کد خبر: 36836 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 19 آبان 1393 - 12:11
تغییرات جدید قوانین داوری والیبال اعلام گردید

اتحادجنوب: رئیس هیئت والیبال شهرستان بوشهر از تغییرات جدید قوانین داوری والیبال در پی تغییرات مصوب کنگره فدراسیون جهانی والیبال خبر داد.

اتحادجنوب: رئیس هیئت والیبال شهرستان بوشهر از تغییرات جدید قوانین داوری والیبال در پی تغییرات مصوب کنگره فدراسیون جهانی والیبال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان بوشهر؛ مهرداد نوروزی ضمن بیان این مطلب گفت: کنگره فدراسیون جهانی والیبال، قانون تماس با تور و کاهش دادن وقت‌های استراحت (برای رویدادها) را در روز آخر کنگره جهانی در کالیرایی ایتالیا روز شنبه تصویب کرد.
وی بیان کرد: رئیس کمیته قوانین بازی فدراسیون جهانی آقای سندی استیل تغییر قانون 3-11 در والیبال و والیبال ساحلی را تصویب نمود، که تماس با تور توسط بازیکن بین دو آنتن در جریان عمل بازی با توپ از این به بعد خطا محسوب می شود. این در حالی است که قانون قبلی تماس با تور را توسط بازیکن تا جایی که در بازی مزاحمت ایجاد نکند را را اجازه می داد.
موردهای دیگری نیز وجود دارد مانند منطقه آزاد که قبلا از خطوط کناری 6 متر و خطوط انتهای زمین 9 متر بود و این میزان به ترتیب به 5 و 6.5 متر تغییر کرده است و حداکثری نیز وجود ندارد.
وی در باره خانه های تور والیبال نیز گفت: در لیگ ایران همانند گذشته با خانه های 10 سانتی متری است زیرا تور با خانه های پنج سانتی متری در برخی مسابقات جهانی که مناسب تبلیغ است در موارد خاص که اسپانسر تقاضا کند، انجام می شود.
نورزوی همچنین افزود: داوران والیبال می توانند قوانین جدید را از طریق لینک زیر دریافت کنند و جناب آقای حسن بازدرهوا رئیس کمیته داوران شهرستان بوشهر نیز آماده پاسخ گویی به سوالات داوران در این زمینه می‌باشد:


http://iranvolleyball.com/public/1393/referee93.pdf

 

گفتنی است کاهش یکی از استراحت های فنی‌‌در مسابقات جهانی، ابعاد زمین، ساختار تور، سیستم چالش توپ داخل، گرم کردن بازیکانان در بین دو دست بازی، استفاده از ابزار کمپرس، خطای چرخش و ... از دیگر قوانین آمده در این تصویب نامه می باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/36836