کد خبر: 50450 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1394 - 08:51
در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر مطرح شد:
آخرین گزارشات مسئولین از طوفان اخیر در دشتستان

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: وضعیت مخابراتی شهرستان دشتستان عادی است و هم‌اکنون در تمامی نقاط این شهرستان وضعیت نرمال را شاهد هستیم. محمدرضا بحرانی شامگاه جمعه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: برقراری شبکه‌های ارتباطی شهرستان دشتستان از اولویت‌هایی است...

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: وضعیت مخابراتی شهرستان دشتستان عادی است و هم‌اکنون در تمامی نقاط این شهرستان وضعیت نرمال را شاهد هستیم.

خبرگزاری فارس: وضعیت مخابراتی شهرستان دشتستان عادی است / خسارت طوفان به 10 شبکه روستایی

به گزارش اتحادخبر؛ محمدرضا بحرانی شامگاه جمعه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: برقراری شبکه‌های ارتباطی شهرستان دشتستان از اولویت‌هایی است که پس از وقوع طوفان عصر پنج‌شنبه شرکت مخابرات با جدیت دنبال کرده است.

وی افزود: در اثر طوفان در 10 نقطه از مناطق روستایی، شاهد قطعی ارتباط شبکه تلفن روستایی و در 12 نقطه دشتستان شاهد قطع BTS بودیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر خاطرنشان کرد: قطعی‌های شبکه مخابراتی در شهرستان دشتستان عمدتا به‌دلیل اختلال در شبکه برق این شهرستان بوده و پس از اتصال شبکه برق مشکلات مخابراتی این شهرستان برطرف شد.

بحرانی بیان داشت: برقراری وضعیت نرمال شبکه تلفن در اکثر مناطق شهرستان دشتستان تا بامداد جمعه صورت گرفت و در روستاهای درودگاه و بویری نیز عصر جمعه شاهد برقراری وضعیت عادی شبکه تلفن روستایی بوده‌ایم.

وی در ارتباط با آنتن BTS روستای گلدشت شهرستان دشتستان عنوان کرد: با تلاش کارشناسان شرکت مخابرات استان بوشهر شاهد برقراری شرایط نرمال در حوزه تحت پوشش این آنتن از عصر جمعه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: عمده‌ترین مشکلی که پس از وقوع طوفان در شبکه‌های آب روستایی شاهد آن هستیم، خساراتی است که به تاسیسات برقی و مکانیکی ما وارد شده است.

روح‌الله طاهریان‌پور اظهار داشت: از بدو حادثه کارشناسان آبفار استان برای رفع مشکلات فعالیت خود را شروع کرده‌اند و هم‌اکنون در مناطق روستایی شاهد وضعیت عادی شبکه‌ آب‌رسانی هستیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا 48 ساعت آینده برآورد خسارت‌های وارده به تاسیسات آب روستایی استان تمام می‌شود و موارد را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام می‌کنیم.

 

بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی دشتستان

خبرگزاری فارس: بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان دشتستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز از بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان دشتستان پس از وقوع طوفان خبر داد و اظهار داشت: پس از طوفان عصر پنج‌شنبه وضعیت راه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و هم‌اکنون وضعیت همه راه‌ها عادی است.

فرزاد رستمی افزود: بر اثر وقوع این طوفان شاهد مسدودشدن محور ارتباطی برازجان - گناوه بودیم و بلافاصله پس از این حادثه تیم‌های راهداری به محل اعزام شدند و عملیات بازگشایی این محور ارتباطی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطرنشان کرد: خسارت به تابلوهای اطلاع‌رسانی در برخی از محورهای ارتباطی استان از مشکلاتی است که پس از وقوع طوفان شاهد آن بوده‌ایم.

رستمی بیان داشت: هم‌اکنون تمامی تابلوهای آسیب‌دیده از محورها جمع‌آوری شده‌اند و عملیات ترمیم و بازسازی آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی تابلوهای اطلاع‌رسانی در نقاط معین خود نصب شوند.

رستمی یادآور شد: هم‌اکنون در تمامی محورهای ارتباطی شهرستان دشتستان وضعیت عادی برقرار است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در روز گذشته و پس از وقوع طوفان در استان تیم‌های کارشناسی بنیاد مسکن در مناطق مختلف استانن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حمیدرضا حیدری بریدی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته برآورد خسارات طی روزهای آینده انجام می‌شود و نتایج را به مسئولان ستاد بحران استان اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های کارشناسی و کمیته‌های ارزیاب خسارت بنیاد مسکن در تمامی مناطقی که در اثر طوفان دچار آسیب شده‌اند، مستقر هستند.

