کد خبر: 57128 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1394 - 10:46
اطلاعیه جمعى از احزاب اصلاح طلب در پی ردصلاحيت هاى داوطلبان مجلــس دهم

اتحاد خبر: پس ازسالها جهاد ديپلماســي وهنرنمايي فرزندان ايران اسلامى در عرصــه گفت وگوهاي بين المللي و دفاع از حقوق حقه ملت بزرگ ايران، ســرانجام كام ملت با به فرجام رسيدن برجام شيرين شد. همزماني روز اعلام موفقيت بزرگ عرصه ديپلماســي كشور با روز اعلام نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس شــوراي اسلامى فرصتي بي نظير را در اختيار دســت اندركاران...

اتحاد خبر: جمعى از احزاب اصلاح طلب به مناســبت ردصلاحيتهاى داوطلبان مجلــس دهم با صــدور اطلاعيه اى خواســتار اعلام صلاحيــت واجدان شرايط قانونى به منظور رقابت جدى و مشاركت حداكثرى مردم در پاى  صندوقهاى راى شدند.

 

به گزارش اتحاد خبر؛ متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير مىباشد:
 

 

                                                              به نام خدا
هيچكس در انتخابات بر ديگري مقدم نيست . امام خميني (ره)

 

همه در انتخابات شركت كنند، حتي كساني كه نظام را قبول ندارند براي حفظ اعتبار كشــور شركت كنند. ممكن است كسي بنده را قبول نداشــته باشد اما شــركت كند. انتخابات مال رهبري نيست. براي ايران اسلامىاســت. براي اين است ماندگاري كشــور تامين بشود و كشور در حصار امنيت كامل بماند .
«مقام معظم رهبري»

 

پس ازسالها جهاد ديپلماســي وهنرنمايي فرزندان ايران اسلامى در عرصــه گفت وگوهاي بين المللي و دفاع از حقوق حقه ملت بزرگ ايران، ســرانجام كام ملت با به فرجام رسيدن برجام شيرين شد.
همزماني روز اعلام موفقيت بزرگ عرصه ديپلماســي كشور با روز اعلام نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس شــوراي اسلامى فرصتي بي نظير را در اختيار دســت اندركاران امور نهاد تا شادي و نشاط مردم را مضاعف وفرجام برجام را با فرجام روشها و سياســتهاي حذفي، وحدت شكنانه،ناكارآمد و ياس آفرين درعرصه سياست داخلي همراه سازند. به ويژه آنكه بيانات راهبردي مقام معظم رهبري در 19 دي ماه ســالجاري حجت را بر همگان تمام ساخت آنجا كه ايشان به درستي و هوشمندانه دو مقوله مهــم «حفظ اعتبار كشــور» و تامين مانــدگاري و «حصار امنيت كامل كشــور» را به مشــاركت همه مردم در انتخابات مرتبط ساختند، انتظار طبيعــي آن بود تا متوليــان ِ امر انتخابات ِمن جملــه هياتهاي نظارت شــرايطي را پديد آورند تا زمينه براي مشــاركت بيش از گذشــته مردم در انتخابات هفتم اســفند ماه فراهم شــود. متاســفانه تا بدينجا نه تنها اين انتظار برآورده نشــد كه خواســته يا ناخواســته فضايي بوجود آمده كه درســال همدلي و همزباني، فرجام برجام به فرجام اميد نســبت به حاكميت گفت وگو، اخلاق، عدالت، عقلانيت و مدارا درفضاي سياســت داخلي تعبير گردد.
رد صلاحيت گســترده كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامى بويژه نامزدهاي منتســب به جريان اصلاحات درحالي صورت گرفت كه تجارب مجالس پيشــين نشــان مى دهد كه هر گاه كــه هدايت مجلس شــوراي اســلامى در انحصار اكثريت مطلق يك جريان و تفكر سياســي - فارغ از اصولگرا و اصلاحطلب - قرار داشــته اســت آن مجلس قادر نبــوده تا از تمامى ظرفيتهاي قانوني اش به عنوان نهادي در راس امور، بهره گيرد. علاوه بر آن بســياري از كارشناسان دلسوز و مستقل نسبت به سرنوشت ســاز بودن چند ســال آينده در حيات سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشــور اذعان دارند به طوريكه گــذر از گردنه هاي پيش رو را بدون مشــاركت و نقش آفريني تمامى جريانــات، عناصر و ظرفيتهاي سياسي و تخصصي علاقمند به كشور نا ممكن مى دانند. آگاهان سياسي و اقتصادي از اين واقعيت غافل نيســتند كه حتي اگر برجام را پروژهاي بدانيم كه در اين مرحله به فرجامى خوش منتهي شــده، مراحل تكميلي و آثار و تبعات ناشي از آن دست كم يك دوره 10 ساله از آينده تعاملات بين المللي نظام را متاثر خواهد ســاخت. افزون بر همه آنچه گفته شــد از يــاد نبايد برد كه حاكميت گفتمان چند صدايي در مجلس شــوراي اســلامى نه تنها مورد تاييد امام راحل عظيم الشان بوده است كه حتي بارها مورد تاكيد آن معمار انقلاب نيز قرار گرفته، از جمله فرموده اند :
 البته دو تفكرهست بايد هم باشد، دو راي هم هست بايد هم باشد،ســليقه هاي مختلف بايد باشــد... اگر در يك مجلس اختلاف نباشد اين مجلس ناقص است. اختلاف بايد باشد، اختلاف سليقه، اختلاف راي» ...
 در پايــان مــا به عنوان بخشــي از احزاب و تشــكلهاي اصلاح طلب علاقمنــد به ميهــن و باورمند به نظام مقدس جمهوري اســلامى ايران از شــوراي محترم نگهبان و تمامى مســئولين در همه سطوح كه امكان اثرگذاري در روند تجديد نظر درتشــخيص و اعلام صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي را دارند، مى خواهيم تا در فرصت قانوني باقي مانده نســبت به جلوگيري از تضييع حقوق آن دســته از كســاني كه بدون هيچ مستند قانوني و صرفا بر مبناي ســلائق سياسي از گردونه رقابتهاي انتخاباتي حذف شــدهاند، اقدام نموده و الزامات برگزاري انتخاباتي رقابتي، عادلانه و درخور مردمســالاري ديني را بيش از پيش فراهم كنند. ما همچنين از اعضا، هواداران و عموم ملت فهيم ايران مى خواهيم تا شــور و نشــاط خويش را حفظ نمايند تا كه انشــاءاالله با تدبير بزرگان، همگان به خلق حماسه اي ديگر در عرصه سياسي توفيق يابيم.
- مجمع نيروهاي خط امام
- حزب اعتماد ملي
- انجمن اسلامى مدرسين دانشگاهها
- حزب مردم سالاري
- انجمن اسلامى معلمان
- انجمن اسلامى مهندسان
- حزب اراده ملت ايران
- مجمع دانش آموختگان ايران اسلامى
- جبهه اصلاح طلبان ايران اسلامى

/ب1

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/57128