کد خبر: 3676 ، سرويس: اخبار
تاريخ انتشار: 28 آبان 1391 - 09:15
بخشی از زندگینامه زنده یاد استاد ابراهیم قائدی برازجانی
در اسفندماه سال 1318 شمسی در شهر برازجان دیده به جهان گشود. در دو سالگی پدر خویش را از دست داد. وی نخست در مکتب خانه میرزا علی به فراگیری قرآن و
در اسفندماه سال 1318 شمسی در شهر برازجان دیده به جهان گشود. در دو سالگی پدر خویش را از دست داد. وی نخست در مکتب خانه میرزا علی به فراگیری قرآن و اشعار دیوان حافظ شیرازی مشغول شد و سپس در دبستان فرخی برازجان دوره ی ابتدایی را به پایان رسانید. پس از آن به شیراز عزیمت نموده، ابتدا در دانش سرای مقدماتی و سپس در دبیرستان شاهپور مقطع متوسطه را در رشته علوم طبیعی به اتمام رساند. وی از سال 1340 به کار معلمی مشغول شد. با قبولی در دانشگاه اصفهان با آن که نمره ممتازی داشت و می توانست در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد اما به خاطر علاقه اش به تدریس، رشته زبان و ادبیات انگلیسی را برگزید و پس از اخذ مدرک لیسانس، به مدت چهار سال در شهر اردکان و سپس در شهر مرودشت (فارس) به تدریس مشغول و در همین سال ها برای اولین بار آموزشگاه آزاد علمی زبان را در مرودشت بنیان گذاشت تا این که در کنکور بورسیه دانشگاهی آمریکا موفق به کسب درجات عالی گردید و عازم آمریکا شد و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به کسب علم پرداخت و در دوران تحصیلش در آمریکا همیشه از دانشجویان نمره اول بود و در ضمن تحصیل در آمریکا دوره های ضمن خدمت را در کشورهای انگلیس و اسکاتلند و چند کشور اروپایی دیگر به اتمام رساند. پس از اخذ مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی به وطن اصلی در دشتستان بزرگ بازگشت و در دبیرستان های شهر مشغول به تدریس شد. استاد همزمان ریاست مرکز تربیت مدرس بوشهر را به عهده داشت و همچنین سال ها در دانشگاه آزاد بوشهر ـ دانشگاه های پیام نور بوشهر و برازجان ـ کشتیرانی والفجر، مرکز آموزش مدیریت دولتی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دانشکده کشاورزی دشتستان به تدریس مشغول بود. استاد در کنار فعالیت های علمی و تدریس خود توانست در سال 1378 به عنوان کشاورز نمونه استان معرفی گردد. استاد بنا به علاقه زیادی که به دشتستان و مردم دیارش داشت برای اولین بار کلاس های آموزش زبان انگلیسی را به نام «موسسه زبان انگلیسی حافظ» تاسیس نمود که با توسعه آن هم اکنون با سه آموزشگاه در سطح شهر فعالیت مستمر دارد. استاد به خاطر فعالیت های پربارش بارها مورد تشویق قرار گرفته، از جمله تشویق نامه وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی وقت کشور نمونه هایی از آن هاست. وی در سال 1388 به عنوان چهره ماندگار آموزش زبان انگلیسی در استان بوشهر معرفی گردید.
استاد قائدی 50 سال از عمر پربار خود را مشغول به تدریس بود و در پایان، در کلاس درس دانشگاه بود که سکته نمودند و پس از مدت ها تحمل بیماری چراغی از چلچراغ دانش و معرفت خاموش گردید.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/3676