به بیش از 36.5 درجه رسیده که نسبت به تابستان گذشته قدری افزایش دارد./م

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/63886