کد خبر: 44184 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 ارديبهشت 1394 - 17:20
باستی: ۷۵ میلیارد ریال برای طرح‌های بهداشتی و درمانی دشتی اختصاص یافت

اتحاد جنوب: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از بهره برداری و اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

اتحاد جنوب: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از بهره برداری و اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اتحاد جنوب محمدحسن باستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آخرین روز از هفته سلامت با حضور استاندار بوشهر شش طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتی به بهره برداری رسید و اجرای یک طرح آغاز شد.

وی بیان کرد: نوسازی و تجهیز ساختمان شبکه بهداشت و درمان با دو هزار و ۵۷۰ مترمربع زیربنا و مساحت کل ۱۲ هزار و ۱۹۳ مترمربع و با اعتبار دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی در این شهرستان اجرا شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سونوگرافی داپلر با اعتبار ۸۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی دیگر از طرح‌های بهداشتی به بهره‌برداری رسیده در این شهرستان است که مدت زمان اجرای آن سه ماه به طول انجامید.

باستی از افتتاح و تجهیز ساختمان دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج با زیربنای ۵۸۱ متر مربع خبر داد و اضافه کرد: اعتبار صرف شده برای این طرح از محل اعتبارات استانی و ملی به مبلغ سه میلیارد تومان است زمان انجام پروژه، ۲ساله بوده است.

وی اظهار داشت: نوسازی و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی روستای زیارت یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده شهرستان به مناسبت هفته سلامت است که زیربنای آن یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع شامل ۶۵۰ متر مربع درمانگاه و ۴۵۰ مترمربع پانسیون بوده و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی برای آن هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دسترسی سریعتر مردم روستای چاوشی به یک مرکز بهداشتی و درمانی، نیازی اساسی برای مردم این منطقه به شمار می رفت از راه اندازی اورژانس جاده‌ای چاوشی به منظور رفع این نیاز خبر داد و مبلغ اعتبار صرف شده برای این طرح را ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد.

باستی افزود: نوسازی و نصب سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان زینبیه خوروج به منظور پیشگیری از اثرات زیان بار بیولوژیکی فاضلاب بیمارستانی بر سیستم های فاضلاب شهری به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به نیاز مردم بادوله شهرستان دشتی به وجود یک درمانگاه عنوان کرد: درمانگاه بادوله به مساحت ۹۹۱ مترمربع و زیربنای هزار و ۳۵۰ مترمربع با اعتبار یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و وزارت نفت، کلنگ زنی شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ابراز داشت: سرجمع اعتبارات پروژه های به بهره برداری رسیده و طرح کلنگ زنی شده بهداشتی درمانی در شهرستان دشتی به مناسبت هفته سلامت، بیش از ۷۵ میلیارد ریال است./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/44184