کد خبر: 59915 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 فروردين 1395 - 10:28
در این شهر چه کسی پاسخگوست؟

اتحادخبر- سعید قاسمی: در یکی از روزهای بهاری کودکی با مادرش از چرخ و فلکی سقوط می کند،مردم وحشت زده می شوند و عده ای مثل همیشه سریع دست به دوربین شده و در پی شکار صحنه می شتابند تا صحنه جان دادن یک انسان را با ظرافت به تصویر بکشند. آمبولانس می رسد و حادثه دیدگان را به بیمارستانی که خدا کند پای کسی به خصوص ...

سعید قاسمی:

در یکی از روزهای بهاری کودکی با مادرش از چرخ و فلکی سقوط می کند،مردم وحشت زده می شوند و عده ای مثل همیشه سریع دست به دوربین شده و در پی شکار صحنه می شتابند تا صحنه جان دادن یک انسان را با ظرافت به تصویر بکشند.
آمبولانس می رسد و حادثه دیدگان را به بیمارستانی که خدا کند پای کسی به خصوص در تعطیلات به آن باز نشود می رساند.دقایق زیادی طول نمی کشد که صدای جیغی بلند می شود، برادر پاهایش سست شده مینشیند، مادر کودک نزد فرشته ها می رود و کودک بیهوش در بستر...
خبر در شهر می پیچد، مردم ابتدا آن را دروغ 13 می پندارند ولی بعد رسما اعلام می شود که خبر صحت دارد و شایعات آغاز می شود.حادثه شهر ما به اخبار شبکه های داخلی و خارجی می رود و ما بار دیگر بخاطر حوادث ناگوار معروف می شویم.مگر سیل و سقوط چرخ و فلکی باشد که بتوانیم به شبکه های رسانه ملی نفوذ کنیم.
مسئولان این مردم که هر کدام در گوشه ای مشغول به در کردن 13 خود هستند سراسیمه شده و شروع به آماده کردن توجیهات خود برای افکار عمومی و رسانه ها می شوند.
اولین نهادی که اظهار نظر می کند اداره استاندارد است که اعلام می کند قبلا به شهرداری و شورای شهر راجع غیر استاندارد بودن وسایل این شهربازی هشدار داده است ولی آنها به هشدار ما بی توجه بوده و از کار بهره بردار این مجموعه جلوگیری نکرده اند و به دنبال آن نامه ای هم منتشر می کنند و می گویند این هم سندمان. از طرف دیگر شهرداری اعلام می کند که به ما چیزی ارائه نشده و اداره استاندارد با خود بهره بردار مکاتبه داشته و گرنه ما اقدام می کردیم...
حالا مردم مانده اند حرف چه کسی را باور کنند؟شده است قصه کی بود کی بود من نبودم. همان حکایت همیشگی در زمان حوادث که کسی زیر بار نمی رود.تازه بیم آن می رود اینگونه که پیش می رود خود مادر و کودک مقصر شناخته شده و از بازماندگانش بابت خسارت به کابین چرخ و فلک خسارتی دریافت شود.
آیا خودمان را می توانیم لحظه ای جای آن خانواده داغدار بگذاریم؟در این بین شورای شهر منتخب مردم سعی کرده وقت ارزشمند خود را درگیر این مسائل جزیی نکنند و به سکوتی دلنشین روی آورد.منتخبین ما که برای دعواهای زرگری بین خودشان زرنگ هستند برای دفاع از حقوق موکلانشان حرفی برای گفتن ندارند. ( تنها یک مصاحبه از سوی رییس آن شورا انتشار یافت که آن هم دردی را دوا نمی کند.)
البته توقعی هم  بر این عزیزان نیست چون بی تعارف عده ای از این بندگان خدا که عضو پارلمان شهر ما هستند در این حد و اندازه نبوده و نیستند و این ما بوده ایم که به واسطه دوستی و طایفه گری آنها را به این مرتبه رسانده ایم.پس الان هم نباید انتظار واکنش خاصی از سوی آنها و یا سابقه تذکر قبلی برای برای حفاظت از جان مردم را داشته باشیم.
ظاهرا اصل پاسخگویی و نظارت مسئولان در این شهر فراموش شده و کسی خود را ملزم به پاسخگویی و گفتن واقعیت ها برای مردم نمی داند.آیا کسی هست بپرسد آخرین باری که از این وسایل بازرسی شده کی بوده؟توسط چه کسی بوده؟چرا شهربازی که به گفته اداره استاندارد فاقد ایمنی بوده و بارها بابت آن تذکر داده مشغول به فعالیت بوده است؟
 ما هم چه توقعاتی داریم، اصلا ما را چه به شهربازی، ما را چه به تفریح و سرگرمی...این شهربازی را هم پلمب کنید تا خیال همه راحت شود، ملت با موتورهایشان سرگرم باشند بهتر است، اگر تصادف هم کنند خودشان مقصر هستند و هیچ دردسری برای مسئولان عزیز نخواهند داشت.
به هر حال این واقعه تلخ هم بر شهر ما خواهد گذشت و این سر و صداهای مقطعی هم با هنر ماست مالیزاسیون مسئولان خواهد خوابید، چندی بعد نیز مراوداتی رد و بدل خواهد شد و این شهربازی بازگشایی می شود و مردم این واقعه را به گرد فراموشی می سپارند، این کودک نیز بزرگتر خواهد شد و شاید خود را بابت اصرارش برای بازی با آن چرخ و فلک قاتل که به کشتن مادرش ختم شد هیچگاه نبخشد.
اما دو موضوع می ماند که مرا می آزارد:1- مسبب واقعی مرگ مادر آن کودک کیست؟ 2- براستی در این شهر چه کسی پاسخگوست؟/ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/59915