کد خبر: 63758 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 تير 1395 - 07:08
دادستان بوشهر خبر داد:
بازگشت موقت یک زندانی از پای چوبه دار/ 5 حکم قصاص بوشهر در نوبت اجرا

اتحادخبر: وی گفت: برخی از اولیای دم در قبال دریافت دیه حاضر به گذشت هستند اما بدلیل ناتوانی محکومان و خانواده آنها در تامین دیه این مهم هنوز انجام نشده است.

اتحادخبر: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت:با نظر مساعد اولیای دم، تلاش معتمدان و مسئولان امر مهلتی دوباره به محکوم قصاص پای چوبه دار داده شد.

به گزارش«اتحادخبر»؛  علی حسن پور درگفت وگو با ایرنا افزود: قاتل در سال 74 بدلیل اختلاف با شلیک تیر در یکی از شهرستان های استان بوشهر مرتکب این جرم شده بود.


وی یادآور شد: با وجود فراهم بودن تمامی شرایط و امکانات برای اجرای حکم و انجام تشریفات قانونی و مذهبی برای انجام قصاص نفس و اعزام قاتل صبح امروز پای چوبه دار در زندان مرکزی بوشهر، با اعطای مهلت به محکوم، اجرای حکم صادره به تعویق افتاد.

دادستان بوشهر اظهار امیدواری کرد: اولیای دم با گذشت قطعی و بدون قید شرط باعث رهایی محکوم از اجرای قصاص شوند و از فوایدی که تعالیم دینی بر آن تاکید کرده است بهره مند شوند.

حسن پور گفت: باتوجه به تایید رای صادره توسط دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضاییه درصورتیکه خانواده قاتل نتوانند نظر اولیای دم را جلب کنند حکم اجرا خواهد شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون 5 فقره پرونده قتل با تلاش قضات اجرای احکام و ناظر زندان منجر به سازش شده و قاتل ها پس از سپری کردن جنبه عمومی جرم از زندان آزاد شده اند.

دادستان بوشهر یادآور شد: هم اینک تشریفات لازم قانونی 5 پرونده قتل دیگر برای اجرا در بوشهر انجام شده که قضات و معتمدان به همراه خانواده های قاتل تلاش خود را برای مصالحه و صلح و سازش طرفین آغاز کرده اند.

وی گفت: برخی از اولیای دم در قبال دریافت دیه حاضر به گذشت هستند اما بدلیل ناتوانی محکومان و خانواده آنها در تامین دیه این مهم هنوز انجام نشده است./ج

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/63758