کد خبر: 56785 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 دي 1394 - 10:26
ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی ۱۷۰ میلیون مترمكعب افزایش یافت

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: طی دو سال اخیر، ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی ۱۷۰ میلیون مترمكعب افزایش یافت.

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: طی دو سال اخیر، ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی ۱۷۰ میلیون مترمكعب افزایش یافت.

به گزارش اتحادخبر، علی‌اکبر شعبان‌پور ظهر پنجشنبه در جمع اقتصاددانان برجسته کشور در پارس جنوبی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سال گذشته فاز ۱۲ پارس جنوبی افتتاح شد و امسال نیز فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه تولید گاز از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نیز در حال انجام است، ادامه داد: سال آینده و با تکمیل همه بخش‌های فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، این پالایشگاه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: فازهای پارس جنوبی در حالی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است که شاهد سنگین‌ترین تحریم‌ها بر صنعت نفت بودیم.

وی با اشاره به افزایش برداشت ایران از مخزن مشترک در پارس جنوبی، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه پارس جنوبی شاهد افزایش ۱۷۰ میلیون مترمكعبی تولید گاز طی دو سال گذشته در این منطقه هستیم.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه تولید گاز ایران از پارس جنوبی به ٤٢٠ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، افزود: برای تداوم برنامه توسعه فازهای باقیمانده باید روند تامین مالی به شكل مطلوب‌تری انجام شود.

لازم به ذکر است که تعدادی از اقتصاددانان برجسته كشور با حضور در منطقه پارس جنوبی از طرح‌های گازی این میدان مشترك بازدید کردند و روند تحولات توسعه طرح‌های این حوزه گازی مشترك مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله اقتصاددانان حاضر در این برنامه می‌توان به علی دینی تركمانی، بایزید مردوخی، علی امامی میبدی، علی شمس اردكانی، موسی غنی‌نژاد، سعید لیلاز و محمد خوش چهره اشاره کرد./ص

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/56785