حیدری بریدی عنوان کرد: از تمام امکانات و توانی که در اختیار داریم برای برآورد خسارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کنیم.

 

خسارت یک میلیاردی طوفان به شبکه برق آبپخش

خبرگزاری فارس: خسارت یک میلیاردی طوفان به شبکه برق آبپخش معاون شرکت توزیع برق استان بوشهر نیز از خسارت یک میلیاردی طوفان به شبکه برق آبپخش خبر داد و گفت: امروزه برق یکی از نیازهای ضروری خانواده‌هاست و قطع برق سبب اختلال در زندگی خانوار می‌شود.

وی افزود: طبق روال معمول شرکت توزیع برق، بلافاصله پس از وقوع طوفان عصر پنج‌شنبه و قطع برق در شهرستان دشتستان، تیم‌های عملیاتی ما وارد کار شدند و عملیات برق‌دار کردن مناطق شهری و روستایی این شهرستان با جدیت تمام دنبال شد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: برقراری روشنایی و وصل برق پس از هر نوع قطعی از اولویت‌های اساسی شرکت توزیع برق استان است و همواره آمادگی مانور در نقاط مختلف شبکه برق استان را داریم.

سجادی بیان داشت: هم‌اکنون تمامی آسیب‌های ظاهری و اولیه شبکه برق برطرف شده و آسیب‌های درونی را در کوتاه‌‎ترین زمان ممکن با حمایت مسئولان استانی برطرف می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در تمامی نقاط شهری و روستایی شهرستان دشتستان شاهد برقراری روشنایی و وصل شبکه برق هستیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: بیشترین خساراتی که طوفان پنج‌شنبه به شبکه‌ برق استان بوشهر وارد کرده مربوط به شهرستان‌های دشتستان و تنگستان است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته پس از وقوع طوفان عصر پنج‌شنبه شاهد قطع برق در 50 درصد از شبکه برق این دو شهرستان بوده‌ایم.

سجادی در ارتباط با میزان خسارات طوفان به شبکه برق آبپخش بیان داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته یک میلیارد تومان خسارت به شبکه برق آبپخش وارد شده که جزئیات آنرا به ستاد مدیریت بحران استان اعلام می‌کنیم.

 

صندوق بیمه: پرداخت خسارت طوفان و خشکیدگی خوشه خرما به نخلداران آبپخش

خبرگزاری فارس: پرداخت خسارت طوفان و خشکیدگی خوشه خرما به نخلداران آبپخش

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان بوشهر نیز از پرداخت خسارت طوفان و خشکیدگی خوشه خرما به نخلداران آبپخش خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات به کشاورزان و جبران خسارت کشاورزانی که دچار بحران شده‌اند از اولویت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان است.

مهرداد غریب‌‌زاده افزود: از بدو وقوع طوفان عصر پنج‌شنبه در استان شاهد استقرار ارزیابان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان بوشهر در مناطق طوفان‌زده بوده‌ایم و اقدامات مقدماتی جهت ارزیابی خسارات وارده به کشاورزان صورت گرفته است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد ارزیابی خسارت خشکیدگی خوشه خرما در سطح نخیلات دشتستان بوده‌ایم و بسیاری از نخیلات منطقه آبپخش و دشتستان در این باب مورد ارزیابی قرار گرفته است.

غریب‌زاده بیان داشت: هم‌اکنون برخی از کشاورزان اقدام به برداشت محصول کرده‌اند و خسارت ناشی از طوفان پنج‌شنبه شامل حال ایشان نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که نخیلات ایشان در قالب عارضه خشکیدگی خوشه خرما ارزیابی شده و نسبت به برداشت محصول اقدام نکرده‌اند، بایستی برای ارزیابی مجدد به دفاتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: جبران همه خسارات وارده به کشاورزان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قریب به 40 درصد کشاورزان استان از خدمات صندوق بیمه کشاورزی استفاده نمی‌کنند و از ایشان دعوت می‌کنیم برای بهره‌گیری از خدمات بیمه کشاورزی نسبت به ثبت‌نام در این صندوق اقدام کنند.

غریب‌زاده متذکر شد: یقینا برخورداری از خدمات بیمه‌ای، سبب کاهش دغدغه‌های کشاورزان می‌شود و آرامش روانی بالایی برای این قشر ایجاد می‌کند.

