کد خبر: 30802 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1393 - 13:00
به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان؛
طرح نشاط معنوی در 40 بقعه استان بوشهر برگزار می شود

اتحاد جنوب: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان؛ طرح نشاط معنوی در 40 بقعه از 339بقعه استان بوشهر برگزار می شود. به گزارش اتحاد جنوب؛ مرتضی محمدیان در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان اوقاف در سراسر کشور برای اوقات فراغت جوانان برنامه های متنوعی دارد که امسال بخشی از آن با ماه مبارک رمضان همراه...

اتحاد جنوب: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان؛ طرح نشاط معنوی در 40 بقعه از 339بقعه استان بوشهر برگزار می شود.
به گزارش اتحاد جنوب؛ مرتضی محمدیان در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان اوقاف در سراسر کشور برای اوقات فراغت جوانان برنامه های متنوعی دارد که امسال بخشی از آن با ماه مبارک رمضان همراه شده است.
وی طرح نشاط معنوی و طرح ضیافت الهی ماه رمضان را به عنوان دو برنامه ادغام شده این سازمان اعلام کرد واظهار کرد: تنها 40 بقعه استان امکانات و شرایط اجرای این دو طرح را دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهراذعان داشت: پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و رشد و تعالی آنها، آگاهی بخشی در زمینه مسایل دینی، تربیتی و اخلاقی، از جمله برنامه های این طرح ها است که در  مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم برای خواهران و برادران به صورت مجزا اجرا خواهد شد.
محمدیان ادامه داد: علاوه بر برنامه های فوق برنامه های ویژه ای از جمله "الفبا تا خدا" برای مقطع ابتدایی، 30" راه، 30 نشانه" برای مقطع دوره متوسطه اول و "نردبان و پرتگاه های زندگی" برای مقطع دوره متوسطه دوم آموزش داده خواهد شد.
وی با اعلام اینکه از تاریخ 10 خرداد ماه، ثبت نام برای متقاضیان شرکت در این طرح ها آغاز شده و تا آخر خرداد ادامه خواهد داشت اضافه کرد: کلاس ها از تاریخ 8 تیرماه آغاز می شود و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می گردد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق رسانه ها و ماهواره ها، مقابله با آنان از طریق آموزش های فرهنگی به جوانان را ضروری دانست و افزود: در کلاس هایی که در این دو طرح در امامزاده ها برگزار خواهد شد، هفته ای یک بار ، کلاس اخلاق نیز برپا می شود.
مرتضی محمدیان بیان داشت: شرکت کنندگان در این طرح ها، روخوانی، روان خوانی، قرائت و ترتیل قران را آموزش می بینند و درباره اعتقادات اسلامی و سیره اهل بیت نیز مباحثه خواهند کرد.
وی از حضور قاریان مصری در محافل انس با قرآن در قالب این دو طرح نیز خبر داد و گفت: در امامزادگانی از شهرستان ها نیز که شرایط لازم را دارا می باشند، طرح ها اجرا خواهند شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/30802