کد خبر: 62217 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 06:42
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر خبر داد؛
مجوز فعالیت شعبه فرعی 5 حزب در استان بوشهر صادر شد

اتحاد خبر: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت:در راستای بستر سازی برای فعالیت قانونمند فعالان سیاسی، مجوز فعالیت شعبه فرعی 5 حزب و تشکل سیاسی در این استان صادر شده است. سید اسماعیل موسوی افزود: پارسال نشست های متعددی با دبیران و نمایندگان احزاب در استان بوشهر برگزار و فرایندهای دریافت....

اتحاد خبر: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت:در راستای بستر سازی برای فعالیت قانونمند فعالان سیاسی، مجوز فعالیت شعبه فرعی 5 حزب و تشکل سیاسی در این استان صادر شده است.

سید اسماعیل موسوی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: پارسال نشست های متعددی با دبیران و نمایندگان احزاب در استان بوشهر برگزار و فرایندهای دریافت مجوز فعالیت در سطح شهرستان ها تبیین شد.
وی یادآورشد: با انجام این مهم شماری از احزاب با گستره ملی با مراجعه به استانداری و فرمانداریها متقاضی کسب مجوز شدند که از ابتدای امسال تاکنون مجوز 5 تشکل صادر و به امضا استاندار رسید.
مدیرکل سیاسی استانداری استانداری بوشهر اظهارداشت: به زودی و طی مراسمی با حضور فعالان سیاسی استان مجوزهای یادشده اعطا خواهد شد.
موسوی مجوزهای صادرشده را مربوط به شعب فرعی حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، حزب اسلامی کار، سازمان عدالت و آزادی، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و حزب ندای ایرانیان ذکر کرد.
وی افزود: سیاست دولت بجای محدود شدن به توسعه و گشترش فعالیت‌های سیاسی احزاب و گروه‌هامعتقد است .
این مقام مسوول ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای گسترش و فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در استان بوشهر ضروری است لذا در این راستا از ظرفیت های قانونی استفاده می‌کنیم.
موسوی با تاکید بر شناسایی مدیران جوان در احزاب تصریح کرد: موضوع جوانگرایی در احزاب و تشکل های سیاسی، استراتژی مورد نیاز کشور است، زیرا با جذب جوانان در تشکل های سیاسی، شخصیت آنان رشد داده می شود و در آینده می توان به عنوان مدیران جوان، از وجود آنان در اداره کشور بهره مند شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با اشاره به برگزاری دو انتخابات در سال گذشته یادآور شد: در این دوره از انتخابات، مردم ضمن تلاش برای کسب شناخت بیشتر از داوطلبان، لیست های جریان های سیاسی را معیار و مبنای انتخاب و رسانه ها و فضاهای مجازی را وسیله اطلاع رسانی و اطلاع گیری قرار دادند.
موسوی افزود: در اجرای مفاد ماده 4 آئین نامه اجرایی مصوبه 1361.3.30 هیات وزیران و قانون احزاب و جمعیت ها مصوب 1360.6.7 صدور مجوز دفاتر فرعی گروههای موضوع مواد 1و2 قانون احزاب به استانداریها تفویض شده است.
وی گفت: متقاضیان برای تشکیل دفاتر فرعی گروههای دارای پروانه از وزارت کشور در هر شهرستان می توانند درخواست خود را با امضای دبیرکل یا مدیرعامل گروه به فرمانداری مربوطه تحویل دهند .
موسوی گفت: تصویر پروانه معتبر فعالیت گروه که توسط وزارت کشور صادر شده است، تصویر اساسنامه و مرامنامه گروه ممهور به مهر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، فرم تکمیل شده مشخصات فردی مسئول یا مسئولان دفتر فرعی به همراه یک قطعه عکس و تصویر تمامی صفحات شناسنامه آنها مدارک مورد نیاز برای تحقق این مهم است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/62217