 

فرمانداری: خسارت جدی طوفان به کشاورزی دشتستان

خبرگزاری فارس: خسارت جدی طوفان به کشاورزی دشتستان / برقراری روشنایی کامل در شهرستانمعاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان نیز گفت: طوفان عصر پنج‌شنبه سبب وقوع خساراتی در دشتستان شد و از بدو حادثه شاهد تلاش دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد وضعیت عادی در شهرستان بودیم.

محمدجعفر زراعتگر افزود: قطعی برق از مشکلاتی بود که اکثریت شهروندان در بخش‌های شش گانه استان دغدغه آنرا داشتند و سبب اختلال در زندگی روزمره شهروندان دشتستانی شده بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: پس از وقوع طوفان و قطعی برق بلافاصله مدیریت برق شهرستان تلاش خود را برای برقراری روشنایی در تمامی مناطق شهرستان آغاز کرد.

زراعتگر بیان داشت: عمق بحران طوری بود که با امکانات محدود شهرستان امکان رفع مشکل قطعی برق وجود نداشت و در این راستا شاهد استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های استانی برای رفع این مشکل بودیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در ساعات اولیه بامداد جمعه روشنایی در اکثریت مناطق شهری و روستایی دشتستان برقرار شد.

این مسئول اذعان داشت: مسدود شدن محور مواصلاتی برازجان-گناوه در برخی نقاط به دلیل سقوط پایه‌های برق و درختان حاشیه مسیر از مشکلاتی بود که در ساعات پس از وقوع طوفان پنج‌شنبه شاهد آن بودیم و با تلاش‌های مسئولان راه و شهرسازی این مشکل برطرف شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان عنوان کرد: هم‌اکنون عملیات بازگشایی مسیر در تمامی نقاط آسیب‌دیده تمام شده است و شاهد برقراری وضعیت روان در محورهای مواصلاتی شهرستان هستیم.

زراعتگر بیان داشت: بخش عمده خساراتی که طوفان به شهرستان دشتستان وارد کرده در حوزه کشاورزی است و با توجه به اینکه امرار معاش مردم به کشاورزی وابسته است این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: هم‌اکنون دستگاه‌های تخصصی در حال برآورد خسارات وارد شده به نخیلات و مزارع شهرستان دشتستان هستند و امیدواریم با پرداخت بخشی از زیان وارد شده به کشاورزان شاهد کاهش آلام و دردهای این قشر زحمتکش باشیم.

 

بخشدار: خسارت 100 درصدی سبزی‌کاران آبپخشی

خبرگزاری فارس: خسارت 100 درصدی سبزی‌کاران آبپخشی بخشدار آبپخش نیز از واردشدن خسارت 100 درصدی به سبزی‌کاران آبپخشی در اثر وقوع طوفان و تگرگ خبر داد و افزود: بر اثر طوفان و تگرگی که عصر پنج‌شنبه در آبپخش شاهد وقوع آن بودیم خسارت‌های زیادی به بخش آبپخش وارد شده است.

علی مردانلو بیان داشت: ریزش محصول خرمای کشاورزان منطقه و آسیب به بخشی از نخیلات منطقه از خساراتی است که در حوزه کشاورزی آبپخش شاهد آن بوده‌ایم.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون کمیته‌های ارزیاب سازمان جهاد کشاورزی در حال برآورد درصد آسیب به نخیلات منطقه آبپخش و ثمر تولیدی نخلداران هستند که طی چهار روز آینده آمار نهایی اعلام می‌شود.

مردانلو بیان داشت: علاوه بر آسیب به باغداران منطقه، در حوزه زراعت و سبزی‌کاری شاهد خسارت 100 درصدی کشاورزان این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: خسارت به تاسیسات برق آبپخش یکی از آسیب‌هایی است که پس از وقوع طوفان شاهد آن بوده‌ایم و قطعی برق ناشی از این بحران تا ساعات اولیه بامداد جمعه برطرف شد.

بخشدار آبپخش گفت: هم‌اکنون شهرداری، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش آبپخش در بحث شناسایی و اعلام خسارات وارده به مناطق فعال هستند و در 24 ساعت گذشته اقدامات وسیعی در این راستا صورت گرفته است.

مردانلو بیان داشت: استاندار محترم بوشهر با جدیت وضعیت مناطق طوفان‌زده را پیگیری می‌کند و موکدا بر خدمات‌رسانی مطلوب به این مناطق تاکید دارد.

وی افزود: جبران خسارات واقعه به شهروندان آبپخشی و کشاورزان این خطه اولویتی است که با تمام توان در راستای تحقق آن تلاش می‌کنیم./ب

 

فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/50450