کد خبر: 39694 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1393 - 19:57
اختصاصی اتحادجنوب/ وزیر داگستری در بین قضات دشتستان:
با وجود حجم بالای پرونده ها، نمی توان رضایت مردم را کسب کرد+عکس

اتحادجنوب: وزیر دادگستری ظهر امروز سه شنبه 23 دی ماه با حضور در دشتستان، با قضات این شهرستان دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی در ابتدای سفر خود به دشتستان با حضور در گلزار شهدای برازجان با آنان تجدید میثاق کرد. سپس به دادگستری دشتستان رفته و از نزدیک با قضات این شهرستان دیدار و گفتگو کرد...

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: وزیر دادگستری ظهر امروز سه شنبه 23 دی ماه با حضور در دشتستان، با قضات این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی در ابتدای سفر خود به دشتستان با حضور در گلزار شهدای برازجان با آنان تجدید میثاق کرد.
سپس به دادگستری دشتستان رفته و از نزدیک با قضات این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار گفت: کار قضات از سخت‌ترین و حساس‌ترین کارها است و بالاترین نقش را در جامعه ایفا می‌کنند.
پورمحمدی افزود: در تمام دنیا و خصوصاً کشورهای پیشرفته مسئولان قضایی از جایگاه و شأن بالاتری نسبت به سایران برخوردارند.
وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای بخواهد نظم، امنیت و سلامت را به خود ببیند باید به دستگاه قضایی اتکا کند.


وزیر دادگستری بیان داشت:‌ در سایه دستگاه قضایی امنیت عمومی و آرامش در جوامع فراهم می‌‌شود و اگر دستگاه قضایی کار خود را به درستی انجام ندهند امنیت حاصل نمی‌شود.
وزیر دادگستری اضافه کرد: دستگاه قضایی نقطه اتکای تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و با حکم سریع و صحیح خود تلاش دستگاه‌های نظامی و امنیتی را به ثمر می‌رساند.
وی با اشاره به وجود پرونده های متعدد در سیستم دادگستری خاطر نشان کرد: وجود حجم زیاد پرونده ها موجب کاهش سرعت رسیدگی و افزایش بار روانی بر روی قضات می گردد و به دنبال ان نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.
نماینده ویژه رئیس جمهور افزود: وقتی مناسبات اجتماعی به نحوی باشد که مردم احساس امنیت و جامعه ایمن کنند جرم‌خیزی در جامعه کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: باید با ساماندهی قوانین و اجرایی کردن آن در جامعه، از میزان جرائم بکاهیم تا بدین گونه، کمک بزرگی در کاهش پرونده های قضایی داشته باشیم./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/39694