کد خبر: 54284 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 آذر 1394 - 22:06
چاپ دومین کتاب از سوی هیات علمی واحد دشتستان در انتشارات آلمان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان از چاپ دومین کتاب به زبان انگلیسی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

 

انتشار کتاب در آلمان

 

اتحاد خبر:مسعود دهدشتی در این باره به آنا گفت: با توجه به اینکه واحد دشتستان از جایگاه علمی ویژه‌ای در استان بوشهر برخوردار است، کتابی تالیفی با عنوان «بهبود پایداری گذرای سیستم قدرت با بکارگیری ادوات FACTS» توسط امید برازجانی معاون آموزشی، پژوهش و فناوری و عضو هیات علمی این واحد با همکاری دو نفر از استادان در انتشارات دانشگاهی LAP LAMBERT کشور آلمان به چاپ رسید.

به گزارش اتحاد خبر،وی افزود: این کتاب پس از طی مراحل ارزیابی و داوری و چاپ چندین مقاله از سوی نویسندگان درباره موضوع به درخواست انتشارات دانشگاهی کشور آلمان در چهار فصل و ۱۲۰ صفحه به نام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان و سایر مولفان به چاپ رسیده است و به‌تازگی بر روی سایت‌های معتبر فروش کتاب نظیر Morebook، Amazon و... با کد شابک معتبر قرار گرفته است و در سطح وسیعی از گستره جهانی قابل دسترسی خواهد بود.

معاون آموزشی، پژوهشی واحد دشتستان نیز گفت: سیستم‌های قدرت امروزی به‌علت گسترش و پراکندگی روزافزون و طرح مسائلی چون تجدید ساختار، در حال تغییر و تحول‌اند. در اکثر سیستم‌های قدرت، توسعه چشمگیر مراکز صنعتی در مناطق دوردست و مشکلات احداث نیروگاه در این مناطق سبب شده است تا فاصله نیروگاه‌های جدید از مراکز بار زیاد باشد.

برازجانی ادامه داد: این امر قابلیت اطمینان سیستم‌های قدرت را کاهش می‌دهد، چراکه وقوع یک خطای اتصال کوتاه در خطوط انتقال بحرانی ممکن است موجب ناپایداری ژنراتورهای این نیروگاه‌ها شده و سبب خاموشی سراسری در شبکه برق شود. بنابراین طراحی سیستمهای کنترل پایداری گذرا جهت پیشگیری از حوادث نامطلوب الزامی است. پایداری سیستم‌های قدرت و حفظ سنکرونیزم در برابر اغتشاشهای گذرای شدید اهمیت زیادی دارد.

معاون آموزشی، پژوهشی واحد دشتستان افزود: بروز خطای اتصال کوتاه در شبکه‌های انتقال و نحوه عملکرد رله‌های متناظر، ممکن است باعث ناپایداری سیستم شود. از این رو در این کتاب با استفاده از جبران‌سازهای توان راکتیو و هماهنگی بین آنها با پیاده سازی استراتژی کنترلی مطلوب سعی شده است که پایداری سیستم‌های قدرت تا حد قابل توجهی بهبود یابد./م

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/54284