کد خبر: 52587 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 آبان 1394 - 17:39
تعزیه روز عاشورا دربندرریگ برگزارشد

اتحادخبر: نمایش تعزیه روز عاشورا در بندرریگ در میان حضور گسترده و پرشور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در فضایی باحزن و اندوه برگزارشد.

اتحادخبر: نمایش تعزیه روز عاشورا در بندرریگ در میان حضور گسترده و پرشور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در فضایی باحزن و اندوه برگزارشد.

به گزارش اتحادخبر، تعزیه روز عاشورا دراین بندر که از سنت های گذشتگان این دیار برجای مانده با شور خاصی در میدان طاق از مکان های قدیمی این بندر به نمایش درآمد.
تعزیه روز عاشورا در بندرریگ مشتاقان زیادی را همه ساله از شهرها، روستاهای اطراف و حتی استان های همجوار به خود می کشاند به گونه ای که اطراف میدان محل نمایش با ازدحام جمعیت مواجه می شود.
قبل از برپایی تعزیه، زیارت عاشورا و زنجیزرنی اجرا و سپس نمایش نمادین حادثه روز عاشورا، واقعه خونین کربلا را در اذهان تداعی می کند.
گرداندن حجله حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، گهواره نمادین علی اصغر(ع)، برافراشتن بیرق و علم های سیاه دراین میدان و ورود هیات های سینه و دمام زنی سنتی از دیگر برنامه های تعزیه است.
پس از خاتمه نبرد امام حسین (ع) و یاران باوفایش ،خیمه گاه نمادین سرور وسالار شهیدان به آتش کشیده شد و هیات های عزاداری دور آن تجمع و به سروسینه زدند.
پس از اجرای خلاصه ای از این نمایش در چندین حسینیه دیگر، سوگواران حسینی نماز ظهر عاشوار را اقامه و در پایان غذای نذری بین نمازگزاران توزیع شد.
بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد./ص

ایرنا

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/52587