کد خبر: 33090 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 مرداد 1393 - 14:54
ماحوزی:حضور بیش از 400 شرکت کننده در نهمین جشنواره مشاعره رضوی

اتحادجنوب:دبیر جشنواره سراسری مشاعره رضوی خبر داد: حضور بیش از 400 شرکت کننده در نهمین جشنواره مشاعره رضوی/ برگزیدگان در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) به مشاعره می پردازند.

اتحادجنوب:دبیر جشنواره سراسری مشاعره رضوی خبر داد: حضور بیش از 400 شرکت کننده در نهمین جشنواره مشاعره رضوی/ برگزیدگان در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) به مشاعره می پردازند.
دبیر جشنواره سراسری مشاعره رضوی از شرکت بیش از 400 نفر در نهمین جشنواره مشاعره رضوی خبر داد و گفت: برگزیدگان این جشنواره در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مشاعره خواهند داشت.
به گزارش اتحادجنوب به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر ماحوزی افزود: مشاعره از دیرباز مورد علاقه و توجه ویژه ایرانیان با ذوق بوده و قریحه شعر و شاعری در میان مردمان سرزمین ما موج می زند. وجود شاعران بلند آوازه ای این استعداد را در ایرانیان به وضوح نشان می دهد. اکنون نیز پس از گذشت سالیان سال از دوران شاعران نامدار کشورمان مردم این خطه از این کره خاکی هنوز هم این استعداد را در خود داشته و در هر فرصتی آن را شکوفا و متبلور می کنند. و این مسئله باعث شده اقشار مختلف مردم از محافل محافل شعر و شعرخوانی لذت صد چندان ببرند. به همین دلیل جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز با در نظر گرفتن این نکته بسیار حائز اهمیت یکی از بخش های خود را به این مسئله اختصاص داده و توانسته است با برگزاری جشنواره مشاعره رضوی طی 8 سال گذشته به بخشی از نیاز مردم این سرزمین پاسخ گوید و امسال نیز نهمین دوره جشنواره شعر رضوی در خطه گرم بندر ساحلی بوشهر برگزار می شود.
برگزاری این جشنواره در زادگاه رئیس علی دلواری بر شور و هیجان این جشنواره افزوده و طبع شعر و شاعری را به طبقات مختلف جامعه تسری داده و سبب شده آن شده که سه جلد کتاب در زمینه شعر رضوی توسط دکتر اسماعیل آذر برای شرکت کنندگان در جشنواره مشاعره رضوی تدوین شود.
اجرای مشاعره توسط برگزیدگان جشنواره مشاعره رضوی در آیین اختتامییه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در شب میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با شکوه خاص در مشهد برگزار می شود از دیگر ویژگی های این جشنواره است.
با حمیده ماحوزی بانویی که تنها مدیرکل زن فرهنگ وارشاد اسلامی کشور است درباره جشنواره مشاعره سراسری رضوی به گفتگو نشستیم.
*استقبال گسترده از جشنواره در سال جاری
 ماحوزی، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره مشاعره رضوی در استان بوشهر افزود: امسال استقبال گسترده ای از این جشنواره صورت گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشد اسلامی بوشهر، به شرکت بیش از 400 نفر در جشنواره سراسری مشاعره رضوی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: پس از داوری اولیه، از میان شرکت کنندگان، 60 نفر به جشنواره نهایی که 9 شهریور ماه برگزار خواهد شد، راه می یابند. راه یافتگان به مرحله نهایی در 7 گروه 8 نفره تقسیم شده و از هر گروه یک نفر انتخاب و شایسته تقدیر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه برگزیدگان جشنواره مشاعره رضوی در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مشاعره خواهند داشت، تصریح کرد: مجموعه سه جلدی «خورشیدخراسان» که توسط دکتر اسماعیل آذر تدوین شده است به عنوان منبع در اختیار علاقمندان مشاعره رضوی قرار گرفته است.
*مشاعره دانش آموزان بوشهری
ماحوزی با بیان اینکه جشنواره استانی دانش آموزی مشاعره رضوی از مقطع دبستان تا دبیرستان در حاشیه نهمین دوره جشنواره سراسری مشاعره رضوی برگزار می شود، تصریح کرد: در این جشنواره 100 نفر شرکت کرده اند که  40 نفر آن ها به اختتامییه جشنواره که سوم شهریور ماه برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت و نفرات برتر این جشنواره به نهمین جشنواره سراسری مشاعره رضوی که ویژه بزرگسالان است نیز راه خواهند یافت.
براساس این گزارش نهمین جشنواره سراسری مشاعره رضوی از سری برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این استان برگزار می شود./م

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/33090