کد خبر: 36375 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 آبان 1393 - 09:05
35میلیارد ریال به امورعشایری استان بوشهر اختصاص یافته است

اتحادجنوب: مدیرکل امور عشایر استان بوشهرگفت: امسال 35 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به امورعشایر این استان اختصاص یافته است.

اتحادجنوب: مدیرکل امور عشایر استان بوشهرگفت: امسال 35 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به امورعشایر این استان اختصاص یافته است.

علی ابراهیمی روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ازاین میزان اعتبار چهارمیلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی برای پروژه های تامین آب عشایر این استان هزینه خواهد شد.

وی در باره تامین ارزاق عمومی عشایر استان اظهارداشت: شبکه های تعاونی عشایری کار تامین ارزاق عمومی عشایر را برعهده دارند و در زمینه با تامین آرد و علوفه دام عشایر اقدام لازم صورت گرفته است.

مدیرکل امورعشایر استان بوشهرگفت: استان بوشهر پنج هزار و200 خانوار عشایر دارد که 650هزار هکتار مرتع قشلاقی این استان را در اختیار دارند.

ابراهیمی بیان کرد: خدمات رسانی به عشایر با مشکلات مضاعف و موانع خاص خود روبرو است که اداره کل امورعشایر استان به تنهایی جوابگوی این مشکلات نیست ومی طلبد که همه دستگاه های اجرایی ذیربط برای خدمات رسانی به عشایر مشارکت کنند.

مدیرکل امورعشایر استان بوشهرافزود: مشاغل اصلی عشایر دامداری است که هم اکنون 850 هزار راس دام سبک و سه هزار و500 واحد دام سنگین که در مجموع معادل تقریبی نیمی از دام سبک این استان در اختیار عشایر است.

وی درارتباط با تولیدات سالانه عشایر استان بوشهرگفت: سالانه شش هزار و500 تن گوشت قرمز، 14هزار و 500تن سایر فرآوردهای دامی و 30هزار مترمربع انواع دست بافتها، 10هزارتن محصولات زراعی و دو هزار و500 تن باغی تولید دارند./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/36375