کد خبر: 59870 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1395 - 09:37
استاندار بوشهر: ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب ‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان افزایش می‌یابد

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های مختلفی در اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن تدوین شده که در این راستا ظرفیت تولید از آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های مختلفی در اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن تدوین شده که در این راستا ظرفیت تولید از آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

آب شیرین کن

به گزارش اتحادخبر؛ مصطفی سالاری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت طرح‌های آبرسانی شهرها و روستاهای استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده اظهار داشت: در این راستا طرح‌های اقتصادی و عمرانی در استان بوشهر بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به حوزه‌های آبریز استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از روان آبهای استان بوشهر در هنگام ریزش جوی به هدر می‌رود اجرای طرح‌های کنترل این آبها باید در دستور کار قرار گیرد تا ضمن تقویت سفرهای زیر زمینی استان بوشهر زمینه تامین آب مورد نیاز طرح‌های مختلف کشاورزی و صنعتی فراهم شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین آب مورد  نیاز اراضی کشاورزی به ویژه در نقاط روستایی افزود: یکی از مهم‌ترین راههای ماندگاری روستائیان در روستاها فراهم بودن اشتغال به ویژه در حوزه کشاورزی است که زیربنای این مهم تامین آب مورد نیاز آنان است.

سالاری با تاکید بر اولویت قرار گرفتن اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی بیان کرد: مشکلات تامین آب آشامیدنی در نقاطی که دارای بحران کم‌آبی هستند باید با ارائه راهکارهای اساسی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تامین آب آشامیدنی از طریق ایجاد آب شیرین‌کن در استان بوشهر طراحی شده خاطر نشان کرد: در نقاطی که دچار کم آبی  است طرح ایجاد آب شیرین‌کن طراحی شده که بخش عمده‌ای از آن امسال اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آب شیرین‌کن کنگان وارد مدار تولید شده گفت: آب شیرین کن بوشهر نیز با روندی که در پیش است تا نیمه نخست امسال وارد مدار تولید می‌شود تا بخشی از مشکلات تامین آب آشامیدنی این شهر برطرف کند.

سالاری با تاکید بر افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن‌های در مدار افزود: در این راستا ظرفیت تولید از آب شیرین‌کن بوشهر و کنگان به 2 برابر افزایش می‌یابد.

وی باتاکید بر تامین آب آشامیدنی خارگ خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مشکل برق و آب ساکنان جزیره خارگ برطرف و روزانه 3 هزار متر مکعب در خارگ تولید و به شبکه آبرسانی این جزیره منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل طرح‌های مخازن ذخیره  آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر گفت: بر اساس شاخص‌های تدوین شده ظرفیت مخازن ذخیره آب در شهرها و روستاها بر اساس جمعیت ایجاد شود./ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/59870