کد خبر: 49196 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1394 - 12:49
ادامه ناکامی های سرخ پوشان؛
لیگ برتر فوتبال؛ شکست تلخ پرسپولیس در آزادی مقابل ذوب آهن

 اتحادخبر: تیم پرسپولیس تهران در ادامه روند ناکامی های خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران مقابل ذوب آهن اصفهان تن به شکست داد.

  اتحادخبر: تیم پرسپولیس تهران در ادامه روند ناکامی های خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران مقابل ذوب آهن اصفهان تن به شکست داد.

به گزارش اتحادخبر، در این دیدار که پنجشنبه شب در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم پرسپولیس با وجود ارائه یک بازی تهاجمی با نتیجه دو بر یک مغلوب ذوب آهن اصفهان شد و به روند ناکامی های خود در لیگ برتر ادامه داد.
امید عالیشاه در دقیقه 64 برای تیم پرسپولیس و کاوه رضایی در دقیقه 76 و مسعود حسن زاده در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی برای تیم ذوب آهن گلزنی کردند.
عالیشاه در دقیقه 55 یک ضربه پنالتی را به سود تیم پرسپولیس از دست داد.
محسن بنگر مدافع تیم پرسپولیس در دقیقه 2+90 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.
در این بازی، بازیکنان تیم پرسپولیس با تغییرات فراوانی نسبت به دیدار گذشته خود در لیگ برتر مقابل سپاهان، گام به زمین گذاشتند تا بتوانند به نخستین پیروزی فصل دست یابند.
قرمز پوشان در اوایل بازی با کنترل میانه میدان و پاس های کوتاه قصد داشتند تا از کناره ها به دروازه شاگردان یحیی گل محمدی نزدیک شوند.
در نخستین موقعیت خطرناک نیمه نخست، ضربه ایستگاهی امید عالیشاه در دقیقه 10 از جناح راست را رشید مظاهری سنگربان ذوب آهن به کرنر فرستاد.
یک دقیقه بعد، ضربه فنی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس به تیرک عمودی تیم ذوب آهن برخورد کرد تا سرخ پوشان نتوانند به گل برسند.
تیم پرسپولیس که نبض بازی را در دست داشت، در دقیقه 21 بر روی سماجت مهدی طارمی و اشتباه مهدی ن‍ژاد مهدی، صاحب یک موقعیت ایده آل گلزنی شد.
در این صحنه طارمی توپ را از زیر پای مدافع ذوب آهن ربود و دروازه بان حریف را جا گذاشت اما ضرب عجیب این مهاجم با فاصله زیادی از بالای دروازه ذوب آهن به خارج رفت.
دو تیم در اواسط نیمه، بازی پایاپای و کم افت و خیزی را در میانه میدان به نمایش گذاشتند به طوری که موقعیت گلزنی خطرناکی بر روی دروازه ها ایجاد نشد.
در دقیقه 38 ، پاس اشتباه و رو به عقب علی همام، فرشاد احمد زاده را در موقعیت تک به تک با مظاهری قرار داد اما ضربه این بازیکن را مدافع ذوب آهن به کرنر فرستاد.
سفید پوشان تیم ذوب آهن نیز در نیمه نخست قصد داشتند با تجمع در یک سوم خط میانی، دروازه خود را در این نیمه بسته نگه دارند و در ضد حملات سرعتی دروازه حریف را تهدید کنند اما کاوه رضایی و مهدی رجب زاده فرصت های گلزنی خود را از دست دادند تا با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم، با تفکرات تهاجمی وارد میدان شدند تا قفل دروازه تیم ذوب آهن باز شود.
امید عالیشاه در 20 دقیقه نخست نیمه دوم، در راس تمامی حملات سرخ پوشان حضور داشت. این مهاجم در دقیقه 51 بر روی یک حرکت انفرادی از جناح چپ و حرکت عرضی در پشت محوطه جریمه، صاحب موقعیت شوتزنی شد اما ضربه اش با اختلاف از بالای دروازه به خارج رفت.
سرخ پوشان سه دقیقه بعد بر روی خطای مهدی ن‍ژاد مهدی مقابل طارمی صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما سنگربان تیم ذوب آهن ضربه عالیشاه را مهار کرد.
دو دقیقه بعد، مهدی طارمی از جناح راست، ضد حمله سرعتی را برای سرخ پوشان طراحی کرد و پاس زیبایی را در عمق خط دفاع ذوب آهن برای عالیشاه ارسال کرد اما این مهاجم در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه حریف را باز کند.
حملات دامنه دار سرخ پوشان در نیمه دوم ادامه یافت تا اینکه عالیشاه با شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه، نخستین گل بازی را به ثمر رساند.
بعد از این گل، بازیکنان تیم ذوب آهن از لاک تدافعی خارج شدند و با پاس های تکضرب و ارسال از کناره ها در اندیشه جبران گل خورده بودند.
در دقیقه 76 تیم ذوب آهن بر روی سانتر مهدی رجب زاده از جناح چپ، ضربه سر کاوه رضایی و خروج ناموفق سوشا مکانی به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود.
دو تیم در اواخر بازی، حملات پراکنده ای را بر روی دروازه های یکدیگر طراحی کردند به طوریکه همگان در انتظار تساوی در این دیدار جذاب و دیدنی بودند اما قضاوت علیرضا فغانی داور این بازی در دقیقه 90 باعث شد تا سفید پوشان صاحب یک ضربه پنالتی شوند.
در این صحنه، مرتضی تبریزی در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه وی به بدن محسن بنگر برخورد کرد اما فغانی تصور کرد که توپ به دست های بنگر اصابت کرده و نقطه پنالتی را نشان داد تا نقش بسزایی در سومین شکست پرسپولیس در فصل جاری ایفا کند.
حسن زاده نیز ضربه پنالتی ذوب آهن را به ثمر رساند تا شاگردان گل محمدی در دو هفته متوالی لیگ برتر جشن پیروزی مقابل سرخ آبی های پایتخت بگیرند.
اسامی بازیکنان دو تیم در این دیدار به شرح زیر بود :
پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، رامین رضائیان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، هادی نوروزی، فرشاد احمدزاده (علی علیپور از دقیقه 55) ، امید عالیشاه (میلاد کمندانی از دقیقه 81) و مهدی طارمی
ذوب آهن: رشید مظاهری، علی همام (صاحب محبی از دقیقه 46)، مهدی نژادمهدی، مهدی مهدی پور، حجت حق وردی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی فر (مسعود حسن زاده از دقیقه 67)، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده (مرتضی تبریزی از دقیقه 80) و کاوه رضایی./ص

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/49196